Posledné recenzie (1 384)
Godzilla a Kong: Nová Ríša (2024)
Větší, rychlejší, akčnější a barevnější než předchozí díly, ale zároveň jednodušší a hloupější. Nový díl série MonsterVerse je zábavná popcornovka u které je důležité vypnout mozek a bavit se, protože jinak budete kroutit hlavou. Samotný příběh okolo Titánů a Duté země vlastně moc nedává smysl, ale nějakou tu gradaci a epičnost, že to někam směřuje a o něco jde, tak takové filmy to prostě potřebují. Lidské postavy jsou zde minimální a jsou zde hlavně proto, aby vysvětlovali divákům, proč Godzilla a Kong dělají to co dělají. Humor celkem fungoval a na hercích šlo vidět, že si natáčení užili. Finální digitální bitka 4 Titánů byla fajn a zde si tu podívanou užijí především mladší diváci. Godzilla x Kong: Nové impérium je fajn popcornovka u které ty 2 hodinky utečou jako nic. Když divák ví na co se jde dívat, tak by neměl být zklamaný. Splnilo to svůj účel. 6/10
Opičí človek (2024)
Dev Patel ve svým režijním debutu předvedl sebejistou práci. Natočil si revenge snímek, který výborně vzdává poctu Johnu Wickovi (Patel v rozhovoru prozradil, že miluje akční žánr). Odkaz na Wicka, kde ho ve filmu zmíní je hodně fajn. Právě po stránce akce je snímek fantastický a fanoušci akce a především milovníci poctivě natočené akce se skvělou choreografií si snímek dokonale užijí. Akční stránka je vynikající a ačkoliv se snímek v první polovině tolik akci nevěnuje, tak následně se to rozjede a finále je akční inferno, kde jsem se usmíval od ucha k uchu. Soundtrack k filmu je povedený a především využití některých písniček bylo hodně dobrý. Kamera je hrozně nápaditá a roztřepené pasáže při akci byli možná trošku chaotické, ale mělo to spád. Snímek je dynamický a ani na chvíli to nezačne nudit. Vizuálně je film parádní. Největší mínus filmu přichází u vedlejších postav. Kromě hlavní postavy se s ostatními tolik nepracuje a jsou tu jen do počtu. Ty postavy se nakousnou, ale dále se s nimi nic dál nedělá a je to škoda. U dvou postav by mě totiž zajímal nějaký ten vývoj nebo využití v ději. Záporáci nejsou zajímavý a je to prostě klasika v těchto filmech. Jsou prostě zlý a my je máme nenávidět a fandit hlavnímu hrdinovi. Líbilo se mi zde, že to nebyl obyčejný revenge akčňák jako byl John Wick, ale pracuje se zde i s indickou kulturou. Mělo to díky tomu odlišný nádech, který se mi líbil. Monkey Man je vynikající režijní debut Deva Patela, který si film zrežíroval, spolupracoval na scénáři, vymyslel příběh a zahrál si hlavní roli. A já mu tleskám a dávám mu palec nahoru. Monkey Man bude na konci roku jedním z nejlepších nebo možná i nejlepší akční film roku. Fanoušci akčního žánru budou zde v sedmém nebi. Velká spokojenost. 8/10
The Walking Dead: The Ones Who Live - The Last Time (2024) (epizóda)
Ano, ano, ano. Závěrečná epizoda dala všechny karty na stůl a Scott Gimble a spol. si evidentně řekli, že tohle bude skutečně pouze jen minisérie (hlavně, že měli plán na filmovou trilogii). Závěrečný 45 minutový díl uzavírá celý příběh, který měl potenciál i do budoucna okolo komunity CRM. Vadí mi urychlené ukončení? Ano i ne. Nevadí mi to, protože závěr byl působivý, epický a dechberoucí. Zároveň mi to trošku vadí, protože po těch letech očekávání přišel konec brzo. Ale nějak se mi nechce nadávat. Jako fanoušek TWD jsem si totiž poslední epizodu neskutečně užil a nebojím se říct, že jde o nejlepší epizodu. Postava Beala a především herec Terry O'Quinn nedostál svého očekávání a myslím, že většina bude z tohoto zklamaná. I mě to mrzí. Je tady, ale ten rozhovor Ricka s Bealem, kde Beal prozradí skutečný plán CRM. Za mě super pasáž ve které starý dobrý John Locke ukázal, že má pořád charisma a dokáže na sebe strhnout pozornost stejně jako v době Lostech. Najde se tady bohužel, jako v celém seriálu, logické kiksy a plot armor hlavních postav, ale opět nevím proč, se mi stěžovat nechce (možná jen na to, že Rick přežil v klidu ten smrtící plyn, kterým se nakazila Michonne v druhé epizodě, ale zde se Rickovi nic nestalo...jo já vím, to bylo hodně divný). Už dávno to není to TWD, co kdysi. A já si už dávno zvyknul. Flashbacky během epizody navodily tu osudovost a emoce na správné místo. Kombinace střihu, hudby a flashbacků je zde parádní. Akční pasáž byla super a pak přišel ten konec. Sakra. Takovou nádhernou emocionální tečku jsem nečekal. Za mě velká spokojenost i přes svoje mouchy. A teď je před námi Daryl, který je ze všech spin-offů za mě nejlepší. Jojo, jako fanoušek TWD si nemůžu stěžovat. :-)
Posledný denníček (90)
TOP 10 nejlepší horory roku 2023
Rok 2023 nebyl sice, tak silný na horory, ale dostaly jsme tady filmy, které stojí za to. Přesto doufám, že rok 2024 přinese lepší snímky v tomto žánru. Tady je tedy můj žebříček nejlepších hororů roku:
2. Mluv se mnou
4. Dům běsů
5. Kostlivec
6. Vřískot 6
7. Saw X
8. Seminář
9. Pavučina
10. Infinity Pool