Recenzie (2 022)
Jumanji: Vitajte v džungli (2017)
65-70% ... Oveľa lepšie ako pôvodná patlanina. Toto aspoň dávalo nejaký zmysel, malo to pointu a ešte k tomu to bolo aj skutočne zábavné.
Aj dvaja sú rodina (2016)
75-80% ... Čistý stereotyp francúzskeho prisťahovalca, ale film tak prirodzený, až mi niečo z oka ukvaplo.
The Ivory Game (2016)
80% ... Začarovaný kruh honby za slonovinou a ľudskej nechutnosti, ktorá nemá hraníc. Ľudstvo sa naozaj spamätá asi až keď už nebudeme mať dôvod rozprávať o biodiverzite. Slony sú majestátne zvery, ktoré si zakladajú početné rodiny, odovzdávajú si znalosti a skúsenosti z generácie na generáciu, majú obrovskú pamäť a zabiť jedného z nich, by bolo pre človeka ako zabitie člena rodiny. Srdce mi puká pri pohľade na také zverstvá.
Podoba vody (2017)
75-80% ... Krásny príbeh nepoškvrnenej lásky s fantasy nádychom, dych berúcim vizuálom, uchu lahodiacou hudbou, prekrásnym "monštrom" a presvedčivým herectvom. Či to vyhralo Oscara právom nebudem hodnotiť. Určite ma to neuchvátilo najviac spomedzi nominovaných, ale film úctyhodný to určite bol.
Tom of Finland (2017)
70% ... Sužovaný traumou z WWII a stigmatizovaný za svoju homosexualitu sa Touko i tak ocitne na ceste stať sa s jednou najvplyvnejších osôb homo kultúry 20. storočia. Masky/makeup boli príšerné.
Justice League (2017)
65% ... Ďalšie sklamanie v podaní DC Comics. Halóóóó, mať rozdielnych superhrdinov nestačí! Treba byť aj inovatívny, vedieť poriadne rozosmiať a vizuálne ohromiť. Marvelovky majú navrch azda na každom fronte. Ťažko sa mi to hovorí, keďže Batman je odmalička môj idol!
Šialenec z Alcatrazu (1995)
75% ... Človek, ktorý si nezničil život sám, ale človek, ktorého zlomil inštitucionálny systém. Človek, ktorý sa odmalička brodil sračkami a v 17-tich šiel sedieť za ukradnutie 5 dolárov, aby nakŕmil svoju sestru. Človek, ktorý nestihol spoznať ozajstný život. Človek, ktorý morálne vyhral. Aj väzeň je stále ľudskou bytosťou s neodňateľnými základnými právami a keď sa tí čo ho majú strážiť a rehabilitovať uchýlia k násilným praktikám, nerobí to z nich o nič menších kriminálnikov.
Čierny panter (2018)
80-85% ... Superhrdinovský spin na #blacklivesmatter na vlnách afrických rytmov. Geniálny soundtrack, výborné obsadenie.
Tri billboardy kúsok za Ebbingom (2017)
85% ... Dobrý scenár je základom filmu a odrazovým mostíkom k potenciálnemu úspechu. Tu to bolo jasné už od prvých minút. Znásobený neskutočne prirodzenými hereckými výkonmi - aj tými "najvedľajšími" - z ktorých ale predsa len musím do neba vyzdvihnúť Frances McDormand!!! Pripomínalo mi to takú starú dobrú čiernu Coenovku. Hrozne veľa rôznych emócií podtrhnutých malomeštianskym prostredím.
Blade Runner 2049 (2017)
80% ... Ešte rozvláčnejšie ako pôvodný film, ale vizuálne prepracovanejšie, hudobne ťaživejšie a atmosféricky sužujúcejšie. Chladné a zároveň vyvolávajúce silné emócie.