Recenzie (140)
Za bílého dne (2022)
Jen málo chybí k 5*. Film, který rozhodně není pro každého, protože s čirým konzumentským přístupem mainstreamového diváka (exploze & popcorn) ho nejspíš není možné ani přetrpět do konce. Naopak divák, který miluje dešifrování symboliky a odkrývání podstaty ("Lynchian movies") bude zajisté spokojen. Film navíc servíruje řádnou porci absurdity z "divné vlny" - skutečně jakési dva v jednom. Otázka délky stopáže je tedy značně subjektivní. [KVIFF 2022]
Leonor nikdy nezemře (2022)
Otřesně špatné a to neuvěřitelně ubíjejícím způsobem. Z totálního dna film sbírá jen pár skutečně crazy momentů. [KVIFF 2022]
Halloween III (1982)
Zmixované nápady od všeho trochu, které se ke konci rozsypou do neuvěřitelně hloupé hromádky směšných scén. Ve zkratce jde o téma starověké vs moderní (ehm, televize a "čipy") síly, konspirační armády chystající útok, skrytá továrny na zlo a přitom proložené perfektním carpenterovým soundtrackem. Člověk si při sledování vzpomene na Karlíka a továrnu na čokoládu, They Live, The Stuff, původní Invasion of the Body Snatchers, atd.
Inferno (1980)
Scénář je slabší, ale tolik argentovských prvků... Stačí sledovat, jak je vystavěna každá scéna - světla kombinace červená/zelená, jednolité tapety kontrastující se složitými tvary, záběry na ruce vraždícího manika, gore v podobě bodání/napíchávání/řezání a samozřejmě Goblin. Suspiria je kvalitnější podívaná díky dějové složce. Inferno je mnohem pomalejší a za to vizuálnější.
Shoky & Morthy: Posledná veľká akcia (2021)
Přiožralé kino a Magnusek blíjící si na bundu... [KVIFF 2021]
Paríž, 13. obvod (2021)
Hodnocení je nejspíš ovlivněno tím, že jsem očividně cílovka, ale i tak - tohle je prostě zážitek. [KVIFF 2021]
Chyby (2021)
Uvěřitelné postavy?! Vážně? Matka, co před svou dcerou utíká po chodníku, jen aby je nikdo neviděl jít vedle sebe? 100% negativní/evil šablonovitá postava kamaráda hlavní postavy?
La residencia (1969)
Netradiční giallo, kde rozhodně vrah nejede na kvantitu. Ve srovnaní s klasickou italskou produkcí se, oproti očekávání, šetří nahotou a dusno dívčího internátu se tak buduje rafinovanějšími prostředky. Celkové tempo je pomale a atmosféra není gradována úplně dobře. Alespoň závěr je jak se patří.
Invázia do USA (1985)
Na rozdíl od volného pokračování v podobě Delta Force v našich končinách ne zase tak známý Norris. Je to škoda, protože se jedná o esenci béčkové produkce - Cannon Group. Zápletkou, kdy skupinky gangsterů/teroristů organizovaně kosí obyvatele to vše jen začíná. Pak zbývá vypíchnout nejapnost scénáře při akčních výstupech Chucka, který jezdí po supermarketu v tereňáku se samopalem v každé ruce. Milovníci naivní akce si přijdou na své a mají možnost srovnat s Red Dawn.
Pták s křišťálovým peřím: Přízrak teroru (1970)
Obrazově mistrné a jedno z nejefektnějších giallo. Sladění barev, kompozice záběrů a celková stylizace je i na poměry žánru, který na obraz důraz klade, překvapující. Vrah se sice snaží, ale míra zobrazovaného násilí je v porovnání s obvyklým průměrem celkem při zemi.