Obľúbení scenáristi (10)
Brilantní génius, jehož hry mohu sledovat/poslouchat/číst a koukat na jejich filmové adaptace, pořád a pořád......a pořád.
Švédský Ibsen. Byť (dle mého) poněkud krutější, jak k postavám, tak k divákům/posluchačům. Přesněji řečeno...nekompromisní. Dále, platí u něj to stejné, co jsem uvedl u pána nahoře.
David Lynch
Najlepšie filmy:
Mulholland Dr. (1999) (TV film)
Sloní muž (1980)
Modrý zamat (1986)
Ingmar Bergman
Najlepšie filmy:
Scény z manželského života (1973)
Fanny a Alexander (1982)
Siedma pečať (1957) - scenár, divadelná hra
Andrej Tarkovskij
Najlepšie filmy:
Andrej Rubľov (1966)
Stalker (1979)
Obeť (1986)
David Cronenberg
Najlepšie filmy:
Mucha (1986)
M. Butterfly (1993)
Mŕtva zóna (1983)
Takovy autor a nema ani fotku. Supr vizitka, csfd.
Mé milované Psycho II, Child´s Play, Langoliers Stephena Kinga, nebo třeba 1 episoda z Masters of Horror. Tenhle pán umí a jeho styl mi rozhodně sedí. Až na tu poněkud přeceňovanou upířinu.
John Carpenter
Najlepšie filmy:
Halloween: Predvečer Sviatku Všetkých svätých (1978)
Prepadnutie 13. okrsku (1976)
Halloween II (1981)
Logan... BR 2049...comicsy: mj. Supergirl new52 a BR 2019. Bravo.