Recenzie (2 537)
Paterson (2016)
Aká to krása a sila v jednoduchosti, to ukazuje táto filmová sonda do siedmych dní života manželskej dvojice. Vzájomne sa milujúcej a až neskutočne sa dopĺňajúcej. Áno a ešte jedna "postava " hundrajúci anglický buldoček. :)
Mokrina (2014)
dobré, pozerateľné, len ten začiatok bol pomalý, čo znižuje u mňa hodnotenie. Čakal som s ohľadom na komentáre známych predsa len troška viacej.
Quo Vadis (1951)
Na tie časy natočený nevídaný veľkofilm, s dobovými kostýmami, scénami a dekoráciami. Aj napriek snahe tvorcov a hercov filmu neprekonalo to moje predstavy a úžasný dojem z čítania románu. V tomto smere je naozaj kniha lepšia.
Kalifornia (1993)
film sa zaoberal príliš Bradom Pittom, nepekný príbeh, kašlem na nejaké "sondy do duše vraha". Brian a Carrie (Duchovny a Forbeska) boli naivní, ze si vzali so sebou takých dvoch odkundesov na cestu do Kalifornie ... a na tom to celé stálo. Ak máte radi Pitta, tak toto si nepozrite . Ta záporná postava mu vôbec nesedí.
Volyň (2016)
Silný až naturalistický pohľad na to čo sa udialo v poľsko - ukrajinskom pohraničí pod rúškom nacionalizmu. To hraničilo s genocídou. Film asi neprispeje k zlepšeniu vzťahov medzi Poľskom a jeho východnými susedmi. Domnievam sa, že od režiséra (scenáristu) to bola odvaha , natočiť to v takejto podobe.
Hlupák (2014)
film o prehnitom vedení mesta a mestských politikov niekde v Ruku a márnom boji jednotlivca proti tejto mašinérií. Ruský film o ruskom človeku, všade plno vodky a nadávok ale aj strachu beznádeje a bezcvýchodiskovosti. Bykov ako režisér a scenárista nastavil zrkadlo samotným Rusom. Až sa čudujem, že tento film nie je v Rusku na indexe. Silná veľmi silná a nečakaná sebarflexia.
Hyeong (2016)
Film o dvoch nevlastných bratoch jeden taký vychytralý gaunerko a jeden slepý džudista. Po rozpačitom úvode keď divák začne tušiť o čom to je, sa to napokon dramaticky typicky po kórejsky rozbehne. Tí Kórejčania rozplačú všetko hercov , divákov ... hrajú veľmi pateticky presvedčivo ale ked si zvyknete na ich herecký prejav dá sa na film pozrieť.
Šrám (2014)
Pri hodnotení - pozerajúc sa na koprodukciu- ma troška mätie počet štátov, a nie je tam Arménsko .. škoda ... film troška načrel aj do genocídy Armenov ... už vôbec do Aménska po VOSR ...a potom sa zaoberal len samotným Nazaretom (Tahar Ramin) a jeho príbehom. Bolo to pozerateľné .. ale ten úvod hmm asi kvôli Tureckej koprodukcii radšej zjemnili ... :(
Šermíř (2015)
Veľmi príjemné estónske prekvapenie z estónskeho povojnového vidieka, keď tam zúril stalinizmusa všetko všecinko riadili funkcionári. Scéna zo schôdzky rodičovského združenia bola excelentná. Na citovú pílu príjemne tlačil hudobný symfonický saundrack. Chválim aj kameru a dobové kostýmy. U mňa plných päť bodov .
Pod ochrannými křídly (2016)
Príemné fínske filmové prekvapenie. Krásne herecké podanie mladej Skogovej. Filmový pohľad do duše a myslenia dievčaťa a jej mamy.