Recenzie (491)
REC (2007)
Závěr je... grandiozní, ale vše předtím (celá hodina filmu) je amaterská blbost. Velmi špatně zinscenovaná a natočená bez kousku atmosféry. Což by se zombies a ruční kameře stávat nemělo.
Superman/Batman: Veřejní nepřátelé (2009)
Potenciál utopený v blbém příběhu = Lauren Montgomery je jen jedna.
Hvězdné války podle Turka (1982)
Nejhlubší dno celé kinematografie. Jediná scéna by nešla ani při největší snaze natočit hůře. Film slovy nepopsatelný, otravný, unavující...
Mary a Max (2009)
Tak předně - Elliotovi dokonale padne středometrážní stopáž, na hodině a půl kolikrát ztrácí soustředěnost a vaty je víc, než bylo zdrávo. Naštěstí - v porovnání s jinými tvůrci - ta jeho je cukrová.
Giant Coal Dumper (1897)
Film ve formě palindromu? Ha! To uměl jen Edison.
Trvalé prázdniny (1980)
Z čeho vzešly výborné snímky jako 'Mimo zákon', 'Noc na Zemi' nebo 'Zlomené květiny' jsem se tady nedozvěděl. Přitom mají s 'Trvalou dovolenou' hodně společného. Ta hranice je velmi tenká...
Rok jedna (2009)
Chybejici clanek mezi dementnim "RRRrrrr!" a genialnim "Zivotem Briana". Tedy - cisty prumer. U komedii stavici na sve blbosti by to byl uspech, ale tohle obsazeni a s timhle reziserem melo na jine mety. Prave ta pachut nevyuzite sance krapet kazi vysledny dojem, protoze jako natupla zabava to misty bavi slusne (a vzdy je u toho Cera, jenz hraje stale tu samou postavu, stale ale neodolatelneji). Jen to chce asi sledovat a uzivat si jednotlive segmenty (treba i nadpozemsky dokonalou Olivii Wilde), nez se v tom zmatku pokouset hledat smysluplny pribeh a vyrovnanou uroven.
Zakázaná planéta (1956)
Styl. Styl. Styl. Po vizuální stránce úchvatné dílo. Vnouček melièsovy Cesty na měsíc úžasně spojuje atmosféru Jules Verna s designem a dobou svého vzniku. S přihlédnutím k roku natočení i se zajímavě zpracovaným, napínavým a inteligentním příbehem snažícím se o slušnou myšlenku, který snímek bezpečně zachraňuje od bezedného pytle s nápisem 'béčko'. A to vše způsobem, že i takový o čtvrt století mladší Flash Gordon vypadá dnes filmařsky "zaostaleji". ___ Vcelku zřejmá inspirace Star Treku, Lucase, a nebýt to nemožné, veřil bych, že i Karla Zemana.
District 9 (2009)
Film o mnoha žánrech, přičemž ani jeden nedokázal dovést do alespoň uspokojivého výsledku, kterému nohy podráží hromada hloupých klišé. A ta bolí ve snaze o dokumentárnost o to víc. Zmatené, povrchní a třpytivé nic.
Bruno (2009)
Cohen si odpustil pokus o boratovsky umělé ladění do dokumentární formy a natočil téměř čistou filmovou komedii (hraná show je lepši než hraná realityshow). Výsledek je pak o několik tříd lepší. Nakonec lidé nesnášejí teplé víc jak kazašské burany, takže scény s lovci, převychovávatelem gayů a spojením středního východu mají naprosto jiné grády. Když už dojde na slabší momenty (swingers), plně je vyvažuje geniální chameleon Cohen. ___ "Jsem tak hetero, že když jsem si koupil dům, ihned jsem zazdil zadní vchod!"