Recenzie (1 845)
Medveď (1988)
Upřímně to nechápu jak se tohle tvůrcům povedlo. Zvířata dělají a chovají se naprosto přirozeně (samci obvykle mláďata zabíjí, ale to filmaři vyřešili) a stejně tak mi přijde, že při natáčení medvídci sedí 6hodin denně na stoličce a přečítají si skripta scénáře..nechápu. Celek dává tak jednodušše nádherný a emočně vypjatý film, že nejednoho donutí pustit slzu z oka. + za kameru, střih a samozřejmě za medvědy, konkretně Bart si již střihl roli ve spoustě filmech RIP. 90%
Kráľ Tulsy (2022) (seriál)
V první řadě bych se zde ohradil proti přímému srovnání s FUBAREM či JCvJohnsonem. Ne tohle je pánové mnohem komplexnější příběh a mnohem lepší filmová práce. Paramountu na tom celkem záleželo, není to jen nějaká staromilská, satirická parodie na Silvestra. I přes absenci větší akční nálože nám tu scénáristi předvádějí slušnou práci s mnoha postavami a chemii mezi nimi, samozřejmě s novým pojmem mafiánského světa sympošem Dwightem Manfredim. Stallone mu předal své dokonale sofistikované hraní a tak mu závidím kuráž ošlehaného muže, co se nebojí v pokročilém věku šlápnout komukoliv do úsměvu..troufnu si říct Rambo, Rocky a teď ´´Generál´´ 80%
Prehistorická planeta (2022) (seriál)
Tvůrcům se opět povedlo přivést nejkrásnější živočichy na světe v jejich přirozeném prostředí k životu. Mnohokrát i v zajímavých roztodivných polohách. Obrazově opět zase o kus dál, jak technicky, tak vědecky. Je vidna přímá inspirace chováním současných zvířat a proč ne. Stejně tak jsem si všiml a váhal jestli daná flóra existovala již tehdy před 100miliony lety, kdoví a je mi to celkem fuk. Jako fanda dinosaurů jsem byl velice spokojen. Davidovi Attenboroughovi přeji mnoho zdravíčka do dalších projektů simply best narrator.
Supercela (2023)
Tohle není SPOILERS tohle je upřímný VAROVÁNÍ. Dramaticky a scénáristicky hotová tragédie. 85minut nezajímavého polemizování o rodinných vztazích vás v dodávce doveze pod mrak, z kterého fouká, prší a sem tam spadne kroupa. Totálně prolhanej poster o lovcích bouřek si strčte do kakavové díry. Casting si někdo taky užil. Podle roztomiloučké Jordan Kristine Seamon Disney jistě nakreslil animovanou Pocahontas jinak je tam úplně k ničemu. Boooring Daniel Diemer by se měl spíše ukázat jen jako dubl Willa Poultera, Heche nebudu řešit a Baldwin si tu roli střihnul asi za trest po té tragédii z natáčení westernu, prostě zmizím v bouřce ´´bože já nevěděl, že je nabitá ostrým!´´ Neskutečné, že se takovýto hnůj objevil v programové nabídce Cinestaru a za jiné projekty jako třeba On se bojí, aby člověk se slzami v očích klečel na struhadle nebo co, myslim teď konkretně Hradeckou pobočku! 10%
Jean-Claude Van Johnson (2016) (seriál)
JCVD-VJ má už také to nejlepší za sebou, přesto stále ve formě nad věcí dokáže vtipně glosovat a zavést nejen své fandy do tajů akční podívané s otočkami a kopanci do ksichtů. Stále i dokáže se slzou v oku povědět, že osmdesátky a devadesátky jsou už nenávratně pryč. Otázka zda je lepší Timecop či Looper je bezpředmětná, protože pro mne bude vždycky nej Kickboxer. :) 60%
Spider-Man: Cez paralelné svety (2023)
Jak by se dalo čekat se splnilo s vrchovatou číší poleptanou od té či oné pavoučí ženy, muže, virtuálního robota, dinosaura..čekoholiv. Zvuk, hudba a nejvíc grafické zpracování je TOP v současné animaci zvlášť v tomto krajně epileptickém podání od Marvelu v dobrém slova smyslu. Úspěchem prvního dílu podpořené v ziskovosti studia se rozhodlo o jasné frančíze a tak nám dvojka přechází od lineárního vyprávění k roztahané pocitouce a filozofování v multivesmíru o tom, jak dobrý můžu být teenager či rodič utajeného superhrdiny a vrcholný stříl pavoučími sítěmi můžeme očekávat v dalším(ch) pokračování. Doufám a nepřeji si, aby se z tohoto multi-inter-dimenzionálního světa se spidermany stala kaše ala Dr. Strange a víme jak dopadl. Pak by mě ještě zajímalo, co si z toho vlastně odnesly děti 6-7 let. Byly v hojném počtu a často odcházely na záchod kvůli dlouhé stopáži..asi jim to je jedno za ty obrázky. :) 80% + za pavoučího punkera
V zajatí mysle (2022)
Mindcage, z kterého s odřenýma ušima scénarista zvládnul udělat mindfuck, bohužel ale doplatil na slabší Borrelliho réžii úrovně seriálového dílů mysteriózní kriminálky z počátků milénia. 40%
Shazam! Hnev bohov (2023)
Ukecaný bleskosvod prostě nic navíc v dalším díle nenabízí. Parta pláštěnkářů proti druhé v hromadě umělé přefabrikované kaše, která stále nebude poslední. Jak tu bylo řečeno, tisíckrát omletý obsah komiksu z dětství vám tu někdo vyleští prachovkou a strčí do výlohy za aktuální ceny.. 30%
Otec v sukni (1993)
Chris Columbus měl geniální režisérskou etapu z kraje devadesátek v rámci rodinných komedií, které si musel zamilovat celý svět. Zvlášť u nás po revoluci v kinech mi to připadalo jako jíst očima luxusní pohár zahraniční zmrzliny s hromadou kandovaného ovoce navrh a výborně se bavit. Táta v sukni je dalším produktem, který zdědil osvědčené prvky svého kolegy Kevina ze Sám doma a předkládá Robina Williamse v jeho životní ženské roli. A Robin je profík svoji širokou perspektivu baviče i citlivého táty dokazuje v každé scéně. Osobně jsem vždycky měl jako kluk trochu hrůzu z jeho masky, ale vše ostatní je už klasická zábava s nezapomenutelnými okamžiky. 75%
FUBAR (2023) (seriál)
Změknu a dám 3stárs za oblíbence Arnolda a za pár povedených frků, ostatní je skutečně né moc akční goodfeel konverzačka s rodinným tajemstvím svojí a dceřiny práce. Arnoldův mexický hárem si vysvětluju jako narážku na jeho zálet se služebnou Mildred Patty Baenou, která ho ulovila těžko říct čím.. :) 55%