Recenzie (457)
KIMI (2022)
Fajn nenáročná variácia na klasického Hitcha. Zvukovo vypiplaná, strihom a hudbou dokonale vystihujúca nepríjemnú situáciu hlavnej hrdinky. Jej cesta do sídla firmy je highlightom filmu. Zoe Kravitz výborná a extrémne sympatická, ako divák som k nej mal okamžite blízko. Dej občas pôsobí trochu priamočiaro, nevzrušivo a vo finále zase ustrelí v uveriteľnosti. Na vyššie ako priemerné hodnotenie by film potreboval komplexnejší scenár, obsahujúci viac zvratov a viac do hĺbky rozpracované postavy, obzvlášť tie vedľajšie. 3*
Vreskot (2022)
Nový Scream je zábavný snaživou obhajobou svojho vzniku (celý meta rozhovor všetkých dôležitých postáv v obývačke na gauči) a ešte zábavnejší režijným umom dua Gillett/Bettinelli-Olpin. Trebárs Minnetteova sólo scéna je vďaka ich kreatívnemu využitiu kamery a hudby labužnícky slasherový bonbónik. Aj finále je fajn, len je trochu naťahované. Záporáci skvelí, nová hlavná hrdinka nevýrazná, celá banda okolo nej ešte nevýraznejšia. Nápad s fan fanatizmom sa mi pozdával, napojenie hlavnej hrdinky na pôvodné postavy už nie. Zvrat v polovici (smrť jednej z dôležitých postáv) príliš nasilu a z diania ľahko odhadnuteľný. Vo výsledku nakoniec prekvapivo dobré, ale ďalší diel už fakt radšej nie. 3*
Trhák pána Bowfingera (1999)
Božský nápad, i keď komediálne vyťažený ani nie z polovice. Dobrú náladu udržuje po celú stopáž, ale bránicu trhajúcich momentov je máličko. Za zmienku stojí hlavne hľadanie štábu na mexických hraniciach a záverečné nakrúcanie ninja filmu, tieto momenty sú komediálne zlato. Murphy mi tentokrát prišiel dosť nevýrazný, akoby sa do natáčania nútil a Martin je fajn, ale ako komik ma nikdy úplne nezasiahol. Oboch tu suverénne zatieňujú s nadhľadom hrajúce dámy Graham a Baranski. A Downey je tu asi 2 minúty čistého času. 3*
Firma (1993)
Zdĺhavý, vláčne podaný, chladný a v druhej polovici prekombinovaný právnický thriller. Záver je oproti predlohe kompletne zmenený a za mňa k horšiemu. Skrátenie o 15-20 minút by tiež pomohlo. Remeslo kvalitné, casting áčkový, ale je cítiť, že Pollack do toho nešiel s úplným zanietením. Akoby z jeho strany išlo skôr o lukratívnu štúdiovú zákazku, než o srdcový projekt. 3*
The King's Man: Prvá misia (2021)
Vaughna je na toľko Kingsman filmov škoda. Zabíja v nich svoj talent. Opäť veľmi hlúpe, občas bizarné, zápletka mixujúce skutočné historické udalosti s fiktívnymi sa nedá brať vážne, hlavný záporák je na smiech, ale aj napriek všetkým záporom nemôžem ísť pod 3*. Technicky je to špičková práca. Luxusné akčné scény, obzvlášť Rasputinov tanec. Horské finále je zaujímavé dejiskom a dobre vygradované, ale ruskej odbočke sa nevyrovná. Dramatický zvrat v polovici je šokujúci, naozaj silný a hlavne funkčný, hlavným hrdinom dodáva potrebnú motiváciu pre nasledujúci dej. A super casting, Fiennes je brilantnou náhradou za Firtha, Rasputin Ifans správne démonický a odpudivý, to on mal byť hlavným záporákom. 3*
Noviny (1994)
Deväťdesiatkovo priamočiara oslava novinárov tak, ako ich dnes už takmer nikto nevníma. Hypertempo, hviezdny casting, predvídateľný dej s jemným zdramatizovaním v závere, samozrejmí happy end. Howardova snaha balamutiť nás tým, že hrdinom hrozí nebezpečenstvo nefunguje, pretože od začiatku tušíme, že takto pozitívne pojatý film svojim postavám nikdy neublíži. A máme pravdu. Ale inak veľmi dobrý film, jeden z Howardových najzábavnejších.
Láska na úteku (1994)
Romantická komédia s fajn námetom a očarujúcou talianskou atmosférou. Nič extra originálne, ale milo spracované. Super casting, chémia dua Downey/Tomei elektrizujúca, cameo Billyho Zanea top a prvýkrát v kariére mi prišiel sympatický večný predstaviteľ záporákov Joaquin de Almeida. Veľkým plusom je aj inteligentne ladený humor, úplne bez lacných, fekálnych vtipov. Mínusom asi extrémne pomalý rozbeh a občas pokrivkávajúce tempo. Skrátiť o 10-15 minút a bolo by to za 4*.
Kokaín (2001)
Portrét drogového bossa, ktorý mal svojho času pod palcom celý americký trh a ako mafiánske tradície kážu zmrvil čo mohol. Informatívne zaujímavý, dejovo pútavý a netradične ale funkčne obsadený. Na druhú stranu oproti klasikom Scorsesemu a De Palmovi je to príliš krotké, melodramatické a rutinne zrežírované. Gangsterka druhej akosti.
Mary Reillyová (1996)
Ďalší pokus o inovatívne spracovanie klasickej látky, ktorú už asi každý v nejakej podobe videl, čítal alebo o nej aspoň počul. Tentokrát z perspektívy inej postavy, než sme zvyknutý, konkrétne slúžky Dr. Jekylla a moje pocity sú viacmenej pozitívne. Frears sa týmto ťahom šikovne vyhýba väčšine obvyklých klišé podobných adaptácií. K pozitívam jeho tragickej romance patria predovšetkým výkony hlavných hrdinov, obzvlášť Malkovich zvláda obe polohy, distingvovaného gentlemana i zvrhlé monštrum, s gráciou jemu vlastnou. Ani Roberts sa nedala zahanbiť, ako zakrýknutá, ale vnútorne silná slúźka, je výborná. Neustále prítomná hmla funguje skvele, film je atmosferický, ponurý, plný špiny a hniloby. Vydarené angažmán oceňovaného kameramana Rousselota. Príjemne ma prekvapila aj triková scéna samotnej premeny. Za problémový považujem scenár, jeho snaha o realistický prístup je síce chvályhodná, ale nedotiahnutá a zapríčiňuje to, že tie veľké emócie, o ktoré sa v závere film snaží, tak úplne necítite.
Boží armáda (1995)
Constantine pre chudobných. Mytológia je zaujímavá, s nadhľadom hrajúci Walken a Mortensen sú top, ale ako celok pôsobí The Prophecy veľmi hybridne, divoko a nie úplne zvládnuto.