Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Dokumentárny
  • Animovaný

Recenzie (602)

plagát

Fallout (2024) (seriál) 

Škoda. Ako zarytý fanda série som veril, že to bude na mňa fungovat. Lebo dvojku mám síce na nejakom pomyselnom piedestáli izometrických rpg, no nostalgicky musím priznať, že som si dávno-pradávno užil aj ten facelift, čo tomu spáchala Bethesda, potažmo Obsidian. A nie, žeby som si z tohoto televízneho fanservisu občas s úsmevom čosi nevyzobal. Vlastne som si to dal takmer na jeden záťah, no problemo. No ako celok je to skôr také cosplayové hranie sa na hru. Síce s povedomou a sympatickou estetikou, brutalitou, hudbou atď.... ale tá nádejne nastrelená atmosféra sa rosypáva s pribúdajúcimi postavami a epizódami len v nejaké kulisy, v ktorých tá story v závere už mala bližšie k teenegerským Hunger Games, než k tomu depresívnemu cynickému postapu, na ktorom som bol odkojený.

plagát

1670 (2023) (seriál) 

Upírske variácie ma svojim sofistikovanějším a suchším humorom v napaditejších epizódkach bavili (aspoň v prvých sezónach) o trošku viac, než prvoplánovejší pšonci. Navyše, tá mockumentary forma mi tu proste prišla akosi navyše. Asi to bol pythonovký ad absurdum zámer tvorcov, ale mna tie snahy o búranie štvrtej steny a spovedanie sa do kamery televíznemu štábu v roku 1670 nejak podvedome vytrhávalo a prišlo skôr len ako taký čudný a zbytočný pokus o snahu nebyť len "obyčajným" sitcomom. Navyše, má to len osem (mierne kolísavých) epizód, no občas som už mal dojem, že sa snažia vymlátiť ešte vtip z niečoho, čo už prestalo byť vtipné dve epizódy dozadu. Našťastie kadencia humoru je fakt svižná a podaktoré nekorektné a satyrické hlášky, či celé scénky sú vyslovene lahôdkové (exorcizmus je top)... takže ten štempel najzábavnejšieho seriálu roku 2023 si to asi zaslúži. Minimálne hraného.

plagát

Těla (2023) (seriál) 

Vidieť tú storku na tabuli schématicky rozkreslenú na časovej osi, tak si to pravdepodobne všetko odškrtám a poprepájam a mohol by som byť spokojný na konci, ako všetko so všetkým súviselo a bolo prepojené. A veď hej, bolo, to palčák nahor. A zhruba prvú polovicu som to vrstvenie jednej záhady na druhú v štyroch časových a detektívnych rovinách ešte zvedavo a napäto hltal na jeden záťah a tu som bol ešte aj ja na červených percentách. Lenže postupne sa to zmení na príliš krehký konstrukt, kde motivácie a konanie podaktorých postáv začínajú byť čudné. Konstrukt, ktorý drží pokope len preto, že postavy zásadne rozprávajú a napovedajú v hádankách a naznačených neurčitých indíciach. Konstrukt, ktorého nezvratná osudovosť by sa rosypala, keby aspoň jediná postava dala vyšetrovateľom skutočnú nápovedu a stopu a len v dialógoch nezamlžovala omielaním toho istého, že všetci sú milovaní, že všetko je predurčené a nezvratitelné a že to pochopíme, až to uvidíme. Takéto otravné , vychtené, účelové scenáristické vývrtky ma nebavia. 5/10

plagát

Special Ops: Lioness (2023) (seriál) 

So Sheridanom si prestávam rozumieť. Pustil som si to po výbornom Black Hearts a asi som od tohoto čakal niečo aspoň trochu príbuzné, keď už to má v názve 'Special Ops'. Aj preto zaokrúhľujem nadol na dve hviezdy, lebo v kontraste s francúzskou produkciou je toto vlastne úplne mimo realitu vytrhnutá plytká ftákovina. V Black Hearts frantíci pôsobili ako bezkonkurenční rozvážni profesionáli, ako skutočné špeciálne jednotky s výcvikom a zároveň skutočné ľudské bytosti s autentickými emóciami a vzťahmi. Naproti tomu, Sheridanov dreamteam tvori skvadra, ktorej by som nezveril ani robiť vo večierke sbs-károv, pozostávajúca buď z nesympatických arogantných narcisov, alebo ľahkovážnych vygumovaných primitívov, ktorým by ste do ruky nedali ani občiansky preukaz, nie to zbraň. Navyše, jeden nezaujímavejší klišovitý charakter ako druhý. Scenár tiež pôsobí ako narýchlo zbodnutý výluh Homelandu, nad ktorého nejakou vnútornou integritou a logikou si nikto nelámal moc hlavu a prekúsať sa prvými cca dvoma hodinami chcelo skutočné sebazaprenie, lebo podaktoré ťahy fakt postrádli logiku. A tá podzápletka s handrkovaním sa v Bielom dome, kde to vyzeralo, že pravá ruka nevie, čo robí ľavá, to už bolo skoro na smiech. A do toho tie lacné dialógy, ktoré znejú asi tak prirodzene, ako botoxom napichaná Kidmanka prirodzene vyzerá. A bohužiaľ, nikto tu nemá charizmu a macho level Stalloneho, Costnera, či aspoň Rennera, aby tie kydy a tú namachrovanú drsňácku pózu nejak predal. A Z. Saldana tiež nie je Kelly Reily, takže ten sústavne odmeraný 'resting bitch' fejs som ani jej, ani tej druhej vyžle, proste nežral.

plagát

Expendables 4 (2023) 

Megan svojimi hereckými limitmi a vizážou pôsobí, akoby sem zablúdila z nejakej pornoparody na Expendables. Ale tak, svojím spôsobom tu trčí z tej nevýraznej partičky ako vidly z hnoja a nemám jej tú prítomnosť vôbec za zlé. Ostatne, od lacných kulís, až po každú jednu repliku v scenári, sú štvrtí Postradateľní na rovnakej úrovni a aj ten divácky zážitok je podobný. Toto chcete tiež pozerať doma v súkromí s jedným prstom na rýchloposuve, pretáčajúc všetky trápne kecy v nádeji, že aspoň akcia bude stáť za to. Fakt, z tých macho hlášiek a snahy o nejaké slovné prestrelky je človeku trapne. Práve mam rozohrané Jagged Alliance 3 a fakt si radšej zapnite to, lebo to je tá parta nájomných žoldnierov, ktorá vám dodá skutočný nostalgický punc 80s akčňákov a tam každá jedna replika znie viac vtipne a cool, než celé Exp4ndables. No a tá spomínaná akcia - Aj to péčko má nápaditejšiu kameru a choreografiu scén. A navyše, tam ich aspoň nikto nekurví tak neprehľadným strihom a ohyzdnými digitálnymi trikmi, ako tu. Proste jedna nudná zlátanina, ktorá mi za pár rokov ostane v rámci tejto sérii zafixovaná ako "Ten brakový diel s Megan Fox"

plagát

Mission: Impossible Odplata - Prvá časť (2023) 

Nespočetne veľa krát som u bondoviek pretáčal bielka, že či nedokážu scenáristi prísť s niečím originálnejším, než s dalším fanatickým záporákom, ktorý túži ovládnuť svet. Pri sledovaní tejto M:I som už v prvej hodine vzal všetkých na milosť a bral by som všetkými desiatimi nejakého tuctového magora s atomovkou, lebo zápletka o jasnovideckej AI je proste občas až absurdne dementná a akýkoľvek dialóg znie výsostne trapne a spoľahlivo zabíja nie len dojmy z remeselne prvotriedne natočenej akcie (utekanie z vlaku je top), ale čo je horšie, aj veškeré sympatie a nejaké puto k postavám, ktoré mi prvý krát boli do jedného úplne ukradnuté, keď som ich počul odrapkávať také bláboly. Najslabší diel a mám obavy, že toto ani part 2 nevyžehlí.

plagát

Gran Turismo (2023) 

Scenár je jedno obrovské klišé, ktoré ide podľa nalajnovanej trajektórie a neodváži sa nikdy k žiadnemu prekvapivému úhybnému manévru mimo bezpečnú zavedenú jazdnú stopu. Ohraný príbeh zatracovaneho ousidera s veľkým snom, ktorý vytrie všetkým zrak, keď prekoná sám seba. To najlepšie, čo po dejovej stránke môžem na to povedať, že to napriek onej priesvitnosti pôsobí tak nejak milo tradične a nie nudne a trapne. Na okruhoch je to ale velká napínavá a remeselne fakt dobre zmáknutá paráda, ktorá pritlačila do sedačky aj mňa, ktorého vzťah k nejakému serióznemu automobilovému závodeniu začína a končí niekde pri oddychovom arkádovom blbnutí vo Forze Horizon.

plagát

Meg 2: Návrat do hlbín (2023) 

Statham, hrajúci ako po mrtvici, znovu v hlbinách. Už vlastne tak nejak na dne, lebo moc hlbšie už klesnúť nejde. Bohužiaľ, ani tma v šiestich kilákoch pod hladinou neskryje, aký to je vizuálne hnusný digitálny brak. Ostatne ako všetko Made in China, čo je určené hlavne pre nich. A že sa veru snažia to prvú hodinu kamuflovať tou hlbokou čiernou čiernotou, keďže tam je fakt prd vidieť. Keby to aspoň bola taká priznaná ustrelená asylumácka žraločia zábava pre masochistov, ale snažiť sa v tom neprehľadnom tmavom bordeli zorientovať, je iba otravné a hrozne nudné.

plagát

Cesta von (2022) (seriál) 

Ďalší z tých seriálov, kde vždy majú všetci čas sa zastaviť a pokecať si o pocitoch, aj keď sa zrovna deje všade okolo niečo oveľa zásadnějšie pre dej. Další z tých seriálov, kde každý má v rukáve nejaké svoje tajomstvo/traumu/vidiny a aj keď sa všetci hecujú, ako musia držať a skladať to veľké puzzle spolu, tak si tie podstatné detaily nezdieľajú, aby sa dej mohol slimačím tempom vliecť ďalej. Ale stačí si to uvedomiť už od začiatku, že toto je presne ten typ seriálu, ktorý bude tou zauzlenou soap operou prešľapujúcou na mieste, kde solídna mysteriózna atmosféra ide ruka v ruke s týmito konfliktami a vzťahmi medzi všemožnými epizodickými postavičkami. Pre mňa je to také súčasné televízne telenovelové guilty pleasure, od ktorého už od začiatku vlastne neočakávam, žeby som na konci dostal uspokojivé a zmysluplné vysvetlenie všetkých tých záhad, ktoré scenáristi vršia na čoraz väčšiu kopu. A s týmto vnútorným nastavením nulového očakávania ma pri tom seriáli stále, aj po dvoch sériách, drží nejaká spokojná zvedavosť, s akou ďalšou fantasmagóriou tvorcovia prídu ďalej.

plagát

Rýchlo a zbesilo 10 (2023) 

Nejak nechápem tú obecnú spokojnosť. Predošlý diel zožal biedu z každej strany (a zaslúžene) a tu odrazu všetci tolerantne prikyvujú skoro až spokojne, že aj keď je to stále blbé, aspoň je to zábavnejšie. Súhlasím len s tou prvou časťou toho tvrdenia. Nárastu nejakej guilty pleasure zábavy v akčných scénach som nepocítil ani len drobný závan, lebo nech je to technicky akokoľvek zvladnuté, tak proste nikto tam nezavre žgraňu ani len pri tych naháňačkách. A fakt aj deti v školke sa doberajú vtipnejšími hláškami. Možno s vypnutým zvukom bez tých drístov by to bolo znesitelnejšie, ale takto som proste nepostrehol žiadny posun. Stále je to tak hrozne stupídne, že podradiť mozog až do neutrálu pri tom proste nejde a s čo i len jednou vnímajúcou mozgovou bunkou to je proste trápny nezmyselný brak, ktorý sa mi už teraz zlial dokopy s poslednymi štyrmi-piatimi dielmi a scény z nich by som už teraz neroztriedil, ani keby na tom závisel môj život.