Posledné recenzie (601)
1670 (2023) (seriál)
Upírske variácie ma svojim sofistikovanějším a suchším humorom v napaditejších epizódkach bavili (aspoň v prvých sezónach) o trošku viac, než prvoplánovejší pšonci. Navyše, tá mockumentary forma mi tu proste prišla akosi navyše. Asi to bol pythonovký ad absurdum zámer tvorcov, ale mna tie snahy o búranie štvrtej steny a spovedanie sa do kamery televíznemu štábu v roku 1670 nejak podvedome vytrhávalo a prišlo skôr len ako taký čudný a zbytočný pokus o snahu nebyť len "obyčajným" sitcomom. Navyše, má to len osem (mierne kolísavých) epizód, no občas som už mal dojem, že sa snažia vymlátiť ešte vtip z niečoho, čo už prestalo byť vtipné dve epizódy dozadu. Našťastie kadencia humoru je fakt svižná a podaktoré nekorektné a satyrické hlášky, či celé scénky sú vyslovene lahôdkové (exorcizmus je top)... takže ten štempel najzábavnejšieho seriálu roku 2023 si to asi zaslúži. Minimálne hraného.
Těla (2023) (seriál)
Vidieť tú storku na tabuli schématicky rozkreslenú na časovej osi, tak si to pravdepodobne všetko odškrtám a poprepájam a mohol by som byť spokojný na konci, ako všetko so všetkým súviselo a bolo prepojené. A veď hej, bolo, to palčák nahor. A zhruba prvú polovicu som to vrstvenie jednej záhady na druhú v štyroch časových a detektívnych rovinách ešte zvedavo a napäto hltal na jeden záťah a tu som bol ešte aj ja na červených percentách. Lenže postupne sa to zmení na príliš krehký konstrukt, kde motivácie a konanie podaktorých postáv začínajú byť čudné. Konstrukt, ktorý drží pokope len preto, že postavy zásadne rozprávajú a napovedajú v hádankách a naznačených neurčitých indíciach. Konstrukt, ktorého nezvratná osudovosť by sa rosypala, keby aspoň jediná postava dala vyšetrovateľom skutočnú nápovedu a stopu a len v dialógoch nezamlžovala omielaním toho istého, že všetci sú milovaní, že všetko je predurčené a nezvratitelné a že to pochopíme, až to uvidíme. Takéto otravné , vychtené, účelové scenáristické vývrtky ma nebavia. 5/10
Special Ops: Lioness (2023) (seriál)
So Sheridanom si prestávam rozumieť. Pustil som si to po výbornom Black Hearts a asi som od tohoto čakal niečo aspoň trochu príbuzné, keď už to má v názve 'Special Ops'. Aj preto zaokrúhľujem nadol na dve hviezdy, lebo v kontraste s francúzskou produkciou je toto vlastne úplne mimo realitu vytrhnutá plytká ftákovina. V Black Hearts frantíci pôsobili ako bezkonkurenční rozvážni profesionáli, ako skutočné špeciálne jednotky s výcvikom a zároveň skutočné ľudské bytosti s autentickými emóciami a vzťahmi. Naproti tomu, Sheridanov dreamteam tvori skvadra, ktorej by som nezveril ani robiť vo večierke sbs-károv, pozostávajúca buď z nesympatických arogantných narcisov, alebo ľahkovážnych vygumovaných primitívov, ktorým by ste do ruky nedali ani občiansky preukaz, nie to zbraň. Navyše, jeden nezaujímavejší klišovitý charakter ako druhý. Scenár tiež pôsobí ako narýchlo zbodnutý výluh Homelandu, nad ktorého nejakou vnútornou integritou a logikou si nikto nelámal moc hlavu a prekúsať sa prvými cca dvoma hodinami chcelo skutočné sebazaprenie, lebo podaktoré ťahy fakt postrádli logiku. A tá podzápletka s handrkovaním sa v Bielom dome, kde to vyzeralo, že pravá ruka nevie, čo robí ľavá, to už bolo skoro na smiech. A do toho tie lacné dialógy, ktoré znejú asi tak prirodzene, ako botoxom napichaná Kidmanka prirodzene vyzerá. A bohužiaľ, nikto tu nemá charizmu a macho level Stalloneho, Costnera, či aspoň Rennera, aby tie kydy a tú namachrovanú drsňácku pózu nejak predal. A Z. Saldana tiež nie je Kelly Reily, takže ten sústavne odmeraný 'resting bitch' fejs som ani jej, ani tej druhej vyžle, proste nežral.
Posledný denníček (5)
filmová tuentyfájf of 2023
02. Spider-Man: Across the Spider-Verse
03. Killers of the Flower Moon
04. Oppenheimer
05. Babylon
06. Rebel
07. The Holdovers
08. The Whale
09. Dumb Money
10. Tetris
11. Invalid
14. Strays
15. Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves
16. Leo
17. Air
18. Blackberry
19. Evil Dead Rise
20. Reptile
21. Talk to Me
22. The Covenant
23. #annaismissing
24. Úsvit
25. Extraction 2