Recenzie (237)
Bod obnovy (2023)
Je to vlastně celkem dobrý film. Trochu jsem cestou z kina dumal na tím scénářem, který mi přijde v lecčem nedotažený, ale vrámci tohoto žánru je to pecka. Myslím, že to bude jeden z mála filmů tohoto desetiletí, který zůstane dalším generacím. Možná, že toto je průlom v současné tvorbě a může to i spustit určitou novou vlnu tuzemské kinematografie. Mohylová je dobrá a nevyužitá herečka, a díky tomuto filmu "objev roku". Problém jsem měl jen s délkou filmu, myslím, že v něm bylo spoustu scén zbytečných, respektive mohl být vyprávěný mnohem stručněji.
Sny o toulavých kočkách (2021)
Velmi dobrý dokument na evropské úrovni. Petr Sís je opravdu velká umělecká osobnost a zasloužil si to.
Den pro mou lásku (1976)
Výborná hudba Petra Hapky! Velmi dobrý film právem vybraný do hlavní soutěže Berlinale. Juraj Herz je režisér evropského formátu.
Křehké vztahy (1979)
Tohle je velmi silný film a zřejmě nejlepší role pro Zoru Ullu Keslerovou. Škoda jen, že byla dabována, ale není to tak strašné, jako například v Řetězu. Vladimír Menšík zde hraje vzácně zápornou roli, skvělý záporák je i Štěpnička, zajímavý je i Lábus. Podmanivá je především Hapkova hudba, která dotváří naprosto přesnou a nepopsatelnou atmosféru lásky z masokombinátu. Dojemné, hořké a smutné jsou scény s malou holčičkou, které Zora zvládla na výbornou. Křehké vztahy je velmi opomíjený film židovského démona Juraje Herce (který je i vidět ve scénách v televizi). Bohužel je film technicky ne tak dobře natočený a kvalitní, ale o to pozoruhodnější. - jako by ho točili protagonisti sami o sobě.
Oktopus - Stratený prípad (2023) (epizóda)
Nejhorší Pachlův projekt. Mimořádně nudný a opravdu velmi rychle spíchnutý seriál, na kterém je ta horká jehla opravdu vidět. Stačí se jen podívat na první dialogy v kanceláři Krobota. Skoro mám pocit, že je to natočeno na první dobrou.
Dejvické divadlo - Zrod nového divadla (2023) (epizóda)
Asi jsem čekal něco mimořádného a originálního a proto jsem trochu zklamaný.
ATA (2021)
Velmi slabé. Umělé, nevěrohodné, scenáristicky neupevněné. Některé herecké výkony jsou místy velmi dobré (např. Malá, Špiner, Fiala), ale režijní vedení je bohužel poněkud amatérské. Ale snaha se cení.
Indiana Jones a Nástroj osudu (2023)
Z nostalgie a sentimentu dávám 5 hvězd, nicméně myslím, že je to o něco lepší, než Křišťálová lebka.
Nešťastná šťastná Hana Hegerová (1990) (TV film)
Upřímně musím říci, že toto je nejlepší film Viktora Polesného. Málokdy se mu něco povede, jeho tvorba je většinou blízko průměru, ale v tomhle dokumentu se náhle na chvíli stal filmařem. Především chválím kameru pana Šece a skvělý barevný filmový materiál, na který je dokument natočen. Ve filmu zazní i písně Horáčka a Hapky, který také ve filmu vystupuje.
Stopy Járy Cimrmana - Cimrmanova Praha (2023) (epizóda)
Všichni herci DJC v jednom záběru??? BOMBA! Pravda, chybí dirigent Milan Svoboda, ale jinak teda finále fantastické, až dojemné.