Posledné recenzie (372)
Memory (2023)
Minimálne tri scény v tomto filme fungujú stopercentne, pričom takú intenzitu je v romantických filmoch už pomerne ťažké dosiahnuť. Jessica Chastain má charizmy na rozdávanie, uznávam ju už od čias Malickovho Stromu života. Tu podáva jeden zo svojich najlepších a najuveriteľnejších výkonov. Peter Sarsgaard podobne. Celkový dojem kazia len dokonalé zástupkyne americkej generácie Z, čiže Anna a hlavne Sara, na týchto dementov sa fakt nedá už dívať... nikde.
Pirosmani (1969)
Tento štýl naivnej maľby mi veľa nehovorí, zato život gruzínskeho umelca bol nepochybne zaujímavý. Celý život trel biedu, chľastal podobne ako Toulouse-Lautrec a vymaľoval snáď všetky vinárne v Tbilisi. Disponujem dokonca informáciou, že na jeho obrazoch prevláda čierna farba preto, lebo mu ju zadarmo dávali výrobcovia rakiev. Veľa jeho obrazov je namaľovaných na vývesných ceduliach obchodov, takže spod maľby občas presvitá nejaký ten nápis typu "tabak" alebo "magazin". Toto poňatie je čisto umelecký film, veľké prázdne miestnosti, lyrika, sem-tam folklór. Nebolo to zlé, mohlo to byť lepšie.
Piargy (2022)
Dedinka v údolí, borovička v žile, nečakajú nás veru idylické chvíle... Pecháčková zase raz po Jozefovi Makovi v roli írečitej slovenskej devy, ale vzhľadom na jej mentálne nastavenie jej to už vôbec nebaštím. Vizuálne veľmi presvedčivé dielo, zvukovo je to už horšie. Buď mám niečo s ušami, alebo herci nedokážu poriadne vyslovovať, alebo zvukár bol ušný sadista s dlhoročnou praxou... Mnohým dialógom sa vôbec nedalo rozumieť! V každom prípade, film zanechal hlboký dojem.
Posledný denníček (14)
Thomas Benjamin Kennington - Homeless (1890)
Nuž veru...