Recenzie (423)
Oktopus - Srdcová sedma (2023) (epizóda)
Bohužel velmi nezáživné, opět bez napětí, náboje, a Hanzlík příšerně přehrával.
Černé zrcadlo (2011) (seriál)
První čtyři série byly opravdu perfektní. Čtyři až pět hvězd. Pár příběhů se neslo v duchu novodobých Akta X, ovšem s různými hrdiny. V páté a šesté už jsem ocenila pouze pár dílů, originalita a napětí už se ztrácely. Některé díly jsem ani nedokoukala. Celkově milé překvapení.
Hranice života (2005)
Zajímavá depkoidní duchařina s hereckým koncertem Goslinga a McGregora. A Naomi byla velmi příjemná. Pěkné mystery, které mi občas zamotalo kebuli. Měla jsem nějaké teorie, které jsem si z části potvrdila i vyvrátila ve zdejší diskuzi k filmu :) Podruhé bych film asi nemusela vidět, protože právě to tajemno už by se vytratilo.
Rudolf Nurejev: Don Quijote (1973)
Jsem vděčná kinu Mat aj. malým pražským kinům (např. Atlas - nově, Ponrepo, Evald aj.), že se nebojí občas dávat umělecké filmy. V Matu jsem viděla tento baletní skvost z doby, kdy byl pan Nurejev na vrcholu své kariéry. Opravdová perlička pro milovníky baletu. Promítají tam občas i přímé přenosy ze světových baletů a oper nebo dokumenty o malířích či muzeích, které je nejlepší vidět na velkém plátně. Taneční film, klasický balet, s tak bohatou výpravou, by už dnes nikdo nezafinancoval. Občas je dobré si tato díla připomenout, než úplně zapadnou.
Oktopus - Falzum (2023) (epizóda)
Bohužel je to krimi seriál, který nemá napětí. Za herecké výkony a skvělou hudbu Pavlíčka dávám zatím o hvězdu více. Objevil pro mne zpěvačku Milly Honsovou, je výborná!
Oktopus - Stratený prípad (2023) (epizóda)
Zatím dost slabé oddělení Q po česku. Bez napětí a najednou moc rychle vyřešený případ. Kvůli Krobotovi a jeho psovi se jménem Krvesaj tomu dávám ještě šanci :)
Malá smrt (2014)
Musím říci, že jsem se královsky bavila. Neprožívám zrovna nejlepší období, tím více ocením, že mě něco dokáže opravdu ze srdce rozesmát. Bizarní sexuální odchylky a hrátky, zábavné i smutné chvíle. Vše vkusně dáno dohromady. A nejvíce mi bylo líto zbytečně plačícího manžela ;)
Misophonia Orchestra (2022) (študentský film)
Jak já hlavní hrdinku chápu :)
Pracovná sila (2023)
Druhou pětku jsem dala na 57. KVIFF právě tomuto filmu. Silné sociální drama na téma vykořisťování guatemalských pracovníků v potravinářském průmyslu v kanadském Québecu mě emocionálně dostal. Výborný scénář, vygradovaný příběh (bohužel inspirovaný skutečností), skvělý herecký výkon Ariane i autentičnost mnoha nehereckých výkonů. Navíc tak dojemný a silný konec už jsem dlouho v kině neviděla. Opravdu hodně jsme v Puppu tleskali a následná beseda byla třešničkou na dortu. Filmu a jeho tvůrcům moc přeji, aby nebyl v Kanadě zadupán....
Karaoke Blues (2023)
Můj zahajovací film na letošním 57. KVIFF a hned taková pecka. Ale šla jsem na jistotu, na svého oblíbence. A že mu dám první pětku, to byl bonus navíc. Tragikomický, opět komorní a stylizovaný příběh dvou osamocených chudých lidí, mne nadchnul. Jemný sarkasmus i černý humor jako vždy, na pozadí smutné zprávy o válce na Ukrajině linoucí se z rádia, staré finské blues, vše do sebe zapadalo a já si film moc užila. Tak krásně plynul.....Aki, milovník retra, opět nezklamal :)