Recenzie (1 372)
1BR (2019)
Už jsem tohle téma viděl mnohokrát a často lépe natočené. Takže mě nenáročné nízkorozpočtové cvičení o vymývání mozku moc nenadchlo.
The Suicide Squad: Samovražedná misia (2021)
Konečně pořádný výplachový blockbuster za velké peníze vražené do (CGI) výpravy a designu v době (snad po-)covidové, u kterého mě ani nevadilo, že je to adaptace komiksu, protože je to Rková adaptace cynického komiksu plná pěkných brutalit a černého humoru. Postavy se díky dobrým hercům velmi vydařily a přistihl jsem s překvapením, že se mi i přes skeptický věk pomalu šedivějícího diváka velmi líbí Bloodsportovo brnění a zbraně! Bude se to díky stylu humoru a vizuální poetice (milá a užitečná zvířátka) srovnávat se Strážci galaxie, ale ti jsou pro trochu jiné diváky.
Pěstírna (2017) (seriál)
Na Česko příjemné překvapení - scénárista umí napsat zajímavé prostředí (lichváři, pěstírna drog, zápletka s kauzou Grow Shopu), postavy a situace. S těmi možnostmi finále, co postupně rozehrává, je pak vysloveně zbabělost zakončit seriál tak, jak jak to udělal, když už má člověk nějaký vztah k postavám. Nebylo by špatné udělat z toho celovečerní film (pro VOD nebo TV) s opravdovým závěrem - nebo možná jich i natočit víc, pokud se nemohl rozhodnout, co vybrat. :-)
Annette (2021)
Zkrátit dvě úmorné stand-up sekvence, tak by byl film mnohem svižnější. Další zápor je možná to, že to tentokrát není takový art, jak by fanoušek Holy Motors čekal a chtěl. Soundtrack je fajn, herci jsou velmi cool a milovník absurdního humoru bude potěšen.
Nebezpečný spojenec (2016)
Kdyby nápad "vzpomínky mrtvoly vsazené do mozku sociopata" zpracoval někdo skromněji, bez přiblbého globálního záporáka a CIA, čistě styl řádícího Costnera používajícího něčí vzpomínky s rozpočtem nedovolujícím zbytečně nudnou drahou akci, věřím, že by byl výsledek lepší. Takhle jen žasnete při pohledu na casting k tak nenápaditému nudnému filmu.
Predátor: Evolúcia (2018)
Strašná nuda, to je zločin, který se neodpouští.
Rozhnevaný muž (2021)
Výborná žánrovka, která drží celou dobu vysokou úroveň díky práci s divákovým očekáváním. Takhle se to dělá, když chcete natočit film, který překvapí i otráveného postaršího diváka, který viděl za život příliš filmů o pomstě nebo loupežích! Vedle Joshe Hartnetta velmi dobré obsazení, s vyjímkou kolegiálních popichovaček žádný odlehčující humor (vlastně jsem se široce usmál jen na začátku čtvrté kapitoly) a všechno skvěle odsýpá. Požitek.
Highlander 2 - Síla kouzla (1991)
(Blu-Ray verze Director´s Cut neboli Renegade) - je to neuvěřitelné, ale přestože jednička nevydělala dost peněz v kinech (až později na VHS, jak to zpravidla s kultovními filmy bývá), našli se šílenci, kteří natočili dvojku už ne za necelých 20 melounů USD, ale rovnou 35 a světě div se, zase to v kinech propadlo. Celá mytologie jedničky (přestože režisérská verze ledacos utlumila) je tady změněná z jediného důvodu a to, aby se vrátil Sean Connery a aby měl Lambert zase s kým bojovat. Šíleného Clancy Browna se snaží zastoupit specialista na zloduchy Michael Ironside, jehož škleby připomínají krajana z Kanady Jima Carreyho. Zápletka dvojky s štítem proti ultrafialovém záření je celkem v pohodě a na kulisách města jsou ty prachy z rozpočtu kurevsky vidět - a za prostředí a nihilisticky násilnou jízdu metrem přidávám hvězdu. Film tentokrát není dostatečně srandovně dementní, aby vás bavil (starý MacLeod je úlet, ale už se tu orgasmicky nesténá jako v jedničce) a už je jen blbý.
Fakjú pán profesor 2 (2015)
Další povedený díl "zlé" komedie, příjemné překvapení! Ze začátku jsem byl otrávený pedantskou účou, kterou si Zeki z vrtochu scénáristů vybral za partnerku, ale scénárista naštěstí věděl, co by jeho divákům kazilo nekorektní zábavu.
Highlander (1986)
Šíleně natočený béčkový námět s rozpočtem áčka, do kterého se z nějakého důvodu podařilo natáhnout do menší významné role Seana Conneryho. Tenhle film ale v poslední třetině krade z rukou herecky nemožného Lamberta Clancy Brown s jeho spanilou nihilistickou jízdou v čele. Osmdesátky dokázaly být slušně dementní a tenhle film exceluje intenzitou orgasmického sténání vítězných šermířů nebo zbytečného vřeštění žen v blízkosti zla. Jednu hvězdičku za to zvrácené meta pobavení z bizáru.