Obľúbení režiséri (10)
Nemusím asi jmenovat: Dokonalý trik, Batmanovská série, Počátek, Interstellar... Všechno jsou to pecky, které dokážou zaujmout i mainstreamové publikum a zároveň si drží kvalitu a myšlenkovost.
Mistr extrémních nadsázek a překvapivého humoru :-) Kick-Ass a Kingsman mluví za vše ;-)
Co film, to atmosféra, dovede natočit atmosférický psychohoror (Rosemary má děťátko), kvalitní drama o třech hercích (Smrt a dívka), poměrně známý válečný (Pianista), ale i moc neznámé, těžko uchopitelné, ale nezapomenutelné filmy (Hořký měsíc, Nájemník) :-) A nechybí ani spolupráce s Jerrym (Čínská čtvrť).
Jeho filmy mi sednou, přestože jsou to v principu love story (ale spíše dramata)... Už takový Bio ráj je tak trochu kultem... Pouhá formalita zase opravdu ponurým dramatem. Legenda o 1900 vrcholem hry na piáno. A i nová Nejvyšší nabídka zaujala :-)
Steven Spielberg
Najlepšie filmy:
Schindlerov zoznam (1993)
Dobyvatelia stratenej archy (1981)
Indiana Jones a posledná krížová výprava (1989)
Joe Wright
Najlepšie filmy:
Pokánie (2007)
Pýcha a predsudok (2005)
Najtemnejšia hodina (2017)
Tom Hooper
Najlepšie filmy:
Kráľova reč (2010)
Hlavný podozrivý: Posledný svedok (2003) (TV film)
John Adams (2008) (seriál)
Ridley Scott
Najlepšie filmy:
Votrelec (1979)
Gladiátor (2000)
Americký gangster (2007)
Tim Burton
Najlepšie filmy:
Veľká ryba (2003)
Nožnicovoruký Edward (1990)
Mŕtva nevesta Tima Burtona (2005)
Robert Zemeckis
Najlepšie filmy:
Forrest Gump (1994)
Návrat do budúcnosti (1985)
Návrat do budúcnosti 2 (1989)