Recenzie (36)
Fallout (2024) (seriál)
Skvělá pocta milovníkům světa Falloutu a hráčům RPGček obecně. Jen jsem měl zpočátku trochu problém pochopit, proč ten výborný anti-woke styl kazí takovou okatou propagací feminismu (silné ženy a chlapi naopak ňoumové). Pak mi došlo, že je to nejspíš ukázka zdegenerované post-apo společnosti:).
Problém tří těles (2024) (seriál)
Upřímně, čekal jsem od toho větší průser, protože tohle je opravdu hodně těžký námět na zfilmování. Docela mě překvapilo, že až na drobné úpravy se i celkem drželi knižní předlohy. Je tu mnoho trapných scén a prvků, které si mohli odpustit, protože v tak vážném tématu působily jako pěst na oko, ale i pár dobře udělaných silných momentů. Problém tří těles je ale jen předehra k Temnému lesu, kterému budou muset věnovat o dost větší péči, jestli nechtějí, aby se jim to rozpadlo pod rukama.
Napoleon (2023)
Bez návaznosti poslepované random střípky ze života schopného válečného stratéga a zároveň směšného bluepilled ňoumy:)
1492: Dobytie raja (1992)
Asi po třiceti letech jsem si připomněl tenhle Ridleyho první historický spektákl a musím říct, že už se na něm trochu podepsal zub času. Pěkne vykresluje kontrast mezi společností Evropy na konci středověku, ovládané šílenými pámbíčkáři a po mamonu a zdrojích prahnoucí šlechtou, a pohodovými domorodci Nového světa. Musím pochválit i některé povedené rekvizity jako Kolumbovo plachetnice (stýská se mi po době poctivé filmařiny bez CGI). Příběh je ale jinak docela slabý a stopáž neúměrně dlouhá. Co ale film pozvedá na o několik levelů vyšší úroveň, a co ani trochu nezestárlo, je hudba. Vangelis tehdy k tomuto filmu složil za mě nejlepší soundrack všech dob. Čest jeho památce.
Vrahovia mesiaca kvetov (2023)
Toho naivního prosťáčka zahrál Leonardo dobře, ale příště mu někdo řekněte, že to, že hraje ve “westernu” neznamená, že se musí tvářit jako Clint Eastwood.
Vianočný príbeh (2022)
Oslava nevěry a kukačkovství nesmí chybět ani ve vykrádačce Lásky nebeské. Nic jiného už ale od české tvorby ani nečekáme.
Monarch: Odkaz monster - Následky (2023) (epizóda)
Přiliš mnoho kecání a přílliš málo (skoro absence) godzily a dalších kaiču.
Život na naší planetě (2023) (seriál)
Když už jsem chtěl Netflix odhlásit, dropl tam takovouhle bombu:) Morgan Freeman nás poutavě provází historií planety Země a kromě povedených CGI záběrů z pravěku jsou zde i skutečné záběry ze současnosti pro porovnání. Pohled na pravěk je pojatý holisticky, takže to není jen o flexení jak věrně jdou dnes vyrenderovat dinosauři, ale je zde i kladen důraz na vysvětlování, jaké následky měly různé evoluční nebo geologické události na planetu, takže se divák i mnohému naučí. Kvalitou bych se nebál srovnat s dokumenty s Davidem Attemboroughem.
Pánsky klub (2022)
Na filmy už koukám jen minimálně, protože filmový průmysl je jeden velký úpadek, ale co produkuje česká tvorba, to je naprostá tragédie. Další generická oslava nevěry a kukačkovství. Proč je vlastně tímhle tématem český film tak posedlý a omílá ho pořád dokola? Je to vážně už za hranou vkusu a měli bychom si přiznat, že točit prostě neumíme a dál se už neztrapňovat.
Černé zrcadlo - Beyond the Sea (2023) (epizóda)
Zajímavý námět, ale trochu logické díry. Jako že je to očividně zasazené do nějakých šedesátek. To mi nepřijde moc slučitelné s mezihvězdným cestováním.