Recenzie (63)
matka! (2017)
Těch motivů je najednou až moc, a místo aby zapadly do působivé mozaiky, rozpadají se v nervydrásající schízu. Možná to byl záměr, ale z jinak působivé metafory na nejrůznější neduhy lidstva se tak stává nekoncepční pastiš.
Circle: Uzavretý kruh (2017)
Až je mi za těžko uvěřit, že se ten film bere vážně. The Circle je scénáristicky naprosto nevyvážený film, motivace a proměny postav nedávají smysl a v podstatě všechno je ve filmu tak nějak prkenné a hrozně na sílu. Repliky jsou natolik rozpačité, že i herci takového kalibru, jako je Hanks, je pronáší naprosto nepřirozeně. Všudypřítomný patos, zejména ve scénách před publikem, je naprosto nesnesitelný. Myšlenka zajímavá, ale jejich pojetí i využití jsou v The Circle jednoduše tristní.
Prečo práve on? (2016)
Hvězdička navíc za scénu s krmením slepic.
Pustina (2016) (seriál)
Linie s pasťákem i Turkowem sice vyšumí krapet doztracena, identita vraha vyzní krapet nuceně a falešné cliffhangery v prvních dílech taky na celkovém dojmu zanechají škraloup, ale plnou palbu si Pustina zaslouží kvůli hereckým výkonům, námětu, atmosféře a na české seriálové poměry nevídané kvalitě.
Dánske dievča (2015)
Prvoplánové vybírání oskaroidních rolí může leckomu být proti srsti - řadím se mezi ně. Eddie tak má už po druhém větším filmu své kariéry co dělat, aby ho nebylo moc.
Ma Ma (2015)
Nuda to není, ale v globále je Ma Ma pouze sladkobolný kýč, který do rovin nesnesitelnosti posunuje hnusné CGI dítě.
Zbrusu Nový zákon (2015)
Geniální nápad a několik výborných gagů pod vrstvou infantilnosti, afektovanosti, otravných postav, nevydařeného boření čtvrté stěny a troškovsky hloupého a jednoduchého humoru. Velká škoda.
Chlapčenstvo (2014)
Nebýt výjimečnosti natáčecího postupu, nezbyde nic. Pokoušet se zachytit objektivní realitu je krásný nápad, ne ale pokud je samoúčelný a výsledkem jsou nezajímavé tři hodiny úmorné nudy s absurdně nesympatickými dětskými hrdiny, kteří jsou s věkem, a tedy každou minutou filmu, protivnější a protivnější. Není to možná vůči tvůrcům úplně fér, ale případná druhá projekce se apriori jeví jako utrpení - a to je špatně.
Dobrý dinosaurus (2015)
Po Inside Out, evidentně zaměřeným spíše na starší obecenstvo, nevyhnutelně musela opět přijít plnokrevná pohádka. Totální absence originality a vykrádání starších kousků (o lvech či o rybkách) sice u Pixaru zamrzí, ale nemá cenu se rozčilovat nad několik let starým trendem. Animace je dechberoucí, prostředí je jako živé.
Prebudím sa včera (2012)
Poslední půlhodina úplně zabije jinak vydařenou a příjemnou jednohubku s jako vždy skvělým Mádlem a několika výbornými gagy. Zvlášť samý závěr je vyloženě fail.