Recenzie (78)
Evropské mikrostáty - Andorra (2021) (epizóda)
Dokument se mi líbil, ohledně ukázání krajiny Andorry, ochrany a její přírody a biotopu, pochvala ohledně supů. Nečekala jsem však, že se bude věnovat jenom tomuto (přírodě), že nebude nic městech, historii, (letmou zmíńku a ukázku 1 z 12 kamenných domů zapsaných v unesco, nepočíám) kultuře, gastronomii apod. Lépe toto vystihnuto a rozvrženo např. v cyklu Jeden den v Itálii, Německu, Španělsku, atd., zajímavosti s tím související, prostě více o samotném mikrostátu. Nedostala jsem, tak za tuto jednostranost ***. Odnesla jsem si, že je tam krásná příroda, sjezdovky, příroda, laviny, kamenné statky, příroda, to mi přijde málo. Lepší a výživnější info mi přinesl tento mikrostát.
Smrt ve sněhu (1990) (TV film)
V zimní přírodě se tu protne osud několika lidí. Sledujem skupinu 5 lidí z jedné firmy pro něž to má být jakýsi stmelující výlet a prokázání jejich vlastností. ( Velmi mě pobavilo jejich oblečení, připomínali Teletubbies, sladěno tedy bylo, to jo.). Dalším je pár, který bydlí ve srubu, a žena čeká dítko a vše proto připravují. No a jako další jsou zlosyni, kteří si vazby udržuji jen pomoci peněz nebo strachu jednoho z druhého atd. Potom co si idiotsky odstřelí cestu vrtulníkem, kde si vyzvedávali kořist, po zmáčknutí jednoho bývalého kumpána, se nejprve střetnou se ženou, ze srubu, která je zrovna sama. Znásilní a zabijou ji. Její manžel, který se vrací, se vydává na cestu pomsty v jejich stopách. Setkají se se skupinou 5 kanárků a ta též řeší své trable, zraňění, ztrátu v prostředí, rozdělení a to je fatální. Na první dvojici z pětky narazí zločinci. Na zbyvší trojici z pětice, pak narazí mstitel, pomůže jim nebo je bude považovat za vrahy, atakdál, ale jo nenudilo, napínavé bylo, jen ten hl. vrah i mstitel měli tolik životů, že by trochu tvůrci mohli ubrat a bylo by to trochu více solidní. Pořádné ***.
Na pokraji smrti (1989)
Nebylo špatné, považuji za průměr v podobných dobrodružné/ akčních kouscích toho co jsem zhlédla. Únos / záchrana, typický zrádce v okruhu blízkých, nedůvěra, proměna v důvěru. Pomoc, (Maggie) která má za cíl ještě něco navíc. Obohacení o poušť a pomoc jako splátka při zachránění života jednoho obyvatele z pouštního kmene Berberů. Na zabavení v pohodě.
Zajatci (1997) (TV film)
Film byl dramatický, napínavý, se scénou v zajetí u nedodání výkupného, ta mě překvapila, v tom koho si únosci vybrali popravit, pro důraz. Statečnost zajatců, útěk v netradičním krytí, za pomoci jednoho dobrého človíčka.. Také jsem obdivovala rodiče Steva, kteří Kate moc nemuseli a obrácene její rodiče zase Steva(trochu moula), (na to co se stalo jejich synovi, ji i přesto měli snahu pomoci dál), dělali pro jeho záchranu všechno možné, hlavně Stevova matka, rázná, tiskovky, novináře, otravování úřednických palalášů, cesta na místo apod.. Kateiiny rodiče mi přišli, že vše by nechali na úřadech a jednání oficiálních. No i když vydat se na dovolenou do takových zemí, tak je to trochu jít naproti, že zažijete možná víc než čekáte., zvlášť v těch letech, kdy se to odehrávalo. Nu co, tak za ****
Plot mezi světy (1994)
Sledujeme osud Terryho. Ve věznici má přítele Restona, který mu trochu nahrazuje porušený otcovký vztah ale ten zase má dluhy o kápa věznice. Terry se mu snaží pomáhat ale Reston umře. Terry je propuštěn na podmínku a pod dohledem kurátora má začít "napravený a normální" život ve společnosti. Navštíví Restonovu rodinu a snaží se ji pomáhat. Kurátor mu sežene práci tzv. ihned a Tery pracuje, při výplatě zjištuje, že je obírán a chce se domoci své plné mzdy, nepochodí, napadne parazitujícího kurátora, uteče a je na ulici. Najde zlodějíčka/překupníka a přítelkyňi, do toho všeho ještě vstoupí kápo z věznice, které také je z vězení venku a už se to veze a tak dál... No a záběr na Terryho, fotku, na "plot mezi světy" a konstatování dvou mužů směrující do práce, zanechalo na mě dojem. Proč ne, ***** protože mi chybělo, co bylo s jeho matkou, zemřela nebo proč Terryho nenavštěvovala i po propuštění ?
Útěk před smrtí (1991) (TV film)
Film by se dal asi rozdělit na dvě linky, ta Sharonina byla jak je výše pospáno, nalezne pak úkryt u farmáře Joeho, ten má dvě děti ale také problémy, ještě komplikovanější než Sharon, které se pak přihlásí a obětí přibude. Osobně mi potíží, tajemství a problémů, přišlo na 1 film příliš mnoho, v závěru už to působilo dosti překombinovaně. Na příběh Joeho mohl být klidně samotný film. Navíc mi přišla jeho linka nedokončená, co pak, dobře ok tak všichni jedou dál, ale to co za sebou Joe zanechal, hmm. Napínavé, bavila jsem to ano, váhám mezi ***/****. Najito a viděno po mnoha letech znovu.
Ztraceni v moři (1995)
Velmi slabé dějově, hloupé jednání, dialogy, nepřesvědčivé výkony, 3 vyslaní zabijáci natolik... no pitomí, že až to pobavilo a jejich šéf, co šel zpackaninu dokončit byla úplná tečka. Kdo nemá slabost pro filmy odehrávájící se na ostrově a boj o přežití (zde mdlé), pronásledování popř. je přísnější v hodnocení, dá asi méně ještě než tři *** , ty jsou navíc štědré, jen proto, že tuto tématiku mám velmi ráda.
Planéty (2019) (seriál)
Na dokument jsem se velmi těšila a čekala od něho mnoho. Ale za mě bohužel plně nedostala. Místo aby se více zabývalo objevy, tak se hodně hrabalo co bylo před xx miliardami let. Např. Uran přelétnut snad dvěma větami a konec. Náš měsíček odfláknut. Např. O Plutu (vyřazeno z planet) se sice doplnilo dost ale přesto, jsem si našla více o něm zde . Od dob dokumentu Planety (seriál) (1999) (který tehdy byl top a velmi se mi líbil, ale dnes jsme jinde) se hodně změnilo, technologie pokročila, objeveno nového, roky práce na sondách atd. super. ALe stejně mi spousty věcí nesedlo. Chválím pěkné efekty, novinky i když jsem jich čekala více. (Pokud šlo o objevy - nadšení, pokud o polemiky -zklamání) Pěkné porovnání starých foto a nových, typy sond, hodně info/foto bylo i použito v mé oblíbené knize , která mě k tomu fascinujícímu světu nad námi v dětství dovedla, nadchla a nadšení zůstalo. Asi nejvíce se mi líbily epizody Jupiter a Saturn, následovány Marsem, Ledové světy a poslední Vnitřní planety. A už se jsem zvědavá co bude odhaleno za Kuiperovým pásem, kam se již vydala New Horizont. Však se na dokument podívejte a udělejte si názor sami.
Planéta bez ľudí (2008) (TV film)
Viděno zároveň s Zánik civilizace (TV film) (2008). S porovnáním s výše jmenovaným se mi líbilo o něco méně, jiné úseky byly lepší v druhém zmíněném, některé pasáže v tomto. V rámci rozsahu shrnuto a stručněji představeno, jak by mohla probíhat obnova planety bez nás. ( Za + oproti Zániku civilizace - více projednání rozpadu samotných staveb, mosty, památky (nové eiffelka,. versus staré pyramidy, velká zeď..), chřadnutí typů materiálů, ukázky jak si razí cestu příroda v Černobylu, Angor Vat, tunely ve městech, jak se vrací uměle přetvořené řeky, potlačené potoky a přítoky, hráze, usazeniny, obnovy oceánů atd.) Za - nezmíněny žádné toxické problémy s opuštěnými závody petrochemickým průmyslem, jadernými elektrárnami, plasty atd. Na konci se v těch rozletech vizí rozjeli atd. vyvíjející se kočky v letce a nakonec nařeknutí okolo opic, které tu zůstaly. Naštěstí včas useknuto a nešlo se ještě do jakýs fantasií. (Což je za mě v poho ale pokud jde o jiný druh dokumentů, v tomto mi to přišlo zbytečné.)
Koniec sveta (2008) (TV film)
Viděno znovu a tentokrát zároveň s Planeta Země po vymření lidstva (TV film) (2008). K porovnáním, něco se mi líbilo zde, jiné úseky v druhém zmíněném. V rámci rozsahu shrnuto a stručněji představeno jak by mohla probíhat obnova planety bez nás. ( za např.+ oproti Planetě Zemi p.v.l. bylo více zmíněno o zvířatech a jejich úskalí opuštěnosti -zoo, farmy, hospodářská zvířata, zdivočelí psi, jaderné reaktory a spady z různých chemických továren při nefunkčnosti energie, požáry) za - rozpad a rozklad budov věcí, to bylo zase více popsáno v PZPVL vodní ekosystém, mokřady, řeky, přehrady) V letu jsou tu zmíněny hypotézy od problémů s elektřinou, zvířaty, jadernými elektr. rozpadem sutinami a postupné pohlcování vegetací, náletovými dřevinami, oceány a celkovou rehabilitací planety.