Recenzie (754)
Abeceda (1969) (študentský film)
Klobouk dolů před Lynchem, že se mu do pěti minut podařilo vměstnat tak slušnou dávku deprese, surrealismu a poselství, že škola je jen mlýnek na maso. To je docela umění.
Absolvent (1967)
Opravdu zvláštní (a skvělý) mix dramatu a bizarní komedie, který celý víceméně stojí na excelentním výkonu Dustina Hoffmana a na atmosféře generation gap konce 60. let, kterou svým nenápadným jemným způsobem vystihuje lépe, než kterýkoliv jiný film. Je ale třeba rozhodně zmínit i slavný konec v kostele a autobuse a soundtrack od Simona & Garfunkela. Skvělá satira. Legenda!
AC/DC: Stiff Upper Lip Live (2001) (koncert)
Pokud ACDC nesnášíte, nemá cenu ani zkoušet se na tento záznam dívat - dvě a půl hodiny jejich klasických fláků (+ pár nových) spolehlivě odrovnají každého neznalého. Jinak ale není co vytknout - výkony skvělé (OK, nezapomeňme o jaké kapele je tady řeč, ale stejně...), našlapaná atmosféra... Skvělý koncert.
Ace Ventura: Zvierací detektív (1994)
Já překousl šílenost téhle komedie i Carreyho extravagantní vystupování a bavil jsem se. Je to úlet, ale můj oblíbený úlet. A Ace je vážně docela sympaťák... A některé gagy jsou vážně skvělé.
Afrika aneb Češi mezi lidožravci (2004) (divadelný záznam)
Jde sice už tak trochu o ústup ze slávy, ale i zde se ještě najde spousta dobrého humoru. Trochu, pravda, mainstreamovějšího, ale stále Cimrmaního...
Agent WC-40 (1996)
Srovnání s Bláznivými střelami tato komedie rozhodně nesnese - většinou jde o hluchá či trapná místa. Na druhou stranu alespoň občas tento film vtipný je, čímž se odlišuje od jiných Nielsenových "zářezů" jako 2001: Vesmírná prda a dalších...
Air Force One (1997)
Velmi průměrný a velmi dlouhý film, který zachraňuje pouze jako vždy dokonalý Oldman.
Ako básnici nestrácajú nádej (2004)
Nejen že se opravdu dobrý humor skoro vytratil (díkybohu aspoň za Matáska), ale sledovat, jak Kříž stárne a stále víc propadá sentimentu je opravdu spíš pro silné povahy. Badinková není nic moc a celý tenhle film je takový nemastný neslaný. Doufám, že Klein už s Básníky i Křížem nadobro skončil. Nerad bych viděl důchodce Štepánka balit vilné penzistky za pomoci něčeho jako "Ač máš vrásky, máš i styl, čas tě ještě nezabil" nebo tak něco...
Ako básnici prichádzajú o ilúzie (1984)
Díky vysokoškolskému zasazení ještě o fous lepší než jednička...
Ako básnikom chutí život (1987)
O něco slabší než předchozí dva díly, především kvůli určité dávce melancholie, přesto si stále udržuje solidní úroveň (jako poslední z celé série)...