Zaujímavosti k filmom (11)
Mestečko Grockleton (2007)
Simon Stanley-Ward, ktorý hrá Marcusa, je v prvom rade country spevák.
Armáda temnôt (1992)
Pre záverečnú scénu v obchodnom dome bola vizáž "posadnutej strigy" Patricie Tallman inšpirovaná v tom čase všeobecne nenávidenou newyorskou miliardárkou Leonou Helmsley.
Zeder (1983)
Ako tzv. K-zónu použili filmári stavbu Colonia Provincia Varese, prímorský rezort na jadranskom pobreží pri mestečku Cervia, ktorý medzi rokmi 1937 a 1939 postavil architekt Mario Loreti.
Vlčica (1982)
Film sa nakrúcal v kaštieli Wodzierady pri Lodži a na zámku Smielow.
Vlčica (1982)
Film bol nakrútený podľa literárnej predlohy Jerzyho Gieraltowského. Režisér Marek Piestrak spomína, že z politických dôvodov bolo potrebné zmeniť obdobie, v ktorom sa film odohráva. Kniha popisuje tzv. Januárové povstanie z roku 1863, v ktorom agresormi boli ruské vojská. Piestrak situoval dej do roku 1848 na poľské územie okupované Rakúšanmi.
Štyri muchy na šedom zamate (1971)
Angažovať Mimsy Farmer do filmu navrhol Argentovi spoluautor scenára a asistent réžie Luigi Cozzi. Jeho nápadom bola aj slávna záverečná scéna s autonehodou.
Štyri muchy na šedom zamate (1971)
"Najkrajšie nakrútená autonehoda v dejinách kinematografie" v závere filmu vyžadovala použitie špeciálnej kamery. Ani po dvoch rozbitých vozidlách sa nepodarilo získať kvalitné zábery. Napokon tvorcovia zistili, že musia použiť čiernobiely materiál a filmovať na prudkom dennom svetle a scénu ešte umelo dosvetliť, hoci scéna sa odohráva v noci.
Gilda (1946)
Pier Paolo Pasolini vo svojej autobiografickej próze "Amado mio" z roku 1948 popisuje návštevu kina, v ktorom hrali Gildu. Názov prózy je totožný s názvom jednej piesne z filmu. Pasolini si všíma napr. "krátkozraký pohľad" či "božsky milú nevýraznosť" hviezdy.
Gilda (1946)
Melodramatický noir s pesničkovými číslami získal kultový status vďaka pamätnej prerušenej strip-show v podaní Rity Hayworthovej. Jej hlas bol pri speve nadabovaný Anitou Ellis, inšpiráciou pre lascívne čierne saténové šaty bol portrét Virginie Gautreau od Johna Singera Sargenta z roku 1884.
Character Studies (1927)
Pôvodne išlo o scénku realizovanú na večierku Mary Pickfordovej a Douglasa Fairbanksa v roku 1925. Verejne bola premietaná až o dva roky neskôr. Rudolph Valentino, ktorý v nej účinkuje, sa už premiéry nedožil.
Kabinet doktora Caligariho (1920)
Vo filmovom dokumente Universal Horror (1998) vysvetľuje spisovateľ David J. Skal, autor knihy "Hollywood Gothic", na príklade filmu Roberta Wieneho spätosť hororového žánru a expresionistických dekorácií: „Ľudia v tom čase považovali moderné umenie za obludnosť."