Recenzie (103)
Zóna záujmu (2023)
Odosobnený, takmer až dokumentárne chladný pohľad na vzornú národno-sociálnu rodinku bývajúcu hneď vedľa tábora v Osvienčime. Hrôza postavená na zvuku, kontrastoch a desivom uvedomení si, že zhruba v polovici filmu vám ten všadeprítomný hukot spaľovacích pecí vlastne prestane prekážať. 90 %
Blade Runner (1982)
Až s masívnym nástupom AI, po treťom pozretí a po tridsiatke začínam pomaly chápať, prečo sa okolo tohto filmu vytvoril taký kult. 90 %
Traja mušketieri: D'Artagnan (2023)
Príbeh je to jednoduchý a postavy len načrtnuté, ale ako pekne natočená dobrodružná šermovačka s premyslenými akčnými scénami D'Artagnan rozhodne stojí za to. Som zvedavý na Milady. 70 %
Dokonalé dni (2023)
Krásne vo svojej jednoduchosti. Škoda len tej dlhšej stopáže, lebo so šikovnejším strihom v poslednej štvrtine by bola táto oslava každodennosti (a miernej OCD) úplne dokonalá. 85 %
Šógun (2024) (seriál)
Decentné, dospelé, nepredvídateľné, nabité svojskou japonskou kultúrou a charizmatickými hercami — nehovoriac o tom, že Mariko-sama je platonická láska na prvý pohľad. Rod draka bude mať čo robiť, aby sa pre mňa opäť stal seriálom roka. 90 %
Vrana (1994)
Škoda, že sa Proyas viac nedržal komiksu a scenár upravil podľa šablóny akčného filmu. Vizuál, soundtrack a špecifická gotická atmosféra sa mu však podarila na výbornú. 80 %
Bardejov (2024)
Nízkorozpočtový film so skromným televíznym vizuálom, ktorý využíva kulisy skutočného Bardejova asi tak v piatich percentách celkovej stopáže, má rozpačitý strih, predvídateľnú zápletku a nie príliš verné dobové kulisy. Zároveň ale má aj dobrú hudbu, detaily zo židovského náboženského života, charizmatickú hlavnú postavu a silnú tému založenú na skutočných udalostiach, takže som nakoniec dostal viac, než som dúfal. Obstojná pomôcka pre výučbu hodín dejepisu na (bardejovských) školách. 60 %
Hviezdna brána (1994)
Star Trek preložený Indiana Jonesom. Priamočiara dobrodružná klasika s krásnym hudobným motívom, pri ktorej som nostalgicky spomínal na detstvo. 75 %
Anatómia pádu (2023)
Subtílny pád jedného manželstva spolovice sa odohrávajúci na mieste činu, spolovice v súdnej sieni. Presná, miestami dokumentárna kamera a minimalistické herectvo tomu veľmi slušia. Len, prosím vás, nečakajte uspokojujúco rozuzlenú detektívku, ale skôr procedurálnu štúdiu. 85 %
Chlapec a volavka (2023)
Vizuálne podmanivý animák s osobitou atmosférou, odkazmi na autorovo detstvo v povojnovom Japonsku a nie ľahko rozkľúčovateľnou symbolikou, ktorý prekvapuje každou scénou. 85 %