Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Akčný
  • Horor
  • Sci-Fi
  • Komédia
  • Animovaný

Recenzie (33)

plagát

Krotitelia duchov: Dedičstvo (2021) 

Do sledovania tohoto pokračovania a reštartu kultových Krotiteľov duchov som šiel s obavami aby to nedopadlo podobne ako žensky remake pred pár rokmi. Ale moje obavy sa postupne rozplynuli a ja som sa znova naladil na tú správnu krotiteľskú vlnu. Začiatok to malo trochu pomalší ale postupne sa divák zoznamoval s postavami a prostredím malého mesta a trochu desivej farmy uprostred ničoho. Pomaly sa nám tu odvíja zápletka filmu a to všetko je prekladané fanservisom kedy som mal hlavne v druhej polovici neustále úsmev na perách a na koniec aj slzy v očiach. Ako fanúšik som sa nemohol dočkať lepšieho pokračovania než je Ghostbusters: Afterlife. Samozrejme sú aj tu nejaké nelogické scény (napr. hlavná hrdinka pomerne kľudne prijíma fakt že hraje šach s neviditeľnou osobou a zjavne sa v jej blízkosti pohybuje neznámy duch) ale to filmu blahosklonne odpustím. Väčšina vecí je pekne vysvetlená a aj nové hračky majú svoje opodstatnenie. Cameo role boli minimálne v poriadku aj keď som mal dojem že Murray to už fakt nedáva zo srdca a celému filmu by možno stačilo aj jedine cameo pri telefonáte z basy. Za mňa úplná spokojnosť a určite si to pozriem znova ako súčasť Krotitelia duchov maratónu (samozrejme bez toho paškvilu z roku 2016). Pre fanúšikov pôvodných filmov je toto povinnosť. A s malou dušičkou čakám či bude séria pokračovať.

plagát

Iron Sky: The Coming Race (2019) 

Nuž čo povedať k tomuto pokračovaniu inak zábavnej jedničky? Tak ako v prvom diely aj tu máme pomerne zaujímavú zápletku. Reptiliáni v strede Zeme sú podobne prekvapivý (a pre milovníkov konšpiračných teórií rovnako príťažlivý) ako Náckovia na Mesiaci v jednotke. Film sa síce snaží diváka baviť množstvom odkazov na popkultúru ale ... nejako sa mu to občas zadrháva. Ak bola jednička o strete dvoch odlišných ideológií a konečnom zmierení tak dvojka v závere vyšumí do stratena. Dvojka sa viac sústredila na kritiku politiky a kultu osobnosti. Možnosť pokračovania je síce zaujímavá a určite by to celému univerzu prinieslo nové netušené komické situácie ale neviem či som na to zvedavý. 4 hviezdičky za excelujúceho Udo Kiera (ktorý mi stále pripomína Yuriho) ktorý si strihol dvojrolu, statočného rusáka, teplého nácka a Blondie.

plagát

Hotel Transylvánia 3: Strašidelná dovolenka (2018) 

Takt tretí diel upírskej rodinnej animovanej grotesky o hoteliérskej rodine Drakulovcov vyzeral v traileroch celkom obstojne. Jednička a kvalitatívne trochu slabšia dvojka ma bavili dlhšiu dobu ale v trojke už sa dostavila určitá nemastnosť/neslanosť. Po úvodných fóroch a leteckej preprave ktorá akoby kopírovala podobnú scénu z Madagaskaru 2 s pridaním ešte o kúsok väčšej absurdity sa nejaká väčšia zábavnosť pobrala nenávratne do ríše fantázie a ako vlažnému fanúšikovi mi ostalo len zopár frkov ktoré občas vyčarili úsmev na tvári ale rozhodne nepobavili tak ako spomínaná scéna z lietadlom. Oceňujem hlbší záber do problematiky lovu upírov a pribratie rodiny van Helsingov do univerza Hotela Transilvánia aj keď samozrejme v odľahčenej a mierne upravenej podobe. Trochu ma zaráža že nikto nechrstol pradedkovi Helsingovi do ksichtu fakt že v stave v akom sa počas filmu nachádzal sa už fakticky tiež dal zaradiť medzi príšery (mechanické telo na štýl steam punk kyborga ho k tomu predurčovalo). V konečnom dôsledku teda 3* aj to len vďaka rozšíreniu univerza, zopár podareným vtipom a neochote celú túto nablýskanú loď poslať ku dnu bermudského trojuholníka jedným dobre miereným torpédom ;)

plagát

Spider-Man: Návrat domov (2017) 

V prvej polovici neznesiteľná nuda líčiaca šaškovanie stredoškoláka Petera P. sa niekde v druhej polovici preklopila do solídneho zápasu medzi Spidermanom a Supom (Vulture) ktorého si Keaton parádne užíva. Nečakal som veľa a dostal som aj tak menej než som čakal. To aj ten Amazing Spiderman 2 ma bavil lepšie než Holland. Takže od odpadu tento filmársky "počin" zachraňuje len perfektný Keaton z ktorého ma miestami striaslo a zopár slušných akčných scén. 3*** a to som až príliš veľkorysý.

plagát

Oni žijú! (1988) 

K filmu som sa dostal ako slepé kurča k zrnu. Zisťujúc si zaujímavosti o hre Duke Nukem som skrze pôvod hlášok hlavného hrdinu narazil na akýsi film They Live z roku 1988. Počiatočná nedôvera zľahka vyprchala keď som videl že film je od Johna Carpentera takže som to riskol. Dostal som tak fajnové osemdesiatkové béčko s celkom slušným Roddy Piperom a Keithom Davidom. Možno nie úplne prelomové dielo ani vrchol Carpenterovej tvorby ale ako kritika konzumnej spoločnosti má film stále čo povedať. Hlavné postavy sú celkom sympatické aj keď sa väčšinu filmu len poflakujú po meste a skrz "čarovné" okuliare neveriacky sledujú v akom svete to vlastne doteraz slepo žili. Jediný kto mi tu liezol na nervy bola Meg Foster so svojím ľadovým pohľadom a začervenanými očami akoby celú noc flámovala. Takže nakoniec jej postava ani neprekvapila a splnila presne to čo som od nej čakal od okamihu kedy sa zjavila na plátne. Obyčajne by som dal len 3* ale štvrtú hviezdu zdôvodňujem gestom zo záverečnej scény. A práve sa mi minuli žuvačky ...

plagát

Ochrancovia (2017) 

Soudruzi! Nečekal jsem zázraky ale ... Ale toto je riadne zmrvený film. Nefunguje tu skoro nič. Scenár pripomína rýchlu bokovku zrodenú na zaprdenom WC niekde v 4. cenovej a samozrejme logika zamávala na rozlúčku hneď po úvodných titulkoch. Nie celkom jasné príbehové pozadie hrdinov (Ako chápem že po experimentovaní na nich sa ukrývali ale čo kurňa robili od rozpadu ZSSR a prečo ich nikto nedokázal nájsť až doteraz?) a mizerný soundtrack dosť zrážajú celý film. V traileroch to vyzeralo ako celkom slušná šupa z Ruskej produkcie no napokon sa z toho vykľul strašne nezaujímavý guláš/boršč plný klišé dementných monológov/dialógov. Na počudovanie mi maska hlavného zloducha nepripadala smiešna (samozrejme jeho origin je rovnako dementný ako objavovanie stratených ochráncov) a pri pohľade naňho som si spomenul na úbohého Efialtésa z akčnej rubanice 300. Len ten záporákov babyface bol trošku rušivý. Aj viac/menej nová veliteľka bola asi tak príťažlivá ako neohobľovaná doska a zrejme tiež niečo obšľahla zo zvereného projektu keď sa dokázala vždy zjaviť na miestach kde by logicky nemala čo robiť. Demencia na n-tú bez štipky atmosféry a ešte sa to aj celý čas berie neskutočne vážne. Ešte aj sledovanie počinov štúdia Asylum má nejakú tú svojskú atmosféru ale tu som nepostrehol ani len vznášajúci sa prd akejkoľvek atmosféry. Jediné čo by som možno pochválil boli celkom podarené triky (až na pár malých problémov v scénach s medveďom) a niektorý herci ktorý neliezli až tak na nervy keď sa zjavili na plátne. Nanešťastie film sa odvážil nechať vykopnuté dvere pre možné pokračovanie ale na druhú stranu horšie to už asi ani nemôže byť takže v prípade nejakého pokračovania by som vymenil takmer všetkých čo stvorili toto "veľdielo" a potom už len dúfal že sa na jedničku potichu zabudne. Nabudúce to súdruhovia neberte tak vážne veď ako sa hovorí: Lidí je jak sraček - takže na nejakých pár zničených veľkomestách aj tak nikomu veľmi záležať nebude.

plagát

Starship Troopers: Záchrana Marsu (2017) 

(Pozor spoilery) Ďalší prírastok k animovanému univerzu Hviezdnej pechoty. Samozrejme s dnes už legendárnou jedničkou od Verhoevena sa to nemôže porovnávať ale porovnávanie s jej predchodcom Invasion je prijateľnejšie. Na rozdiel od predošlého dielu sme teda vymenili prázdnotu vesmíru a obmedzujúce priestory vesmírnych lodí za prostredie Marsu a do všetkého vstúpila navyše politika. Už samotná zmena exteriérov filmu uškodila pretože armáda x-tisíc arachnidov na holej pláni navyzerá tak úchvatne a nebezpečne ako rovnaký počet tiahnuci úzkymi kaňonmi alebo tlačiaci sa na nebohých trooperov cez tesné chodby vesmírnych lodí. Zlyháva teda efekt obrovskej masy chrobákov ktorá sa valí na tých zopár vojakov. Samozrejmosťou je zlyhávanie logiky a nutná dávka pátosu kedy je každý pripravený položiť život za federáciu ktorá sa na všetkých vybodla. Z predošlého dielu sa vrátili azda všetky hlavné postavy a mlátenie Jenkinsa si podaktorý zrejme aj užijú (po tom slizúňstve ktoré predvádzal v Invasion si to aj zaslúžil). Rico samozrejme trochu zostarol a je len dobre že postava ostala v takej podobe akú sme videli v Invasion a tvorcovia sa nesnažili priblížiť ho podobe Van Diena. Ibanézová síce má tiež svoju úlohu ale väčšinu filmu ju aj tak neuvidíme. Nová partia okolo Rica je nezaujímavá (a tvorená idiotmi) takže je divákovi v podstate jedno či niekto z nich zomrie alebo nie pretože na priebeh toho čo sa odohráva na plátne v závere nemajú takmer žiadny vplyv. Jediné čo ma fakt celú čas štvalo bol fakt že postava Nebeskej maršálky vyzerala ako Hermiona z filmov o Harry Potterovi. Ešte aj jej premúdrelosť akoby tvorcovia okopírovali z filmov o HP. V konečnom dôsledku je film kombináciou Invasion, Verhoevenovej jedničky a použil aj politický boj medzi špičkami federácie z nepodarenej trojky. Chcelo by to prekopať celý príbeh, pridať epické bojové scény z bojov o Mars a ešte trochu nejakej tej omáčky okolo a bola by z toho celkom dobrá zábava. Takto sú to len slabšie 3 * a verím v zlepšenie v prípadnom pokračovaní.

plagát

Kong: Ostrov lebiek (2017) 

Pokiaľ by som film samotný mal hodnotiť bez nejakého prihliadania na jeho staršieho bračeka od majstra Jacksona tak by som len uviedol že ako dobrodružná jazda vcelku funguje. Vyvarujem sa preto nejakému porovnávaniu a prejdem k chybám ktoré mňa ako diváka naozaj rušily a nedovoľovali mi vychutnať si film ako celok. Úplne základným problémom filmu sú samozrejme postavy. Ich charakterová plochosť by možno zabrala minimálne 5 strán formátu A4 ale ke´dže sa tým nechcem zdržiavať tak možno až na dva tri výnimky je vám jedno kto a v akom poradí zatrepe nožičkami čiže nejaký strach o osud postáv je vám blízko rozčesnutého pozadia. Samozrejme tá najhlavnejšia postava musí prežiť a to je jasné každému kto si spojí Konga a monster universe takže aj napriek ranám osudu tá prerastená opička predsa len nakoniec odíde do západu slnka a môže sa to ten Jackson snažiť ako len chce a nič s tým neurobí. Ono ten S L Jackson hraje toho predátorovského Arnolda tak dobre a tak túži zabiť veľkú zlú opicu až sa naňho nedá pozerať a nakoniec ste radi že to má chudák už za sebou. Z mladých hercov ako je Hiddleston alebo Larsen som síce nechytal vyrážky ale ich úloha vo filme bola asi tak opodstatnená ako záber na opicu čo žerie chobotnicu. Proste by sme sa bez tejto linky zaobišli. Napokon nám teda ostáva že okrem trikov a hlavnej chlpatej postavy vlastne film ťahajú nad pomyselné vlny priemeru len starý matadori ako Goodman (jeho vedec mi prišiel uveriteľnejší než zvyšok výpravy Landsat a dostatočne posadnutý svojou vecou - pozor S.L. Jackson už bol príliš posadnutý) a Reilly ktorý si film vyslovene kradol pre seba kedykoľvek sa ocitol v zábere. Čakal som rozhodne viac a pokiaľ tak hrdo ohlasovaný monster universe pôjde takýmto smerom tak to nevidím na nejak široké univerzum. Skôr by som povedal že to štúdio čoskoro zabalí. Za mňa slabé 3 *

plagát

Už je tu zas (2015) 

No nebolo to zas úplne zlé. Nemecký pokus o natočenie komediálneho filmu o Hitlerovi a štylizovanie do podoby akéhosi nemeckého Borata nedopadol úplne najhoršie. Je zaujímavé sledovať Hitlerovu púť po Nemecku a počúvať názory bežných ľudí ktorý by si síce želali silného vodcu na čele štátu ale Hitlera by nepodporili. Historické paralely pre znalého diváka môžu niekomu uniknúť ale občasné narážky na iné filmy (hlavne Untergang/Pád tretej ríše) sú do očí bijúce. Hlavným problémom celého filmu bol podľa môjho názoru práve jeho koniec. Pretože pokiaľ takmer celý čas fungoval celkom obstojne ako mierne trafená boratovsko štylizovaná komédia (POZOR SPOILER) od návštevy pani židovej sa zábava skončila. Film nasadil vážnejší tón a celý sa sústredil na zúfalý pokus o zastavenie Hitlerovej "cesty k moci". A tak mi ani záver filmu nezmazal z tváre WTF výraz a ostala silná pachuť na jazyku že ktosi čosi nedomyslel a záver bol doklepaný kdesi v kúte na kolene. Predlohu som nečítal takže nemôžem porovnať film a knihu ale posun atmosféry bol značný. Prednosťou tohoto filmu je podľa mňa fakt že postavu Hitlera si môžete bez nejakých väčších problémov vymeniť za hocikoho kto vám historicky vyhovuje a zapadá približne do rovnakého časového obdobia vašej krajiny. Za Slovensko by ste pohodlne mohli dosadiť Jozefa Tisa a za českú republiku trebárs aj Klementa Gotwalda alebo iné osobnosti. Výsledok bude takmer rovnaký pokiaľ ich pošlete po krajine ako v tomto prípade Hitlera.

plagát

Krotitelia duchov (2016) 

Nie je to síce totálny odpad ale na viac ako jednu * to nemá. Hlavné hrdinky sú buďto výkladnou skriňou feminizmu alebo v jednom prípade nesmelého kariérizmu. Z mužskej populácie sa tu robí ufňukané tupé stádo volov ktoré si takmer ani samostatne nezaviaže šnúrky na topánkach. Cameo roličky pôvodných (bohužiaľ už len štyroch) hercov poväčšinou urážajú fanúšikov pôvodných filmov a s tými CGI duchmi to tiež nie je až také ružové - skôr vyzerajú akoby vyliezli z nejakého kvalitnejšieho animovaného filmu. Vyfarbičkovaný film ktorý teda nedosahuje v ničom úroveň svojich predchodcov a veľké sklamanie. Jedna hviezda nakoniec za tých pár momentov kedy som sa toporne pousmial a za niektoré neurážajúce odkazy na pôvodné filmy.