Recenzie (1 045)
Krajina Nomádov (2020)
Bez rezervy do pustiny nelez. Píchneš a zakalíš. S rezervou nutno brát i romantiku osamocené jízdy na stará kolena. Obzvláště při současnných cenách benzínu. Tak uvidíme, kam dojedeme. Proč snímek shlédnout: Chcete vidět největší náklaďák s řepou. Hodilo by se vám zjistit, jak velký kyblík je nejlepší na wc do karavanu. Potřebujete pár důvodů, abyste si opět mohli vážit místního sociálního systému. Zajímavý koment: Radek 99.
Strieborný vietor (1954)
Partnerka mi říkala, že se mám trochu vzdělat, tak jsem se nechal kulturně povznášet touto klasikou. Občas to bylo skvělé, občas se to nedalo vydržet. Pro současného diváka zajímavý mix nadčasovosti, zašlosti, umění a kýče přirovnatelnému k Manon Lescaut. Ten katecha byl fakt hustej.
Luis a ufóni (2018)
Zlé a levné výtvarné zpracování, skvělý příběh (man in black pro kiddy). Nic originálního, ale vtipné to je.
Vampirina (2017) (seriál)
Óoo, Vampirína, jsem modrásek, néé příšera zlá... GRLS power in action. Vše je tu naruby (kam ten svět spěje?). Upíři tu jsou hodní (takový modří dobří sousedé), kostlivci mají emoce, duchové jsou kamarádi v nesnázích a s Vampirínou si rády založíte dívčí kapelu.
Štyri slnká (2012)
Není to komedie, ale spíš mysteriózní drama. Snímek v ledasčems připomíná Slámův starší film Štěstí. Svojí poetikou mi nechal vzpomenout i na Jakubiskovu Záhradu. Byť filmu něco chybí, rozhodně stojí za shlédnutí. Závěr mile překvapil. Dal té celé poetické české pejskokočičí rozbředlosti pořádnou herdu do zad a zároveň ji potvrzuje (dává to smysl?).
Marťan (2015)
Filmařům se povedlo mě přenést na Mars a vytvořit iluzi opravdového dobývání vesmíru. Až tedy na některé ptákoviny, které mě vracely opět do křesla na Zem. Pokud film shlédli skuteční pracovníci NASA, museli se buď válet smíchy, nebo neskutečně trpět. Závěrečná třetina byla z logického hlediska čistá lobotomie diváka. Sci-fi mám rád, ale fikce musí být uvěřitelná. Tady to tak nějak padlo na oltář dramaturgického oblouku a akce. Jak bylo ve filmu řečeno, "NASA nemá ráda oheň". Zato Hollywood ho zbožňuje, dodejme. Filmu prospívá humor a jisté odlehčení. A co se vyloženě povedlo, byla Markova postupná fyzická proměna. Kdybych si měl vybrat mezi Marťanem a Moonem, sáhnu po Moonu.
Drsné mesto (2020)
První dojmy byly příznivě drsný. Stará dobrá francouzká škola, špinavé krimi. Oceňuji jistý "antihollywood" servírovaný se šarmem a elegancí. Ale postupně mě přestala bavit umanutá překombinovanost a snaha šokovat za každou cenu.
Boba Fett: Zákon podsvetia (2021) (seriál)
Dá se na to koukat, ale je to spíš takový výplňkový seriál. Divák musí prominout pár podivností. Absence personálu je až zarážející, když víme, kolik je reálně potřeba různých odborů, úředníků, o městské stráži nemluvě. To pár vylepšených pankáčů na skůtrech nedohoní.:-). K úspěchu tak stačí navštívit starostu a zajít do místní hospody neachat si vyčistit helmu. BBF se nevyhne srovnání s Mandalorianem, ve kterém BBF zatím vychází hůř. Za mě nejhezčí díl seriálu byl ten, ve kterém nastoupil Mando, už to o něčem vypovídá. Docela hezké je žánrové prolnutí s westernem. Mezi nejvýraznější záporáky určitě patří pistolník Cad Bane.
Red Hot Chili Peppers: Dani California (2006) (hudobný videoklip)
Vtipná parodie na různé styly a ikonické kapely a výborný videoklip. Líbí se mi, když si někdo umí udělat odstup a střílet si svým způsobem i sám ze sebe.
Cowboy Bebop: Ein no natsu yasumi (2012)
"Animovaný" je snad i silné slovo :-) Je to krátké video poskládané z celkem pěkných ilustrací. Jako samostatný film se to nedá hodnotit, ale jako bonusový materiál proč ne.