Recenzie (22 977)
Kladivo na čarodějnice (1969)
Zub času tento film trošku nahlodal, ale aj tak je to, hlavne na svoju dobu, vynikajúce dielo. Ak by bol film vo farbe, asi by to bolo len za 3*.
Osvietenie (1980)
Spomínam si ako som ten film prvýkrát zhliadol asi pred 17-18timi rokmi na jednej nemenovanej satelitnej stanici. Bol som malý chlapec a bolo dosť neskoro večer. Na moje počudovanie ma však nevystrašil tak ako som si myslel ( možno ešte tá holá stará pani ), a to sa mu už duplom nedarí ani dnes. Budem sa asi musieť poohliadnuť po dlhšej verzii. Aj tak však nadpriemerná ukážka mysteriózneho žánru s vynikajúcim hereckým výkonom Jacka Nicholsona.
Amadeus (1984)
Videl som len Director´s cut. A až tak veľmi ma film nezaujal, možno vidieť kratšiu verziu tak dám maximálne hodnotenie. Vidím vo filme niekoľko zbytočností, ktoré možno v origináli niesu. 4* dávam za úžasnú výpravu a kostými a samozrejme za herecké výkony, ale niekedy to však nestačí.
Butch Cassidy a Sundance Kid (1969)
Western, alebo skôr antiwestern, ktorý by bol len niečim polovičným nebyť Newmana a Redforda. Nieje to bomba, ale je to milé a pekne natočené. Na svoju dobu a značnú popularitu hlavných predstaviteľov dosť nekompromisný záver.
Highlander (1986)
Videoklipový fantasy, s geniálnym hudobným doprovodom Michaela Kamena a Queen. Christopher Lambert sa do úlohy Highlandera narodil, ale nemusel byť až taký krotký, miestami sa mi zdá, akoby sa mu ani nechcelo hrať. Clancy Brown je zosobnené zlo a jeden z najúžasnejších záporákov akých som kedy vo filme videl. No a Sean Connery je už len sladučkou čerešničkou na tomto mlsnom zákusku, na ktorom však občas naďabím na horkú pachuť. Je to skôr za 4 a pol*.
Dobrý, zlý a škaredý (1966)
Vynikajúci, ale nie tak ako Leoneho opus VTEDY NA ZÁPADE. Po úvodnej scéne som si najprv myslel, že VTEDY NA ZÁPADE ma silného konkurenta na post najlepšieho spaghetti westernu, ale nakoniec to prehral na body. Po čase film stráca tempo a supernapínavý záver to už nezachránil. Škoda.
Krstný otec II (1974)
Oproti prvému dielu zhoršenie, ale nie až tak výrazné. Tu mi fakt kazí zážitok dlhá stopáž. Chýba mi tu ta poriadna gangsterská atmosféra prvého filmu, tu to skôr padá do bludiska intríg okolo Michaela Corleoneho a vzostupu a sile jeho moci. Aj tak však jeden z najlepších sequelov, aký je možno zhliadnuť.
Časovaná bomba (2006) (TV film)
Nemám veľmi v obľube televízne filmy, ale tento ma milo prekvapil. Nadupané tempo doslova bez oddychu sa zastaví až pri záverečných titulkoch. A takto by to pri podobných filmoch malo byť. Skvelý imidž tomuto dielku kazí zopár nelogičností, tie mu však vďaka miere poskytnutej zábavy odpúšťam.
Master & Commander: Odvrátená strana sveta (2003)
Veľkofilm od ktorého som síce čakal viac akcie, ale aj tak ma dostal. Úžasná kamera a výprava a sustredený výkon Russela Crowea síce dodávajú tomuto dielku spád, ale miestami to zaškrípe. To mu ale nekazí celkový look.
Úsvit mŕtvych (2004)
Jeden z tých lepších remakov, ktoré sa nezdajú byť zbytočné. Radšej mám originál, ale tu je to trošku odlišnejšie ochutené. Viac akcie, zopár humorne odľahčených scén a klipovitý strih. Svižný akčný horror, ktorý fúkol svieži vietor do plachiet zombie žánru. No ale aj tak si asi nikdy nezvyknem na šprintujúcich zombie, radšej pomalé mátohy, ktorým za chôdze odpadáva mäso.