Obľúbené herečky (10)
Myslím, že jej komický talent nie je úplne docenený. V scénach ako uteká s vyhrnutou nočnou košeľou po schodoch v Athosovom zámku v "d’Artagnanovej dcére" alebo ako si sama pre seba "šalie" pred zrkadlovou stenou v "Zmyselnej Fanfan" je neodolateľná.
Napísal som sem ten otrasný anglicko-americký prepis jej mena, lebo inak mi to nechcelo zobrať . Len nechápem, prečo sa používa i u nás. Angličtine nič iné neostáva, lebo nemá inú možnosť, ako to napísať tak, aby sa to aspon približne správne vyslovilo. Pritom žiaden iný jazyk na svete nemá také možnosti na správny prepis chua do latinky ako čeština a slovenčina; takže správne sa jej meno zapisuje i číta: Čang C’I. A i v tej "američtine" by to správne malo byť Zhang Ziyi, lebo priezvisko v čínskych menách je vždy vpredu.
Od "Jak vytrhnout velrybě stoličku" a "Jak dostat tatínka do polepšovny" - je pre mňa proste neopakovateľná. Ale už v "Rozmarném létě" sa ukazovalo, že z nej bude pani herečka.
Myslím, že tu žiaden názor nie je potrebné písať, naša pani Helenka je nazabudnuteľná.
Platí to isté ako u pani Růžičkovej
Pani Audrey bola pani herečka. "Raňajky u Tiffanyho", "Prázdniny v Ríme". "Čakaj, kým sa zotmie", "Ako ukradnúť Venušu", "Vojna a mier", "My Fair Lady", ale napríklad i "Robin A Mariana" so Seanom Connerym, všade bola kúzelná, prirodzená, všade jej to "sedelo". Slepú Susy v "Čakaj, kým sa zotmie" zahrala akoby bola slepá i v skutočnosti. To nie je jednoduché; skúste sa pozerať do zrkadla akoby na seba, ale nie úplne presne; asi tak o pol centimetra vedľa. Oči tam vedľa jednoducho neudržíte.
Táňa Pauhofová
Najlepšie filmy:
Hořící keř (2013) (TV film)
Kukura (2014) (divadelný záznam)
BrainStorm (2008) (TV film)
Audrey Tautou
Najlepšie filmy:
Amélia z Montmartru (2001)
Dámy a páni, finálna verzia (2012) - a.z.
Nina a tajomstvo malého ježka (2023)
Leonor Varela
Najlepšie filmy:
Drž hubu! (2003)
Where God Left His Shoes (2007)
Nevinné hlasy (2004)
Keira Knightley
Najlepšie filmy:
Láska nebeská (2003)
Piráti z Karibiku: Prekliatie Čiernej perly (2003)
Pokánie (2007)