Reklama

Reklama

Čierna skrinka: Skaza letu A800

  • Česko Pád letu A800 (viac)
Trailer 1

Mathieu Vasseur (Pierre Niney) je pracovníkom Úradu pre vyšetrovanie leteckých nehôd, označovaný ako (BEA). Jeho manželka Noémie (Lou de Laâge) tiež pracuje v letectve, v komisii na udeľovanie centrifikácií novým strojom. Jedného dňa dôjde k leteckej katastrofe, kedy spadne lietadlo European Airlines Atrian-800 a zahynie všetkých 300 cestujúcich a 16 členov posádky. Išlo o let z Dubaja do Paríža a stroj sa zrútil za krásneho denného počasia v Savojských Alpách. Príčiny katastrofy nie sú známe a BEA starostlivo analyzuje čierne skrinky lietadla vo svojich priestoroch na letisku Le Bourget. Mathieu je najskôr z vyšetrovania odstavený svojim priamym nadriadeným Victorom Pollockom (Olivier Rabourdin), ktorý si neželá, aby sa toho zúčastnil, ale keď sa Pollock stratí a je dokonca hľadaný políciou, je oslovený priamo šéfom celej BEA Reniérom, aby sa do vyšetrovania pustil. Počúvanie hlasového záznamníka z kokpitu (CVR) - ktorý zaznamenáva rádiovú komunikáciu, hlasy a okolitý hluk v kokpite - ho najprv vedie k záveru, že do kabíny vstúpil islamský terorista a ten spôsobil pád lietadla. Tento záver ho ale neuspokojuje, má pochybnosti a určité zvukové detaily ho vedú k podrobnému hľadaniu inej príčiny nehody. Jeho žena Noémia zatiaľ opúšťa štátnu inštitúciu a nastupuje priamo k výrobcovi lietadiel do Atrianu. Je to pre ňu významný kariérny postup. Mathieu začína s hypotézou o technickom zlyhaní automatického pilota MND. Tiež sa sám vydáva do Pollockovho domu na vidieku, aby zistil, či jeho šéf na niečo neprišiel. Tiež sa snaží kontaktovať pilota, ktorý nemal s MND dobré skúsenosti. Ten mu síce naznačí, že projekt stroja A800 bol uponáhľaný a jeho schválenie nebolo práve čisté, ale potom sa s ním odmieta stretnúť a nechce vôbec komunikovať. Dostáva sa do slepej uličky. Pred vyšetrovaním ho varuje aj jeho priateľ zo štúdií, teraz majiteľ firmy Pegas Security, ktorá zabezpečuje softvér pre letecké stroje, Xavier Renaud (Sébastien Pouderoux). Mathieu sa však nenechá odradiť, najmä po tom, čo zistí, že je sledovaný čiernym Mercedesom. Potrebuje skontrolovať MND, lenže aby túto operáciu šéf shválil, chce pádne dôkazy... (TV Markíza)

(viac)

Videá (1)

Trailer 1

Recenzie (103)

grogodil 

všetky recenzie používateľa

Ešte mám čerstvo v pamäti nedávny dokument o Boeingu, kde sa tiež vedenie leteckej spoločnosti ukázalo v celej svojej nemorálnej chamtivej arogantnej "kráse", takže vyslovene sa tento nenápadny francúzsky triller trafil tématicky presne do nálady a pridalo to taký povedomý pocit a šmrnc autentičnosti k už tak celkom presvedčivému filmu. Ten sluch hlavnému hrdinovi by mohli síce zavídieť asi aj policajné psy, ale inak výsledok vyznieva uveriteľne a inteligentne. Tipujem, že nepotrvá dlho a máme tu zbytočný doslovný americký remake po vzoru The Guilty. ()

Antek 

všetky recenzie používateľa

Jak už to u podobných případů chodí, čím méně víte, tím lépe. Pokud tuto radu skutečně vyslyšíte, dočkáte se pečlivě vybroušené kousku z francouzského exportu, který by ale klidně mohl sloužit právě jako archetyp amerických paranoidních thrillerů z konce 70. let (The Conversation, Blow Out), kdy osamocený hrdina musí čelit korporátu, jenž se neštítí žádných praktik. V určitém okamžiku se tak dostává na křižovatku, kdy musí zradit všechno (a všechny), v co doposud věřil. Příběh se vine neočekávanými zákrutami, aby dospěl do finále, kdy si uvědomíte, že všechny naťuknuté motivy byly pečlivě dotaženy a žádná z figur nezůstala opomenuta. Tohle je poctivý film, který nemá diváka za hlupáka a hraje společně s ním, namísto proti němu. Což je v době polopatických vysvětlivek a švindlů nesmírně osvěžující. ()

Reklama

Gilmour93 

všetky recenzie používateľa

Rysí sluch a krysí puch. Po Vlčím volání další francouzský specialista na akustiku, co hravě pozná, jestli měl druhý pilot ke snídani fazole. Tentokrát se jedná o zaměstnance úřadu, který má zachránit lidské životy tím, že se nebudou opakovat chyby. Jenže znáte to, některé koberce jsou k létaní a jiné zase slouží k překrytí zametených nečistot.. Expertizami přecpaný technothriller, který ztrácí vztlak opakováním vzorců a žánrovou čitelností. Předposledním koncem s převzetím kontroly motor zabral, ale pak do něj zbytečně vlétl opeřenec na křídlech zadostiučinění.. ()

zahadum 

všetky recenzie používateľa

Výborné prekvapenie z Francúzska ! Človek nevedomky čaká nudné vyšetrovanie pádu veľkého lietadla a vykľuje sa z toho nervy drásajúci špičkový paranoidný technothriller ! Matthieu pri analýze čiernej skrinky zistí isté nezrovnalosti a od daného okamihu nemôže veriť nikomu a ide mu o život. To, že nové automatické systémy ktoré riadi AI sú náchylné na zásah z vonka je známa vec. Film nám ukáže čoho je schopný človek aby získal €€€ a ešte viacej €€€€ a neváhajúc obetovať cudzie nevinné životy. Technika v poslednej dobe začína byť ako oheň - je dobrým sluhom ale zlým pánom. 100 % ()

xLIGHTx 

všetky recenzie používateľa

Dosť veľký "nervák". Napomáha tomu aj relatívne originálna téma, taktiež hudobné podkreslenie a celé to divákovi nedá veľmi vydýchnuť. Paranoidná atmosféra ako sa patrí. Len možno je to trochu zbytočne dlhé (129min.). Ale kvalitu treba uznať, snímka po takmer celú dobu diváka udržuje v tiesnivom, nepríjemnom pocite plnom dosť vysokého napätia ;) a tak to má byť pri takomto type filmu. Imho Pád letu A800 by som neradil medzi drámy, skôr to vnímam ako čistokrvný, pomerne nepríjemný thriller (v dobrom zmysle slova). K filmu som sa len tak, akosi náhodou dostal, takže mi to príde ako taká nenápadná pecka. (Možno mohli distribútori ponechať pôvodný názov - Čierna skrinka, mohlo to byť atraktívnejšie, aj stručnejšie.) Za štyri a pol čiernej skrinky, ehm, za štyri a pol hviezdy. ()

Galéria (40)

Zaujímavosti (6)

  • Aby sa Pierre Niney lepšie pripravil na svoju rolu, niekoľko týždňov sa pohyboval medzi agentmi leteckého vyšetrovania (BEA): "Našiel som tam nakoniec vyšetrovateľa s podobným profilom ako Mathieu. Robil som tam istý druh novinárskej práce: Sledoval som ho, rozprával som sa s ním a žiadal som ho o povolenie nakrúcať ho, aby som sa mohol inšpirovať jeho gestami, jeho spôsobom práce, rýchlosťou práce. Práca s akustikou je veľmi technická, bolo dôležité vedieť túto činnosť celkom presne reprodukovať.“ (Arsenal83)

Reklama

Reklama