Recenzie (81)
Božena (2021) (seriál)
Opět výborný seriálový počin České televize. Zdůrazňuje také význam Josefa Němce, který svoji manželku k českému vlasteneckému hnutí přivedl a sám patřil mezi přední osobnosti pražské obrozenecké scény. Seriál bývá často kritizován ohledně příliš realistického zobrazení manželů Němcových, jenže Božena Němcová byla skutečně často nevěrná a Josef Němec se dopouštěl domácího násilí. Ubírá jim to na velikosti? Neubírá.
Zhu Zhu Pets: Kouzelná říše Zhu (2011)
Jako chovatel křečků dávám silně neobjektivní hodnocení a to 5 hvězdiček.
Cô bé bán diêm (2011)
Vidím, že Vietnamci jsou dobří nejen v boji s koronavirem, ale i v tvorbě animovaných filmů. Natočili velmi zdařilou adaptaci této Andersenovy pohádky. Zasněnou atmosférou, kterou nevidíme v euroamerické produkci, se film trochu podobá japonským anime. Za přednost rovněž považuji věrnost Andersenově předloze.
Hodinárov učeň (2019)
O něco lepší než letošní štědrovečerní pohádka O vánoční hvězdě. Z herců je třeba vyzdvihnout Viktora Preisse a zejména Janu Plodkovou.
Vianočná hviezda (2020) (TV film)
Asi nejslabší vánoční pohádka Karla Janáka.
Tondemo nezumi daikacujaku (1979) (TV film)
Zcela zapomenuté japonské anime, které jsem náhodně nalezl na youtube pod českým názvem Dobrodružství myšáka Manxe. Výhodu pro toho, kdo není znalcem japonské animované tvorby představuje fakt, že film vznikl podle americké předlohy a je tedy srozumitelnější pro většinového diváka. Samozřejmě musím pochválit animaci, která je u Japonců jako vždy dokonalá. Navíc se zde setkáváme s typickou idealizací evropských zemí, tentokrát Velké Británie. Film má sice některá slabší místa, ale rozhodně stojí za shlédnutí.
Traja mušketieri (1993)
Moje nejoblíbenější verze Tří mušketýrů. Úplně se nedrží předlohy, vystupují tam i zbytečně přidané postavy, které mi vadí - hloupý bratr dívky svedené D'Artagnanem, samuraj ve službách Milady. Naproti tomu mi nevadí vypuštění motivu královniných přívěsků, protože jsem dosud nepochopil, proč vlastně potřebuje Richelieu prokázat její nevěru. V téhle verzi Richelieu usiluje rovnou o trůn a jsem asi kulturní barbar, ale mně to přijde srozumitelnější. Milady pojatá jako kladná hrdinka mi také nevadí, její postavě to dodává psychologickou hloubku.
Bratři Kipové (1979) (TV film)
Dobrá adaptace románu Julese Verna. Na dobu, kdy byl natočen, je film nečekaně odvážný, neboť obsahuje celou řadu narážek na tehdejší režim (dopisy rozhořčených občanů na podporu popravy, chytání prchajících vězňů psy).
Poslední královna (1974) (TV film)
Výborná televizní inscenace s neschematicky pojatými postavami historických osobností. V obsazení převažují méně známí herci, resp. herci vedlejších rolí. Za sebe bych vyzdvihl především nedávno zesnulou Janu Andresíkovou v hlavní roli Elišky Přemyslovny (škoda, že jich neměla více). Stejně dobrá je i Marie Drahokoupilová jako Eliška Rejčka.
Rašín (2018) (TV film)
Životopisné filmy o historických osobnostech patří k tomu nejlepšímu ve vysílání České televize a nejinak je tomu i v tomto případě. Kromě Aloise Rašína věnuje film pozornost rovněž Karlu Kramářovi, který bývá podle mého mezi zakladateli Československa neprávem opomíjen. Samozřejmě musím vyzdvihnout herecké výkony Ondřeje Vetchého a Miroslava Donutila.