Recenzie (237)
Môj príbeh (2019)
Scenáristicky a režijně velmi diletantsky zpracované. Práce s hercem i dialogem až na studentské úrovni. Nicméně hezké lokace a celkem příjemná kamera. Bohužel však i Petr Malásek jako skladatel velmi zklamal a celkový dojem z filmu je spíš lítostivý.
Hranaři (2011)
Bože, pro jsem si jen udělal čas ke shlédnutí tohoto filmu. Strašné, hloupé a zbytečné.
13. komnata - 13. komnata Kateřiny Brožové (2021) (epizóda)
Byl jsem k tomuhle dokumentu zpočátku velmi negativně předpojatý, ale poté jsem si uvědomil, že právě dokumentaristické zpracování může na první pohled pro některé nesympatickou herečku představit v lepším a možná i konečně pravdivém světle. Krásné bylo i střídání prostředí, atmosféra léta, lesa, vody. Velmi příjemná byla i Barbora Černošková, která je snad ještě krásnější, než paní Brožová.
O myšiach a ľuďoch (1992)
Jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Až se divím, že není držitelem žádných prestižních cen.
Príliš osobná známosť (2020)
Chvílemi jsem se nechal příběhem unášet a občas jsem se i pousmál. Nicméně mě prostě film svým vkusem a intelektuální úrovní nijak nepřirostl k srdci. Je na něm vidět hodně práce, vizuálně je to pohledné dílo, ale místy je film hodně nudný, dějově nikam nesměřuje a ani herečky Hřebíčková, Dyková a Balzerová nevytváří kdovíjaké kouzlo. Možná je problémem i delší stopáž, film by mohl být klidně i očtvrt hodiny kratší a o nic by nepřišel. Jednání postav prostě nemůžete uvěřit a řešení příběhu je místy až trapné obsahuje příliš klišé.
Komorní radosti (2018)
Příjemný dokument pro ty, kteří mají rádi fenomenálního Libora Peška i osobnost dirigenta Ivanoviće. Rozhodně stojí za poslech i kvůli hudebním číslům - zvlášť O. Respighi. Takový portrét by si zasloužil každý regionální orchestr.
James Bond: Casino Royale (2006)
Film, který baví. Nenudí a má svkvělou dynamigu, velmi jasné záběrování a skvělé herce. Tenhle film nepotřebuje umělecká ocenění, protože má diváky! Jsem moc rád i za pár českých herců, kteří se mihli v mikrorolích.
13. komnata - 13. komnata Miroslava Šimůnka (2021) (epizóda)
Velmi suverénní dokument na mnohem vyšší úrovni, než bývá ve třináctkách zvykem. Překvapilo mě, jak může být Šimůnek jiný, než, jak ho jinde prezentují v komerčních televizích a bulvárech. Myslím, že i herecky a charakterově má nakonec co nabídnout.
13. komnata - 13. komnata Radima Uzla (2021) (epizóda)
Zuzana Burešová je sympatická žena a vyrovnává v tomto dokumentu občasné nesympatie osobnosti pana sexuologa. Rozhodně se formou i kamerou jedná o jeden z lepších dílů, ale nemyslím si, že zrovna kovid do 13 komnaty patří. To bychom skutečně mohli natočit celou sérii komnat jen o celebritách, které se léčily s kovidem. Nechci samozřejmě zlehčovat zdraví stav pana Uzla, ve svých 80 letech vypadá obdivuhodně, ale obsahově se zde myslím velmi tlačilo na pilu a ty zpravodajské komentáře byly fakt dost křečovité. Dokumentu chybí hodně půvab, poezie, lehkost. Je to dost utažené do senzací, jakoby se snad jednalo o pořad z cyklu Gejzír. Komnaty v posledních měsících postrádají osobitost a jdou trochu proti dokumentaristickému řemeslu do suterénu prašivé publicistiky.
13. komnata - 13. komnata Lubomíra Brabce (2021) (epizóda)
Trochu uměle vytvořená komnata, kauzální záležitost s rukama je jistě důležitá epizoda v životě mistra Brabce, nicméně si nemyslím, že je to téma pro 13. komnatu. Alespoň se ale Brabec dožil svého dokumentárního portrétu. Škoda, že obrazově, tedy hlavně kameramansky a světelně a režijně je to taková (odpusťe mi to slovo) "prasečina".