Obľúbené filmy (9)
Prelomiť vlny (1996)
Vtedy na Západe (1968)
Misia (1986)
Spolu s Posledním mohykánem nejlepší filmová hudba všech dob. Vizuálně také fantastické.
Forrest Gump (1994)
Hviezdny prach (2007)
Prelet nad kukučím hniezdom (1975)
Strážcovia (2009)
Wallace & Gromit: Prekliatie králikolaka (2005)
Sešlo se pár chytrých hlav a nebylo náhodou že to bylo bylo ve studiu Aardman které dalo dohromady i další perly jako Shawn the Sheep nebo Chicken run. Autoři mají evidentně rádi old-school horrory a dokáží si z tohoto pokleslého žánru udělat s láskou legraci. Geronimoo. *****
Sicario: Nájomný zabijak (2015)
Vizuálně, zvukově, hudebně a režisérsky jedno z nejlepších děl roku 2015. Villeneuve je předním představitelem v současnosti hodně populárního naturalismu, řada geniálních scén je snímána tak že má člověk spíše pocit dokumentu nebo toho že je přítomen přímo v ději než hraného filmu. Vyzdvihnout musím úvodní scénu a především scénu "jedeme do Juarezu a zpět". Minimalistická hudba od Jóhannssona je také skvělá, "The Beast" je to nejlepější co jsem ve filmové hudbě slyšel za řadu let. Jen ten scénář má podobný problém jako měli i Prisoners. Příběh většinu času nesledujeme pohledem hlavního hrdiny ale pohledem třetího statisty vlevo vzadu, který je událostmi jen unášen bez toho aby mohl nějak výrazněji do děje promluvit a až na konci celého filmu pochopí na co ho vlastně potřebovali. Bohužel ke konci kdy trávíme více času s hlavním hrdinou, nezničitelným a neprůstřelným mstitelem jak z osmdesátek, film trochu ztrácí dech a originálnost. Moc se těším na další filmy Villeneuva a doufám že konečně dostane opravdu vypiplaný scénář. I přes výtky za *****