Recenzie (177)
Zombi 2 (1979)
Film obsahuje pár nezapomenutelných scén. Mám ho celkem rád.
Antropofág (1980)
Tohle je hodně rozporuplnej flick. První polovina nefunguje tak jak by měla (nezvyšuje v divákovi pocit napětí a obavy z toho, co ošklivého přinese opuštěný ostrov). Obsahuje však některé roztomilé momenty např. v podobě špatně rozjetého záběru, pohledů do kamery či gumové hlavy v kýblu s vodou. To je doplněno synťákovou melodií s prvky řecké folklórní hudby. To ovšem nemusí vždy stačit k divácké saturaci. Druhá polovina je po stránce žánrové funkčnosti výživnější. A s blížícím se koncem nabírá poměrně hovadský obrátky. Příjemně prohnilá atmosférka je pak podpořena i lahůdkovým soundtrackem. Ve výsledku je to poctivý špageťácký béčko. PS: Tisa Farrow je správný dřevo.
Na povale alebo Kto má dnes narodeniny (2009)
chewiedc=imbecil
Jazero smrti (2008)
Britský exploitation, který v plné míře využívá předpoklady dané zmiňovaným subžánrem. Motiv zaostalého britského venkova byl již zobrazen např. v Straw Dogs (r. Sam Peckinpah). Ovšem současnost si žádá mnohá žánrová ozvláštnění. V případě Eden Lake je jím věk násilníků. Tato skutečnost nutí znalého diváka nahlédnout na zažité žánrové mechanismy z jiného úhlu. Kognitivní dizonance slaví triumf. Jinými slovy, tahle banda zmrdů na BMX vás dokáže vyděsit.
Narušiteľ (1989)
Intruder je sympatickým zástupcem subžánru (slasher). Je v něm obsažena nadšenecká hravost. A to jak v práci se slasherovými pravidly, tak i v rámci technické stránky filmu (práce s kamerou a se střihem). Rukopis Scotta Spiegela je v mnohém podobný Raimiho stylu (stejně jako ranným Coenům). Což je pro mne (fandu těchto tvůrců) další plus. Prkennost většiny postav potěší a celková inklinace k slapsticku v kombinaci s povedeným gore je taktéž osvěžující. A Dan Hicks ve své roli září.
Hranica smrti (2007)
Není třeba tento snímek zatracovat. Jistě si najde spoustu odpůrců i fanoušků. Známé dějové schéma je zde učebnicově využito. Přilejme "francouzský" ksichty a typicky francouzský delikatesní přístup k materiálu(oběti násilné rodiny) a máme exploatační řežbu, která neurazí. Ten motiv s náckama a odkazama na společenský nepokoje byl příjemně jednoduchej... a vzdávající se panenka Marie na konci fajnová.
Beštiár (2007)
Sračka.
96 hodín (2008)
Velmi příjemná záležitost. Kombinace oldskůl akce (French Connection) s nešizenou spíďarnou (alá "Bourne" etc) je osvěžující. Liam Neeson je v roli nekompromisního špióna uvěřitelný. Mám radost, že v rámci Bessonovi "fabriky" vznikl tak vyrovnaný žánrový flick.
Mutant (2006)
Opět netradiční zpracování žánrového filmu (podobně jako u Vzpomínek na vraždu). Monster film zde slouží jako odrazový můstek pro nápaditou studii netradiční rodinky v kritické situaci. Důraz je kladen na jejich snahu zachránit dcerku ze spárů monstra. Film taktéž disponuje nadstandardní technickou stránku, dynamikou, netradičním pojetím monstra a množstvím půvabných i napínavých scén. Jako bonus nabízí motiv mediální manipulace . Byl jsem uhranut a těším se na další setkání s Jun-ho Bongem.
Nevera po slovensky (1980)
cheche.