Posledné recenzie (2 364)
Kolaps (2024)
Nepříjemná, cynická a hodně depresivní podívaná. Režisér a scénárista Alex Garland si pro nás připravil svůj divácky nejvděčnější film, který nám ukáže, jak by vypadala Občanská válka v USA. Garland se rozhodl, že svůj film bude vyprávět víceméně vizuálně a epizodicky. A tahle vypravěčská forma filmu velmi sedí. Režisér se soustředí na to, co se děje, jakým způsobem se to děje, a jak se lidi staví k tomu, že se válčí v jejich domovině. Někoho to děsí, jiní si hrají na patrioty chránící své území, a jiní si užívají, že zmizel řád a můžou dělat bez následků, co chtějí. A pak tu jsou naši hlavní hrdinové, kteří cynicky všechno fotí a zaznamenávají. Je zajímavý sledovat jistou odevzdanost a odosobněnost, kterou vyzařuje hlavní hrdinka. Viděla toho tolik, že se naučila být jen pozorovatel, a nemá žádné emoce a soucit s obětmi této války. Garland ve filmu pokládá zajímavé myšlenky, a nebojí se mnohými scény tnout do živého. Po filmařské stránce odvedl Garland velmi dobrou práci. Film umí být znepokojivý, napínavý, depresivní a smutný. Technická stránka filmu je výborná. Hudba, zvuky, kamera, střih, všechno funguje luxusně. Hodně moc se mi líbilo, jak režisér pracuje s napětím a stupňuje to, co se ve filmu děje, až se dostaneme do velkolepého závěru, který je menší akční inferno. Akční scény se režisérovi dost povedli a jsou velmi působivé. Kristen Dunst odvedla dobrou práci a parádně zahrála svou postavu. Wagner Moura je hodně dobrý a v této roli mi sedl. Cailee Spaeny má velmi vděčnou roli a je v ní moc dobrá. Stephen McKinley Henderson nemá tolik prostoru, přesto si zvládne ukradnou pár scén pro sebe. Nick Offerman a Jesse Plemons jsou výborný a zahráli své postavy přesně. Samotný film se mi dost líbil. Osobně jsem čekal, že se bude více soustředit na postavy a půjde se více na dřeň. To se sice nestalo, ale nemůžu říci, že bych byl zklamaný z toho, co jsem ve výsledku dostal. Občanská válka je silný a zajímavý film, který má co říci.
Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024)
Je to blbost a jasná ukázka toho, že Zack Snyder potřebuje producentský dohled jako sůl. Mrzí mě to, protože mám rád Snyderovy filmy - všechny až na ty poslední, co dělal pro Netflix. Myslím si, že Snyder jako režisér na to stále má, ale je nutné, aby měl producenta, scénáristu, a zakázal si hrát si s kamerou. Samotný film je z velké části směšný, první půlka je nudná, ale ve druhé se naštěstí začne alespoň něco dít, a má to slušné tempo, pár dobrých akčních scén a parádní hudbu. Pokud nemusíte, tak na to nekoukejte.
Metóda Markovič: Hojer (2024) (seriál)
Vynikající seriál, který chválím kudy chodím. Jsem opravdu moc šťastný, že takhle skvěle natočený seriál vznikl v Česku, a že ho natočili Češi. Opravdu hodně moc mi seriál sedl a já si užíval každou minutu. V každé scéně jsem viděl výbornou vizuální stránku, precizní režii, vynikající scénář, skvělou kameru, střih, parádní hudbu, a samozřejmě herce, kteří odvedli luxusní výkony, za které si zaslouží každou cenu. Tvůrci seriálu odvedli luxusní práci a já jim tleskám. Je vidět, že si vše poctivě nastudovali, dali si práci se scénářem, přemýšleli o tom jak to bude fungovat, vyhráli si atmosférou a nakoukali ty nejlepší detektivní seriály. Hned od prvního záběrů je vidět, že se tvůrci inspirovali u Davida Finchera, True Detective nebo Mindhunter. A z mého pohledu se k těmto seriálům Metoda Markovič kvalitou přiblížila. Režisér Pavel Soukup mi minulý rok vytřel zrak svým filmem #annaismissing a teď mi ho vytřel znovu tímto seriál. Soukup je skvělý režisér, výborně umí vyprávět příběhy a jeho režie je sebevědomá, plná nápadů, a hlavně je kvalitní. Soukup ví, jak má točit, aby dané scény byly silné, funkční a dokázali vás poslat do kolen, a dostavil se pocit, že danou scénu sledujete se zadrženým dechem. Prostě z mého pohledu Soukup odvedl vynikající práci a já se těším na jeho další projekt. Jaroslav Hruška napsal vynikající scénář. Nutno podotknout, že tento seriál stojí na kvalitním scénáři, a Hruška odvedl výbornou práci. Hruška napsal neskutečně silné a kvalitní dialogové výměny, a nejen ty. Jsou tu skvěle napsaný postavy a parádně funguje jejich vývoj po čas děje. Máme tu vynikající scény, u který si budete říkat, jak špičkově jsou napsané, zahrané a zrežírované. Klobouk dolů za to, co Hruška napsal. Metoda Markovič: Hojer stojí na výborné režii Soukupa, na vynikajícím scénáři od Hrušky, a taky na perfektních hereckých výkonech. Petr Lněnička předvedl opravdu povedený výkon a zahrál svou roli na pána. Lněnička parádně zvládl svou civilní roli a je radost na něho koukat, jak přemýšlí, uvažuje a jakým způsobem se chová. Petr Uhlík podal životní herecký výkon, ze které ho mě mrazilo v zádech. Uhlík je v této roli neskutečný a doslova se převtělil do Hojera. To jakým způsobem mluví, jak se chová, jak přechází z jedné scény do druhé. Vau!! To byl herecký koncert. A ty dialogové výměny mezi ním a Lněničkou jsou pravá kinematografii. Václav Neužil je tady moc dobrý a krásně doplňuje Lněničku v jeho výborném výkonu. Velmi příjemně mě překvapil Adam Mišík, který odvedl opravdu povedený a dobrý výkon. Ve vedlejších rolí jsem si dost užil Vojtu Kotka a Michala Isteníka, kteří májí menší role, ale svými hereckými projevy jsou velmi výrazný. Seriál má dobré tempo a jsem rád, že má jen šest úderných epizod. Kdyby byl příběh natahovanější, tak by začal ztrácet na své intenzitě, nepříjemnosti a místy by se začal opakovat. Metoda Markovič: Hojer je vynikající český seriál, který můžeme vyslat do světa, protože jeho kvality docení všude.
Posledný denníček (9)
The Best of 2019(filmy+seriály)
1)Tenkrát v Hollywoodu
2)Avengers: Endgame
3)Joker
4)Parazit
5)Le Mans '66 (Manželská historie)
6)John Wick 3
7)Toy Story 4
8)Zelená kniha (Irčan)
9)Favoritka (Klaus)
10)Devadesátky (Král)
Nevešlo se: Doktor Spánek, Rocketman, Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw, Nikdy neodvracej zrak, Vlastníci, Slunovrat
Nejzábavnější film : Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw, John Wick 3, Shazam!, 6 underground: Tajné operace
Oblíbený film : Tenkrát v Hollywoodu, Parazit
Nejlepší filmy mimo distribuci : Batman vs. TMNT, Na špatné straně
Nejlepší český film : Vlastníci
Nejlepší animák : Toy Stroy 4, Kde je moje tělo?, Klaus
Překvapení roku : Aladin, Slunovrat, Alita: Bojový anděl, Parazit, Terminátor: Temný osud, Doktor Spánek
Zklamání roku : Skleněný 5,5-6/10, Raubíř Ralph a internet 6-6,5/10,My 6/10, Godzilla II Král monster 6-6,5/10, Yesterday 6,5-7/10, Muži v černém: Globální hrozba 4-5/10, Ledové království 2 6/10, Star Wars: Vzestup Skywalkera 7/10
Neviděl jsem: Free Solo, Kurks, Portrét dívky v plamenech
1)Černobyl
2)Watchmen
3)Stranger Things S03
4)Potvora S02
5)Brooklyn Nine Nine S06
6)Mindhunter S02
7)Sedmilhářky S02
8-9)Sex Education S01
8-9)The end of the fucking world S02
10)Counterpart S02
Nevešlo se: Most, The Boys S01, Good Omens S01
Neviděl jsem: When They See Us, Unbelievable a mnoho dalších