Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Komédia
  • Akčný
  • Dráma
  • Dokumentárny
  • Animovaný

Recenzie (58)

plagát

Fallout (2024) (seriál) 

Ťažko vytvoriť dobrý tobôž výborný film/seriál s námetom hry, ktorá je legendou už 27 rokov. Väčšina takýchto pokusov dosiahne len fiasko. Mnoho autorov sa totiž spolieha na overenú značku danej HRY a tam to bohužiaľ aj končí. To však nie je tento prípad. F je poctivý seriál natočený jedinečným spôsobom. Nehľadiac na charakteristiky post-apokalyptického sveta dodaného hrou, tvorcovia seriálu priniesli nový postupne vystupňovaný a prepracovaný dej, dobre predstavili charakterové črty jednotlivých hrdinov a vhodne nadávkovali morbídno-komický spôsob prevedenia jednotlivých akcií počas celého seriálu. Plus 1* za hudbu.

plagát

Tom Horn - Hrdina Divokého západu (1980) 

Tom Horn je postava, v ktorej Steve McQueen podal nadľudsky výkon keďže v tej dobe bol už v terminálnom štádiu rakoviny a napriek tomu dokončil všetky scény statočne a profesionálne. Herec sa z veľkej časti "prevtelil" do postavy hlavného hrdinu a niet sa čo čudovať. Steve/Tom bilancuje svoj doterajší divoký život pred príchodom možnej predčasnej smrti. Tej sa snaží stoj čo stoj uniknúť (paralela medzi útekom z väzenia a snahe odstrániť ochorenie aj nezákonnými cestami). Film ponúka reálne zobrazenie drsnosti divokého západu, ktoré je tuná zobrazené veľmi kvalitne. ... ako keby bol natočený pred nedávnom. V konečnom dôsledku je to milé prekvapenie, ktoré by ste nečakali od filmu z roku 1980. Aj keď sa Steve ako človek často správal kreténsky, ako herec je doteraz nenahraditeľný.

plagát

Žandár vo výslužbe (1970) 

Neviem prečo to má tak málo %? Žandár vo výslužbe v pohode konkuruje slávnej 1-ke zo 64-ho. Premisa je na rozdiel od jednoduchej cesty do NY a svadby iná. Zbor „vysoko-vycvičených“ žandárov zo Saint Tropez (ktorí vedia vyriešiť všetky problémy s nudistami), posielajú do dôchodku bez ohľadu na vekovú rozdielnosť jednotlivých členov. Nevadí, lebo tí sa v snahe o návrat do uniformy dostávajú do rôznych bláznivých situácií. Nostalgia a humor sú servírované rovnakým dielom počas celého filmu. Medzi najlepšie hlášky vypichnem: „Ajem taky sory“, „Ticho tam!“, „Hrozně tě Miluji“, "... a já sem Ludva. Toto je Paul, George, John ... a já se jmenuju Ringo". Samozrejme, zážitok umocňuje ako ináč skvelý český dabing.

plagát

René (2008) 

Filmy Heleny Třeštíkové uznávam. Časovo-zberná výpoveď cez niekoľko desiatok rokov vytvára objektívny obraz charakteru a života protagonistov. Najdôležitejšie je že produkcia a režisér do života aktérov počas natáčania nezasahujú. A teraz k RENÉMU... S množstvom komentárov na ČSFD, k jednotke (2008) a dvojke (2021) sa stotožňujem. RENÉ je typický sebestredný bohém a nenapraviteľný kriminálnik. Stále melie o sebe, o tom ako mu spoločnosť ubližuje a preto si on ubližuje fyzicky (fajčí extraligu, furt chlasce pivo, nič neje - vyzerá ako tieň, je promiskuitný  a totálne zanedbaný - zuby, vlasy, oblečenie atď.) a psychicky (vkuse sa ľutuje, je melancholický a depresívny). Jemu sa to jednoducho takto páči a podľa mňa na to čo robil, robí a bude robiť je v istom zmysle aj hrdý. Tie občasné svetlé chvíľky čo máva mu vôbec nepridávajú na nejakej výnimočnosti. Jediný kto je tu obeť je pani Helena, bohužiaľ dosť naivná povaha ktorá sa mu snaží mimo natáčania pomáhať, no zbytočne. V závere napíšem že film má výpovednú hodnotu, no nie takú ako režisérka možno pôvodne predpokladala, t.j. že nie každý kriminálnik je primitívne hovädo ale vo väzení sú aj inteligentní ľudia ktorým osud jednoducho nedoprial. RENÉ však nie je ten príklad. Výpovedná hodnota tohto dokumentu je RENÉ ako odstrašujúci príklad.

plagát

Sám doma 2: Stratený v New Yorku (1992) 

Podobne ako $$, T2, DH2, V2, a Cesta vody, je aj HA2 – Lost in NY môj obľúbenejší film než kultová jednotka. Napísať lepší scenár podľa osvedčeného naratívu úspešnej jednotky je umenie a podarí sa to málokomu, takže klobúk dole pán Hughes. Znovu-obsadenie zloduchov sa taktiež vyplatilo - D. Stern a J. Peshi sú vynikajúci. Ich deštrukcia je tuná umocnená a už už čakáte ktorá pasca im totálne zdemoluje všetky kosti a svaly resp. ich rozpučí na mastný fľak. Hudba filmu taktiež nepotrebuje hlbší koment. To čo nasledovalo po tomto diely je už len zabudnutá história. Za mňa, ak by sa dalo tak dám aj 6*.

plagát

Emília (2023) 

Slovenská Femme Fatale, krásou a osobnosťou v pohode konkurujúca európskym sex symbolom 60s až 80s, ako Karin Dor, Claudia Cardinale, Romi Schneider alebo Sophia Loren. Nečudo že každý režisér ju chcel vo svojom filme či divadelnej hre, a mnohí hereckí partneri boli z nej unesení a chceli ju doslova vlastniť. Nuž typické správanie mužov v umeleckej branži. Bohužiaľ tak ako iné talenty zo Slovenska – Jozef Króner, Milan Kňažko, Ivan Palúch a iní, ktoré mohli preraziť v európskom alebo aj svetovom kine, represívny komunistický režim, ktorý nenávidí talentovaných ľudí, prikoval týchto hercov nadobro do extrémne konzervatívneho východoeurópskeho filmového priestoru. Zaujímavé je že, úplne inak vyzerajúca ale rovnako pekná a nemenej slávna sestra Magda, sa vedela angažovať na alternatívnej filmovej scéne kde stvárnila oveľa odvážnejšie a charakterovo významnejšie postavy ako Emília. Škoda že pri vtedy zhoršujúcej sa politickej situácií neemigrovali do Francúzka, som si istý že by tam prerazili.

plagát

Bohovia sa museli zblázniť II (1989) 

Film síce v značnej miere kopíruje naratív prvej časti (ktorá je tiež fenomenálna), no to vôbec nevadí keďže situácie si zachovávajú vtip, a je ich viac než dosť. Povedzte, či by ste nechceli na vlastné oči uzrieť africkú prírodu po vzhliadnutí týchto filmov?!  Najoriginálnejšia bola schopnosť režiséra urobiť si srandu z (v realite veľmi smutných) udalosti spojených s nezmyselnou vojnou a ešte nezmyselnejším zapojením kubánskych jednotiek nasadených „geniálnym“ commandantem F. Castrom v Afrike. Blbec, chcel „oslobodiť“ Afriku tak ako to urobil na Kube.

plagát

Jožko Púčik a jeho kariéra (1983) (TV film) 

Inscenačná no o to lepšia verzia pôvodného Statočného zlodeja. Tu, účtovníček Jožinko Púčik (M. Lasičiak), sa nechá ojekabátiť správcom všeužitočného dobročinného spolku Humanitas, pánom – vychcánkom Rohatým (M. Huba). To čo ho čaká je ako zo zlého sna. Definitíva nadobro stratená, sestrina živnosť v ľufte, obvinenie z krádeže 3000 + 10 000 Kčs a na dôvažok ho slečna Vieročka – dobrého srdiečka má totálne v paži. Bezhraničná naivita mu však pomáha nielen do problémov ale aj von.

plagát

Obchod na korze (1965) 

Toto je popri Boxer & Smrť, film slovenských filmov. Obskúrna mátoha ľudáctva ktorá straší všetkých aspoň trocha normálnych ľudí dodnes a historicky viedla k totálnej ľudskej katastrofe, je tuná dovedená do dokonalosti. Najhoršie čo dokáže byť, je chybné presvedčenie človeka že je niečo viac ako iní ľudia a takto to potom dopadne. Herecký výkon ktorý podal Jozef Króner v tomto filme, mal byť v roku 1966 jednoznačne ocenený Oscarom.

plagát

Policajná akadémia (1984) 

Policajná  Akadémia je komédia mého mládí, no i keď si ju pozriem dnes, vždy ma pobaví. Humor je servírovaný rovnako počas celého filmu a vôbec nestráca na vtipnosti. Partička na čele s Mahoneym sa stala legendou už v 80´s a začiatkom 90´s (keď "hlboký mier" už nemohol zakázať „skazenú kapitalistickú produkciu“), to chcel každý mať na VHS, a my u nás doma sme neboli výnimkou. Súhlasím s tým, že to malo skončiť 4-kou. Bez Mahoneyho to totiž šlo o ligu dole.