Recenzie (1 244)
Jeden musí z kola von (2011)
Špiónský labyrint, ke kterému však neexistuje žádné Ariadnino klubko, z něhož si musí divák najít cestu sám / a ta sama o sobě bude proklatě spletitá /. Utlumené barvy i herecké výkony v naprosto brilantní špionážní mozaice s neskutečným důrazem kladeným na detail. Atmosféru, kterou načrtl Dluh a X-Men: First class dotahuje Alfredson až na samotnou hranici a vytváří tak lahůdkový a hlavně uvěřitelný špiónský opus magnum.
Halloween (2007)
Zombie-ho ukázka co se stane, když vám vaše "kukuřičné dítě" vyroste. Nervy drásající atmosféra originálu je pryč a zbyla tu jen laciná přehlídka nechutností podkreslená známým hudebním motivem. Skrznaskrz nesympatický film s ještě nesympatičtějším castingem znásilňující originál k obrazu svému, který nedrnká na nervy, jen obrazově místy nervově škube a potenciál předlohy pod tím vším problikává do ztracena. Neskutečná ztrtáta času --- Zombie "Dont fuck with the original".
Nebezpečná metóda (2011)
Čisté, učesané, roztomile dvojsmyslné a chirurgicky přesné. Historická zkratka, která překvapivě vtáhne hned prvními minutami a daří se jí udržet pozornost po celých sto minut nemluvě o fyzickém výkonu Keiry Knightley, z kterého mě bolí čelist ještě teď.
Farba citov (2011)
Silný příběh v neskutečně lehkém a nadýchaném hávu, který dokáže dojmout, ale i rozesmát. Líbivý vizuál falešně zakrývá fakt, že pod povrchem to proklatě bublá a místy se zdá, že se na place poflakoval i Sam Mendes, který Taylorovi přinejmenším našeptával, kde zatlačit na pilu a kde naopak ubrat plyn. Skutečné "Stepfordské paničky" žijí ve městě Jackson - Mississippi.
Vojna bohov (2011)
Silně nedoceněný epos, kterému se nemůže rovnat Trója, 300 ani Souboj Titánů (2010) dohromady. Hraní si s mýty už dlouho nepůsobilo tak osvěžujícím dojmem, a když se k tomu připočte ještě jistá Singhova geometrická přesnost a důraz na vizuální stránku máme tu jedno z nejpříjemnějších podzimních překvapení. K čertu s tím, že ten patetismus až nebezpečně často přebírá otěže a žene děj nemilosrdně kupředu a s výtkou, že je Theseus spíše prototypem pasivního hrdiny, který je popostrkován jako hadrový panák k finálnímu střetu s jeho Nemesis Hyperionem.
Prísľuby z Východu (2007)
Vánoční film jako malovaný.
Tváře v davu (2011)
"This-type-of-movies-blind!" Podle nosa poznáš kosa (přinejmenším Barbru Streisand), ale co když by to najednou nebylo možné? Faces in the Crowd je podivný film, který snad musel propadnout časoprostorovou trhlinou přinejmenším z roku 2000, kdy se kiny proháněl Keanu Reeves v podobně (ne)atmosférickém thrilleru Sleduje tě vrah. FITC je tak další hororový přírůstek bez výrazu, který se ztratí v záplavě ničím nevyčnívajících rádoby detektivek se silnou ženskou hrdinkou v hlavní roli.
Carnage (2011)
Někdo se modlí k Bohu masakru, já zas k Bohu komedie. Carnage je sic kratší než samotná divadelní hra, ale i tak Polanski přesně a hlavně trefně dávkuje humor, byť se z filmu vytratila jistá intimita a absurdita dotažená v divadelní podobě až na samotnou hranici únosnosti. PS: Jodie Foster a Christoph Waltz vládnou.
Rýchlo a zbesilo 5 (2011)
Fast & Furious 5 - family values. Akční sci-fi srovnatelné s The Chronicles of Riddick - jen ta stopáž je přestřelená až běda. Bez debaty nejlepší díl série, ale nekorunovaným králem u mě zůstává Rallye smrti.
Zrkadlová maska (2005)
McKeanův domeček pro ztracené panenky vedoucí do říše snů, kde vládne podobnou silou jako samotný Sandman.