Recenzie (622)
Rozhlédni se, člověče (1998) (seriál)
Obdobně jako Stromy a Prameny velké pohlazení po duši.
Star Trek (2009)
Jedním slovem výborné, koukatelné a pochopitelné i pro diváka, který zná reálie fenoménu Star treck jen okrajově – jako jsem já. Výborné charaktery postav (mírně pokulhával Kirk, naopak Spock byl úžasný), napínavé, srozumitelný i zajímavý příběh a vizuálně podmanivé. Je třeba vyzdvihnout i několik velice humorných scén. Určitě to nejlepší z celého Star trecku. Sice je „jedná jen o Star treck“ , film nemá hlubší umělecké přesahy a některé akční scény jsou dost nepřehledné, ale i tak, po příjemném zážitku a v rámci žánru nemůžu jinak než 5*.
Jagoda u supermarketu (2003)
Hlavně kvůli nádherné Branky Katic 4*
Pokusy v ovzduší (1999)
Další z dokumentů o jaderných zbraních od jejich dnes již klasického režiséra a autora Petera Kurana. Tentokrát je zřetel věnován vývoji raketových arzenálů, dobývání vesmíru a protiraketové obraně a to samozřejmě na pozadí studené války a závodu v atomovém zbrojení mezi USA a SSSR. Mírnými nedostatkem je (jak je u tohoto autora zvykem) přílišná koncentrace na USA a mírné opomenutí Sovětského svazu. Dokument je také mírně nedotažený a končí obdobím Ronalda Regana. Celkově však 4,5*.
Atomic Journeys: Welcome to Ground Zero (1999)
Dokument o jaderných zbraních, který se snaží mapovat historii a zeměpisné lokace amerických testovacích výbuchů. Z velké části je dokument zaměřen na výbuchy podzemní a jistý prostor je věnován i možnostem mírového využití jaderných bomb (ovšem důkladněji o této problematice pojednává spíše dokument: http://www.csfd.cz/film/228752-nuclear-dynamite/). Celkově zajímavá podívaná nedosahující kvalit Trinity and Beyond .
Červená smršť (1984)
Zajímavý námět zůstal nevyužit. Film pokulhává jak ve formě, tak v obsahu. Ale pokud člověk vypne dá se to dokoukat…2,5*
Wrestler (2008)
Výborný filmový počin o jednom stárnoucím Wrestlerovi a jeho zpackaném životě… Jeho závěrečný návrat do ringu je silným momentem. Celkové to vidím na 4,5* a díky úžasnému výkonu Mickyho Rourka musím dát… Ne na 5 to asi nemá.
Šerifovo zúčtovanie (2008)
Mírně nadprůměrný western, který mírně postrádá dramatičnost. Vyzdvihnul bych minimalisticky hrajícího Vigga. Naopak nesympatický Ed Harrys a odulá René Zellweger (ta ten její ksicht se fakt nedá koukat) film sráželi. 3,5*
Tobruk (2008)
Povedené válečné drama. Místy je to hodně napínavé a některé scény jsou silné. Herecké výkony, atmosféra a hudba jsou taktéž velmi dobré. Film trochu sráží hluchá a nudná místa (záběry na poušť, či nic neříkající detailní záběry). Bojové scény by mohli být také na vyšší úrovni (většinou bojů je ztvárněna pouze dopadajícími dělostřeleckými granáty). Celkově však lze konstatovat že se jedná o důstojné připomenutí hrdinství a obětování našich předků.
Formula 51 (2001)
Sixties over… man. : )