Denníček (398)
Film Noir
Vynikajúci žáner plný príbehov...
Femme Fatale nechýbajú...
K tomu drsní chlapíci,ktorí
riešia komplikované situácie.
GIGANT ORSON WELLES
Nedocenený režisér svojej doby.
Citizen Kane je tým príkladom.
Greta Garbo
Sú dve actresses pochádzajúce zo Švédska,
ktoré sú dokonalé svojou osobnosťou.
Prvá je Ingrid Bergman a druhá...
2001: A Space Odyssey.
Stanley Kubrick je v mojom rebríčku režisérov
na 1.mieste.
A toto dielo vychvalujem všade,kde chodím...
Jeden z najlepších počinov,aké som kedy videl...
LOST
Jediný seriál,ktorý ma v skutočnosti bavil
od začiatku po koniec.
Návyková záležitosť.
Billy a jeho„ korisť”.
Billy Wilder je čistokrvný génius.
Druhý najlepší režisér,scenárista a producent.
Full Metal Jacket
Sgt.Hartman,ktorý sa vyžíva v totálnom buzerovaní...
R.Lee Ermey má skúsenosti z armády a mal to
štastie,že Stanley mu dovolil čistú improvizáciu...
Singin' in the Rain
Fenomenálny Gene Kelly.
On a Judy sú priekopníkmi v tom
ako to vypadá...
Zázrak zázrakov.
The Wizard of Oz
Judy Garland a jej slávny song Over the Rainbow.
Podľa mňa vôbec jeden z najlepších na plátne.
Cary Grant Versus James Stewart
Obidvaja sú bezpochyby to
najlepšie,čo prinieslo
strieborné plátno.
Len,kto je viac cool?
Marilyn Monroe
Nejestvuje nikto podobný
ako je Ona.
CLASSIC HOLLYWOOD
Babenky,ktoré sú pre mňa prvoradé,
na ktoré sa rád pozerám.
Jednoducho plátno im
patrilo...
Súčasné babenky nemajú
takú charizmu,ale aj tie újdu...
The Story of Film: An Odyssey.
Pre cinefilov ako stvorený pre radosť
odporúčam tento dokument o kinema
tografii od začiatku po teraz.
Má len 15 hodín rozdelený do
15 epizod po cca 1 hod.
Rok výroby 2011,r.Mark Cousins.
Psycho
p.Hitchcock osobne ukazuje lokácie Normanovho domu + slávna scéna z kúpelne...
A Clockwork Orange
Stanley Kubrick Masterpiece
The Oscars...
Oscary sú moje hobby...
Venujem sa im pravidelne od roku 2004,keď som po prvý krát
začal pozerať prenosy LIVE.
Ročníky 2011,2012 som nevidel naživo,dobehol som to neskôr.
Každý rok vzniká x počinov,z ktorých sa vyberie to najlepšie...
Len niekedy to nie je tak,ako by som si to želal...
V Classic Hollywoode to malo lepší efekt,ale stále sa dá
na to pozerať,určite na to nezanevrem...
Top Twelve in 2012...
XII.Guess,who coming to dinner(1967,Stanley Kramer)
XI.Midnight Cowboy(1969,John Schlesinger)
X.It s a Wonderful Life(1946,Frank Capra)
IX.12 Angry Men(1957,Sidney Lumet)
VIII.The General(1927,Buster Keaton)
VII.Sunset BLVD.(1950,Billy Wilder)
VI.The Apartment(1960,Billy Wilder)
V.The Grapes of Wrath(1940,John Ford)
IV.The Treasure of the Sierra Madre(1948,John Huston)
III.You Can t Take It With You(1938,Frank Capra)
II.The Elephant Man(1980,David Lynch)
I.On the Waterfront(1954,Elia Kazan)
Best Pictures in 2013...
Somebody Up There Likes Me(1956,Robert Wise).
The Diary of Anne Frank(1959,George Stevens).
The Naked City(1948,Jules Dassin).
LimeLight(1952,Charles S. Chaplin).
Midnight Express(1978,Alan Parker)
White Heat(1949,Raoul Walsh)
All Quiet on the Western Front(1930,Lewis Milestone)
In the Name of the Father(1993,James Sheridan)
Gravity(2013,Alfonso Cuaron)
La Battaglia di Algeri(1966,Gillo Pontecorvo)
Captain Phillips(2013,Paul GreenGrass)
Du Rififi Chez Les Hommes(1955,Jules Dassin)
The Song of Bernadette(1943,Henry King)
Boys Don t Cry(1999,Kimberly Peirce)
Dead Man Walking(1995,Tim Robbins)
Rush(2013,Ron Howard)