Recenzie (15 741)
Slovo policajta (1985)
Svojho casu teda udajne velky hit vo Francii. Co ja viem, z odstupomcasu to brutalne zostarlo - to som vedelu z pri registracii na csfd, ze natrafim na filmy, kde sa zub casu brutalne podpise. Reziser Jose Pinheiro natocil aspon teda priemerny film, v ktorom sice uraduje trochu starsi Alain Delon. Delomn sice hraje hovno -pardon, to som sa pomylil, pochopitelne som chcel napisat ze sa nedostatocne vlozil do roly a nepresvedcil ma svojim hereckym vykonom. Ale film u mna posuvaju na priemer 2 veci : amaterska rezia Pinheira a blba syntakova hudba. 54 %
Nebuďte spiaceho policajta (1988)
A tak nam Alain Delon vykradol Eastwoodov Magnum Force. No a este ide o vykradacku dementnu a navyse aj slabomyselnu 20 %
Vůdce Ex (2002)
Surovy film o neonacizme a naslednom brainwashingu. 70 %
Ako štvaná zver (1975)
Akasi francuzska odpoved na kultovy Peckinpahov Straw Dogs a na Boormanov Deliverance. Ono ide uz o trochu slabsie dielo /strasidelna atmosfera, rezia, pribeh, herecke vykony/, ale reziser Serge LeRoy sa snazil, a to sa ceni. Celkovo vsak francuzske horory nemam rad, to skor talianske. 78 %
Zabíjanie (1956)
Reziser Stanley Kubrick natocil len standardny film-noir o kradezi. Film sice dobre odsypa, ale postav je tu privela, ani jedno znamejsie herecke meno, priemerne herecke vykony a Nabukadnesarzial aj priemerna rezia. Takze osobne nechapem glorifikaciu tohoto diela a podla mna ide o precenovany film. 60 %
Láska (2012)
Samoucelny prazdny filmovy pseudoart. 5 %
Orol pristál (1976)
Reziser John Sturges natocil jeden z najlepsich vojnovych filmov o unose Winstona Churchilla . Vyborne ja herecke osadenstvo ako Michael Caine /The Italian Job 1969/, Donald Pleasence /Jestli se rozzlobime, budeme zli, You Only Live Twice/. Rezia je doslova genialna, dialogy perfektne, pre mna kultovy vojnovy film ako Where Eagles Dare. Chyba vsak Richard Burton a Clint Eastwood, ale su nahradeni viac nez dobre. 90 %
Ďáblův dvojník (2011)
Pre mna nuda od Lee Tamahoriho a taketo prepadaky mam na haku. 10 %
Rok draka (1985)
No, takze rozhodne nezdielam nadsenie miestnych 4 hviezdickovych mentalov ohladom tohoto "super genialneho" filmu. Reziser Michael Cimino sa spamataval asi 5 rokov z neuspechu Heaven´s Gate, a roku 1985 prisiel dalsi prepadak, a to Year of the Dragon. Mickey Rourke nevie hrat, dejova linia je umela az strach a akcne sceny, brutalita a drsne vyjavy su pomaly az samoucelne. Ne, ne, Cimino sa ZaplatKali nikdy nepriblizil velikanom svetoveho filmu /John Ford, Howard Hawks, William Wyler/, a ja tvrdim, ze som tomu rad. 20 %
Děs v opeře (1987)
Opera je celkom slusny taliansky horor odohravajuci sa na divadelnych doskach. Strasidelna atmosfera na urovni, Argento vie filmovat, spokojnost : 84 %