Recenzie (477)
To (2017)
Nové It je viac dobrodružný film a sonda do života mladistvých nerdov než horor. Keď už ale horor príde, atmosféra je hutná a Skarsgardov Pennywise je desivý protivník. Trochu zamrzí málo priestoru, ktorý dostáva, ale obsadenie tých deciek je tak neskutočné, že som to ani nepocítil. Nekritických fanboyovských 5*.
Nicota (2016)
Hororové béčko s koreňmi v Lovecraftovej próze je už samo o sebe ojedinelý úkaz. Príbehovo je The Void samozrejme ťažký podpriemer, ale atmosféru to má (tí borci v bielych habitoch!), gore efekty sú chutné a patrične čvachtavé a od začiatku do konca to nespomalí. Na jedno zábavné použitie akurát.
Jednotka samovrahov (2016)
Vzhľadom na (trailermi vyšponované) očakávania Suicide Squad bolí viac než kdeaký prúser a nezachráni to Will Smith, Margot Robbie ani...vlastne to už ani nemalo čo iné zachrániť. Suicide Squad je nedotiahnutý film s mizerným scenárom, bez jasného smeru a bez výpovednej hodnoty. Proste niekto spísal na papier veci, ktoré mu prišli cool a niekto iný dostal nápad spraviť z toho film. Aj za cenu toho, že dokopy to nebude dávať zmysel.
Wonder Woman (2017)
Väčšinu dobrého dojmu obstaráva očarujúca Gal, vždy sympatický Chris Pine a chémia medzi nimi. Wonder Woman je v prvom rade príliš dlhá, postráda nejaký pamätný moment (možno scéna z frontu, ale tú preflákli trailery), de facto nemá záporáka a vo finále na vlastnú škodu staví na gulervúce inferno. Ubehne rýchlo, zanechá príjemný pocit a podobne ako Man of Steel v závere predstaví plnohodnotnú postavu s vlastným vývojom, charakterom a setom motivácií. Proste keď už origin, tak radšej takýto, akurát kratší.
Annabelle 2: Stvorenie zla (2017)
Remeselne nadštandardný horor, ktorý šikovne kombinuje viacero konceptov a keby nebolo také očividné, že v podstate všetky postavy to prežijú (sú to deti, tam to inak nejde), bol by skutočne nepríjemný.
Magické deviatky (2007)
Nie, posolstvo ma neminulo a po stránke scenára tu nevytýkam absolútne nič. Akurát sa neviem oprostiť od toho, ako mi bolo celé spracovanie nesympatické, ako veľmi sa mi tam nehodila Melissa McCarthy a hlavne - ako veľmi mi to všetko bolo do minúty po skončení jedno.
Barry Seal: Nebeský gauner (2017)
American Made stojí a (ne)padá na Cruisovi, z ktorého doslova srší, ako veľmi si tú postavu vychutnal. Je na škodu veci, že príbeh je absolútne lineárny a predvídateľný a v podstate žiadna postava mimo Barryho nemá priestor zaujať, čo dosť podsekáva nohy akejkoľvek snahe o dramatično. Na ešte väčšiu škodu potom je, že tie najlepšie fóry Liman vytasil v traileroch. Každopádne je celý výsledný film taký zábavný, patrične exotický a sympatický, že smelo siaha na 4*.
Kráľ Artuš: Legenda o meči (2017)
King Arthur je šialený adrenalínový fantasy flák, ktorý sa v prvej minúte rozbehne, do poslednej nezastaví a 100% stopáže sa neskutočne dobre pozerá. V čím viac filmoch Hunnama vidím, tým ho mám radšej.
The Defenders (2017) (seriál)
Po pomerne dlhom rozbehu (asi tak prvé tri diely) sa The Defenders slušne rozbehnú a aj napriek ťažkopádnemu deju dojdú do finále so cťou. Každopádne, jednotliví protagonisti si devízy a mínusy vlastných fušiek priniesli aj sem - kým Daredevil je so svojou linkou jasne najzaujímavejší, Jessica Jones je cool (hlavne kvôli nasadeniu Krysten Ritter), aj keď trochu varí z vody, Luke Cage je často nechcene smiešny a Jonesov Iron Fist ostáva gigantickým castingovým prešľapom, ktorý by s väčším priestorom bez problémov stiahol dole aj celú tímovku. Chémia medzi postavami každopádne funguje, záporné postavy takisto a akcia je hodne výživná. Keď si to spočítam, tak takých 70% mi vyjde určite, treba byť fér.
Tepui Dream (2015)
Je fér hodnotiť kvality dokumentu, keď sa neviem oprostiť od toho, že niekto šiel nepripravený, neskúsený a časovo dosť limitovaný do hovadsky zložitého terénu bez infraštruktúry a miesto aby svoju blbosť maskoval, tak sa ňou s plnou parádou celý dokument chváli? Mimo gýčovitý úvod (pes v obilí? naozaj je tam pes v obilí?) sa to pozerá dobre, kamera je kvalitná, okolie ani nehovorím, komentár je väčšinu času navyše a chlapci sú síce šialenci, ale dať to dali a to sa predsa počíta, nie? Radšej toho Barabáša.