Recenzie (311)
Hra bez lásky (1980) (TV film)
Dogma je všemocná pokiaľ trvá ľudská hlúposť. Od svetskej po cirkevnú.
Epizóda (1984) (TV film)
Príbeh o dvoch inžinieroch jedného výrobného podniku, ktorí pracujú na rovnakom projekte, no každý má na jeho riešenie iný názor. Ich rozpor ešte viac umocňuje vzťah oboch projektantov k jednej žene, vedúcej projekčného oddelenia. Je zaujímavé po rokoch sledovať herectvo M.Kňažka, F.Kovára a E.Vášáryovej v týchto inscenáciách osemdesiatych rokov.
Dědictví aneb Kurvaseneříká (2014)
Bolek je stále Bolek, no táto druhá časť od svojej polovice výrazne stráca dych. Ale v jednej veci je tento film veľmi pravdivý. Poukazuje na to, ako ľudia, hlavne tí majetnejší, za posledných 20 rokov sparchanteli.
Červený muškát (1977) (TV film)
Predseda úspešného JRD v spolupráci s patronátnym závodom vybudoval zavlažovaciu sústavu. Závod však znečistil riečku a spôsobil tým družstvu značné materiálne škody. Nová situácia tak narušila priateľské vzťahy medzi predsedom JRD a riaditeľom závodu. Vedúci pracovníci však musia napriek všetkému riešiť hospodársky problém, ale aj vlastné vzťahy. Vedľajšou líniou inscenácie je zlučovanie družstiev, ku ktorému dochádzalo v sedemdesiatych rokoch. Niekedy dramatické, inokedy úsmevné, no vždy výborne podané slovenskou hereckou elitou.
Úspech (1981) (TV film)
Natočené podľa románu Jiřího Švejdu "Havárie". Zaujímavé, že tento román, aj keď iba ako inscenáciu, skôr preniesli na obrazovku Slováci. V Čechách to natočili až o 4 roky neskôr ako celovečerný film s Petrom Pospíchalom v titulnej roli.
Soľ v tráve (1981) (TV film)
Dosť neuveriteľný príbeh s ešte neuveriteľnejším jednaním daných postáv. A do toho tá hudba, akoby som sedel v prešovskom planetáriu. Čiže scenár, réžia, hudba, herecké výkony- veľká bieda. K tejto inscenácii naozaj už nie je nutné sa vracať.
Rosný bod (1979) (TV film)
Voľné pokračovanie televízneho filmu Veľký Mogul.
Dva kluci v palbě (1983)
Veľmi priemerný film, ktorému dopomáhajú exteriéry krásnej prírody. Kvôli tomu som dvihol hodnotenie o jednu*. Václav Gajer točil detské filmy v nádherných prírodných scenériách ako aj napríklad šumavskú trilógiu. No tá v konečnom hodnotení dopadla oveľa lepšie.
Koniec a začiatok (1968) (TV film)
Tak toto bol príbeh ostrý ako britva, neverím, že to za socializmu neležalo zakonzervované v trezore.
Riaditeľ (1986) (TV film)
Televízna inscenácia o človeku, ktorý na dnešných mladých ľudí môže pôsobiť akoby bol z inej planéty. No chvalabohu, aj takí ľudia u nás žili a občas aj boli v správnych funkciách, hoci viem, že takéto tvrdenia sa teraz niekomu len ťažko počúvajú. Ja iba dúfam, že aj dnes sú aspoň na niektorých postoch fachmani, no ktože by už o nich natočil film, či inscenáciu? To sa už nenosí.