Recenzie (3 512)
Volha (2023) (seriál)
Niektoré časti lepšie, niektoré slabšie. Ako celok to ale u mňa fungovalo výborne. Lúbilo sa mi, ako boli zmáknuté tie prechody z reálnych záberov vtedajšej doby na tie hrané. Záverečná časť smutná, depresívna a zároveň (u mňa) i najslabšia.
Acidman (2022)
Taká pohodová indie vzťahová dráma o otcovi a dcére, ktorí sa roky nevideli, lebo starý prerušil akýkoľvek spôsob komunikácie. Jedinú komunikáciu, ktorú udržuje, je s mimozemšťanmi. Celé to je také trochu uletené s občasnými dobrými hláškami, avšak na pozadí skutočných citových interakcií dvoch blízkych a zároveň vzdialených osôb. Super kamera, pekné farby... Ono to vyšumí cez noc do stratena a zabudnutia síce, ale príjemne sa na to pozeralo. P.S. To sci-fi v anotácii k filmu nejako nepasuje.
Cesta von - The Kindness of Strangers (2023) (epizóda)
Druhá epizóda vymakanejšia od prvej i napriek idiotskému chovaniu sa postáv. V jednotke pila krv vedúca zájazdu, tu pre zmenu Julie a Fatima + zavalený kokotko v sutinách domu. Šikmoočko zase neuveriteľne otravný s čajom. To slovo tu zaznelo snád' tisíc krát dnes!
Cesta von - Strangers in a Strange Land (2023) (epizóda)
Uškriekaný rozstrel druhej sezony u mňa na hodnotení nepridáva. Autobus s nehercami veští dalších dvadsať sezon, ako som vytušil už na konci jednotky. Vedúca zájazdu by si zaslúžila jednu pecku do držky! Mladý tlstý černoch nie a nie sa vymáčknuť k odpovedi. Kurwa, zabíjal by som! Ale dejovo OK.
Last Sentinel (2023)
Výborná postapokalyptická dráma založená na dialogoch , ktorá s divákom rozohráva pomerne slušnú psychologickú hru a ktorá dokonca dokáže prekvapiť (pre mňa) nečakaným rozuzlením. 80%
Chlieb a soľ (2022)
Film o klavíristovi s názvom Chlieb a sol mi evokoval suchú, komornú drámu. Dostal som dosť pocitovo nepríjemnú, miestami až nepohodlnú, drámu o chalaniskovi, ktorý sa vymakal na uznávaného klavírneho virtuoza a ktorý prišiel na prázdniny vegetovať a poflakovať sa s partičkou svojho brata, v ktorej exceluje jeden absolútny kokot v kšiltovke, koledujúci si jednoznačne o problém. Veľmi ma prekvapilo, že som vo filme nikoho z učinkujúcich nepoznal. Zistil som si, že hlavný hrdina je skutočný klavírista a tá buchta, ktorá celý čas po ňom išla, má na YouTube tiež nejakú skladbu, ktorú sama spieva. No a borec, ktorý toto celé natočil, tak to je jednoznečne nová vychádzajúca hviezda polskej kinematografie. Dajte mu prachy a Hollywood mu padne k nohám!!!
Matka (2022) (seriál)
Celkom slušná psychologická krimi záležitosť s parádnými hereckými výkonmi. Dokonca sa v nej riešia i vzťahy, takže je to kombinácia, ktorú ja mám, ked je pohromade, najradšej. Príbeh je tiež výborný, avšak mám už podobných vecí napozeraných veľa a tak som si všimol pomerne ľahko indície, ktoré napovedali, k akému asi záveru sa dopracujem. Matka má niekoľko chybičiek krásy. Ako napríklad, že chlapík ma v base dámsku návštevu bez dozoru, alebo útek zo súdu... Ale to sa s vypnutím mozgu dá úplne v pohode prepáčiť. Postavy sú príjemné, nikto ma absolútne nesral a celú seriu som si užíval. Posledná epizoda mi prišla akoby narýchlo zbúchaná, ale s prižmúrením oka tie štyri dám.
Blaze (2022)
Film, ktorý svojou formou skôr pripomína videoklip k muzike, ktorá je v ňom použitá a na ktorej pozadí sa odohráva celkom slušná dráma. Avšak ku koncu som toho 'artového divadla' mal už "plné brýle". 30%
Vrch řvoucích lvic (2021)
Film o babách a (hlavne) pre baby. Tri hrdinky sa nudia vo vidlákove a spolu s nimi i divák (ja). K nejakej filmovej akcii a dejovému posunu dôjde okolo 50. minúty. K hlavným hrdinkám som necítil absolútne nič, žiadne pozitívne emócie. Skôr naopak, pekne ma srali svojim chovaním a kecami, ktoré navyše sa nedali počúvať v ich rodnej reči. Filmu chýba nejaký väčší psychologický presah. Cítiť, že to točila mladá režisérka. Verím, že ženské publikum film docení viac, ako ja.
Falcon Lake (2022)
Záver, ktorý sa v coming of age filmoch len tak nevidí. Navyše za sprievodu (pre mňa) namakaného beatu som dokonca premýšľal i nad piatou hviezdou. Výborný filmový zážitok, ktorý vo mne slušne zarezonoval a kvôli tomu koncu rozhodne nevyšumí do prázdna.