Recenzie (4 207)
Veľký Gatsby (2013)
Ach jo. Srovnával už někdy někdo Luhrmanna s Cameronem? Oba dva se totiž divákům snaží reprezentativně vysvětlit, proč že to vlastně člověk vynalezl biograf, potažmo tedy obří plasmu, 3D efekty, kvalitní domácí kino a rozlišení 4K. To je všechno moc hezké, ale já k tomu zároveň potřebuji příběh, u kterého dvakrát (!) neusnu - i přesto, že to jako lovestory funguje perfektně.
Marvel One-Shot: Agent Carter (2013)
Snad se to celé (one shoty) časem dostane do takového stavu, kdy to nejlepší na celém kraťasu nebudou odkazy a vtípky s hostujícími herci. Jinak hodně fajn akční jednohubka.
Prince Avalanche (2013)
Ehm... KDO že to točil? Fakt koukám. Velmi klidný, bohužel až uspávající snímek o jedné životní etapě silničáře Rudda, kterému perfektně sekunduje obtloustlý Hirsch. Fesťákovina jak vyšitá!
Hemlock Grove (2013) (seriál)
1. série: Hróóózně pomalý rozjezd, ale od cca páté epizody už to frčí. Nabourává to všechna myslitelná hororová klišé, zahlcuje diváka úsměvným sarkasmem, a i když vlastně vůbec neděsí (atmosféru tomu však rozhodně upřít nelze!), je to celé krajně znepokojivé. Seriál, u kterého se tak krásně zapomíná na sračku jménem Twilight!
Podfukári (2013)
Typický příklad filmu, u jehož mnoha scén se divák chtě nechtě šklebí od ucha k uchu, a v radostné euforii si tím připomíná, proč tak rád čučí na bednu/chodí do kina. Více takových, prosím.
Elysium (2013)
What?? Blomkamp znásilňuje žánr zhovadilou pohádkou o Surikatě a hrochovi, a nikomu to nevadí? Přes tohle léto jsem teda pořádně zestárnul! Je to shit: hvězdičkovej průměr dávám za solidní akci (hl. ze začátku), perfektní triky a fajn soundtrack. Elysium je film, ve kterém Jason Bourne třikrát omdlí! Ještě někdo napíše "sci-fi", a neznám bratra.
Southcliffe (2013) (seriál)
Dokonalou atmosféru tragédie v šedivém anglickém skoro-zapadákově podkopává závěrečná část. Tu si mohli tvůrci odpustit; sáhodlouhé rozpitvávání emocí mě nechávalo chladným. Méně je někdy více! Jinak ale dokonale mrazivé.
Kick-Ass 2 (2013)
Veliká spokojenost - po daších nutných zhlédnutích bude hodnocení už jen stoupat. Místama bych fakt neřekl, že to netočil Vaughn, takže v tomhle směru rozhodně ohromná poklona. Nakonec je to úplně stejně cáklá comicsově-komediální jízda, jako originál před třemi lety, i když s tím, že kdo se tentokrát před filmem popasuje s papírovou předlohou, zamrzí jej v sále pár detailů. V mém případě se takto vše "podělalo" od scény s policejním masakrem ala Sam Raimi, a já tak posledních dvacet minut prozíval (samotný nářez na konci je ale paradoxně celkem fajn, až na to, že nejen choreograficky kopíruje finish z prequelu). Ke konci tomu prostě chyběla naléhavost. A jinak? Jinak je to v podstatě jedna epická, přisprostlá R-ková lovestory o sexbombě jménem Hit-Girl, na níž vás nejvíce rozesměje Kick-Assovo geekovské triko na spaní nebo odkaz na Pána Prstenů. Při zpětném ohlédnutí mě nejvíce štve, že jsme zaručeně viděli minimálně půlku chystaného booku s českým názvem Zabijačka. P.S. Středoškolská linie ruluje nejen díky tomu, že jsem se asi poprvé v životě od srdce zasmál nad fekálním humorem.
Hulk and the Agents of S.M.A.S.H. (2013) (seriál)
Hulk children smash!! (hodnoceno po pilotním dvojdíle, přesto to však nemusíte brát s rezervou...)
Kráľovstvo lesných strážcov (2013)
EPIC(ká příběhová utahanost a dialogová nuda, pokud se zrovna neodehrává jakákoliv akce - jinak to svému názvu dostojí)!