Recenzie (64)
Doors (2021)
Divnému vše divné k srdci přirůstá aneb vrána k vráně sedá. Po prvních minutách, kdy jsem byl v náladě -To se nějak vleče, Asi to vypnu a půjdu dokoukat tu novou "Gojiru"-, jsem s přibývajícím časem dostával svoji porci tajemna a hlavně příběhu, který ambiciózně šplhal k horizontu poznání. Nepochybně jsem celý děj pochopil po svém a o to více si jej užil. Pravda, musíte notně popustit uzdu fantazii, jen ať pádí plným tryskem! Nic jiného vám nezbyde, jestliže vás autoři filmu postaví před myšlenku, že se nejde o prostinký vpád mimozemšťanů. O nic menšího než "perestrojku" reality v záměru multidimenzionálních entit nejde. To je snad jasné i malému dítěti! Napsal jsem to srozumitelně anebo blábolím stejně jako tvůrci tohoto filmu? Věřte - nevěřte.
Trhlina (2019)
Tohle se vám nebude líbit. Všem haterům se z plných plic směju. Film splnil má očekávání bez vyjímky. Knihu jsem dočetl před nedávnem, proto mohu porovnávat. Osobně jsem spokojen. Nic víc, nic míň.
V pasti (2018)
Dlouho jsem odolával dát plný počet bodů, ale nakonec zvítězily emoce. Minimalistická verze obludné apokalypsy mě přímo nadchla! Neznámo se, díky bohu, neproměnilo v digitálně upravené známo. Co by prozrazeno být nemělo, prozrazeno nebylo. Samozřejmě, každý podle naturelu si může udělat o filmu vlastní obrázek. Pro mne to bylo ztvárnění mých nejhorších nočních můr. Zlo ve své dominantní podobě a téměř absolutní převaze, kdy jedinou myšlenkou řídnoucího zbytku lidstva je přežít. Rozumíte? Žádný podzemní odboj, protiútok a už vůbec ne porážka nepřítele. Viděl jsem tam myšlenku o usebrání se posledního zbytku lidství porážce navzdory. Ta nedořčenost a nezodpovězené otázky celému vyznění příběhu jen prospěly. Závěrem se rád zmiňuji o potěšení ze zážitku vidět herečku Sandru Bullock, kterak neřekla své poslední herecké slovo. Nedávné, pro mne, její herecká topornost byla ta tam a Sandra byla opět po letech u v ě ř i t e l n á.
Stranger Things (2016) (seriál)
Děláte si legraci? Na osmdesátkových sci-fi, fantasy a hororech jsem vyrůstal. A soundrack? Takový ten akční motiv, jestli mi rozumíte, mi velmi ale velmi připomínal soundtrack z božského Deus Ex rpg hry od Ion Storm. Nelze mi jinak než hodnotit *****
Zlo nikdy nespí (2016)
Má krevní skupina. Proč mi to jen vizuálně připomnělo jiný film s Robinem Williamsem - Jak přicházejí sny? Temný a zároveň kouzelný film, při kterém člověk žasne, že je naživu a zároveň má z téhož hrůzu. Propletenec emocí. Šťastný konec nemusí nutně znamenat, že kladným postavám nebude zkřiven vlásek.
Ako prichádzajú sny (1998)
Maximální spokojenost až do závěrečných titulků.
Zbrusu Nový zákon (2015)
Tohle vážně není zbrusu nová Amelie z Montmartru. Bohudík a bohužel. Nebudu vysvětlovat, jen připojím poznámku: Zdánlivě neotřelý způsob, jak se vypořádat s teismem a Bohem jako persónou, je v dnešní postmoderní době mírně opožděný a celkem i zbytečný. Ale jo! Dostal ten panák bůch naložíno, jen co pravda a dobře mu tak dědkovi vzteklému! Přítomnost Bohyně či paní Boží a dcery Boží jen potvrdila, že se nejspíš jedná o "Takovou normální rodinku" ředitelů Zeměkoule a nikoliv o personifikaci tvořivého a věčně hravého prinicu. No nic. Nepochybně jsem očekával jiný druh humoru, zdravě neuctivého jako ve filmu Kevina Smitha - Dogma. Zklamání z očekávání je příčinou mého nízkého hodnocení - jedna hvězda za vizuál.
Skrytá identita (2010)
Sympatičtí herci, výborný rozjezd, stupňované napětí a houstnoucí atmosféra. Tohle v žánru horor nemůže dopadnout špatně, myslel jsem si. Mýlil jsem se? Ano i ne. Nemýlil jsem se, jelikož ve srovnání s "Pay the Ghost" šlo o naprvní pohled zajímavé a neotřelé téma. Byla chyba něvěřit zkušenostem s americkými horory, s většinou z nich. Rozkódování "bubáka" na kletbu a degradace tajemné "Báby" na prachsprostou čarodějnici mě zamrzelo. Přesto dávám dobré tři hvězdy. Dobrý film.
Ostrov (2006)
Tak jo, nemučte mě! Co se kinematografie jsem rusofil. No a co? Nádherná rusky-ruská podivnost, náhled do hluboké a temné ruské duše. Ač se běžně moje pozornost nachází v roztěkaném stavu, tento film jsem shlédnul bez přerušení.
Re-Kill (2015)
Nízká hodnocení tohoto filmu mě osobně překvapují. Letos jeden z nejlepších zombie-horror počinů, který se nemusí stydět vedle seriálů Walking Dead a Fear of the Walking Dead. Využít televizně dokumentární propagandy boje se zombie apokalypsou, něco podobného jsem naposledy viděl ve Hvězdné pěchotě, kde se burcovalo k boji s civilizací brouků. Na to aby se z tohoto snímku stal pilot k novému seriálu, zde chybí vyprofilované postavy. Rozhodně to, alespoň pro mě, byla akční jízda, která mé očekávání další béčkové akčňárny rozhodně převezla. Plné hodnocení 5*