Obľúbené filmy (10)
Nebo nad Berlínom (1987)
Pro mě asi nejdůležitější film. Hudba. Kamera. Vše výborné ale především slyšíme co si lidé opravdu myslí. Slyší to andělé, slyšíme to tedy také. Procházíme okolo různých postav až se dostaneme k osamělé cirkusačce. A zde začíná příběh, který vyústí do překvapivého konce.
Mechanický pomaranč (1971)
Násilí bude odměněno násilím.
Prelet nad kukučím hniezdom (1975)
Svoboda. Lidskou svobodu nedokáže zničit ani vězení, ani blázinec, ani smrt.
2001: Vesmírna odysea (1968)
Dvakrát jsem usnul. Na potřetí jsem koukal v Praze na Žižkově v Aeru s pár lidma. A potom co se začali přesouvat v polovině filmu lidé ze zadu do předu pochopil jsem, že jsem svědkem velké filmařiny.
Knoflíkáři (1997)
Provázanost různých dějových linií spojená s atmosférou Prahy devadesátých let a radiem 1. Dnes již klasika :)
Lesné jahody (1957)
Po shlédnutí tohoto filmu se neuvěřitelně těším na sedmou pečeť. Líbí se mi filozofující pojetí... rekapitulace života starého profesora. Jeho cesta i mladí lidé okolo něj. Za pět!
Samotári (2000)
Samotáři jsou dobrý film, od dobrého režiséra s výborným obsazením. Jeden z posledních dobrých českých :-(
Lola beží o život (1998)
Strhující tempo. Reálný čas, současnost. Hra o minuty. Jak málo je takových filmů, někdy se mi zdá, že 90 % světové produkce se obrací k historii...
Smrť krásnych srncov (1986)
Prošek a řeka. Hrozba nacismu. Příroda. Poetika a koncert českých herců. Kachyňa ve své nejlepší formě. Pan Heřmánek v životní roli. A k tomu excelentní R. Hrušínský. Takové filmy nám závidí celý svět. Tohle si pustím, když si chci odpočinout. ... zakončím parafrází z jiného filmu: "Alpy tě ohromí ale tohle tě dojme"
Čierna mačka, biely kocúr (1998)
Ďábelské tempo, výborna hudba - dechovka (!sic), Romáci od Dunaje a Kusturica ve svém živlu. Kdybych chtěl pobavit přátele a pustit jim film, který 100 % zabere bude to tohle... opá