Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zdrogované dievčatá sa stávajú hračkami vplyvných mužov z mafie i najvyšších miest  politike. Vo veľkom biznise sa tu točia peniaze, vydieranie je len iný spôsob obchodu. A moc je ten najlepší spôsob, ako chrániť svojich ľudí pred políciou a súdmi. Ak máš moc, môžeš všetko. V tejto krajine sa niektorí budú mať dobre. Malebnú krajinku kdesi pod horami ovládajú vysokopostavení zločinci, ľudia prepojení  politikou, mafiou, ale aj s políciou, súdmi a veľkými kšeftami. Závislá tínedžerka zmizne z resocializačného centra, no nikomu nechýba. O nútenom sexe a drogách chce povedať na polícii, ale pošlú ju preč. Vyhľadá novinára, ktorý sa pustí do rozplietania neuveriteľnej chobotnice zločinu, mafie, vydierania. Talentovaný politik sa stane Predsedom a ovládne celú krajinu, pretože kto má moc, má pod palcom aj políciu aj štátne obchody. Z malého veksláka sa stáva veľký vydierač, ktorý s ľuďmi narába ako so šachovými figúrkami. Lenže môže pravda prežiť, medzi ľuďmi, ktorým ide o prachy a moc? Alebo sa Boh peňazí neštíti ani vraždiť? (Cinemart SK)

(viac)

Videá (11)

Trailer

Recenzie (371)

Othello 

všetky recenzie používateľa

Chtělo to dostatečně intenzivní politickou flustraci a společenský šok, ale dočkali jsme se. Slovensko začalo oprašovat pozapomenutou tradici czechsploitation. Z této kategorie zde najdeme téměř vše - netrpělivost a znechucení tvůrců nad aktuálními poměry, naprosté odlidštění záporných postav, lidi jako karikatury, kvótu na kozy splněnou po dvaceti minutách a zbrklost v důsledku potřeby poslat film do kin ještě dříve než vychladlo Kuciakovo tělo. Tahle pohotovost koneckonců není u Slováků zas tak neobvyklá, když si vzpomeneme třeba na (ha? kdo?) Děvínský masaker. Nejvíce pak film trpí na hereckých výkonech, u kterých ve stínu ještě čerstvých událostí mají tvůrci zřejmý strach, aby nevykreslili záporáky jako nedostatečné zmrdy či kladné postavy jako nedostatečně sympatické mučedníky. Jakkoli třeba scéna, kdy si to spolu rozdávají hnusnej tlustej mafoš a arogantní zkorumpovaná ředitelka děcáku slash kuplířka a vzdychají si u toho "Ave ty.", "Ave já." (asi slovenská mafiánská variace na strašlivé české "dobře ty" a "dobře já") připomene zlaté časy nonsensového lesbického sexu zlých sester v Renčově debutu. Nicméně Vajda si toho svýho half Depardieu, half Pesci mob bosse dává dost parádně a docela mě mrzí, že jeho Wágnera asi nepůjde přetáhnout do nějakýho čistě žánrovýho krimi spin-offu, kde by mu to náramně slušelo. Ten by pak mohla točit zase Solčanská, která už svým předchozím filmem dokázala, že umí pracovat s rozpočtovými limity, umí zdůraznit určité production values a dobře napodobovat styl západních kriminálek, díky čemuž nedělá vůbec problém se na její filmy dívat, ale zároveň tak stojí jako bariéra mezi tím úplným explotačním odpoutáním a díky ní to není totálně hysterická zhovadilost. Což je škoda. ()

grogodil 

všetky recenzie používateľa

Predvolebná politická agitka na zakázku slovenskej opozície.... Čo by v podstate nejak neprekážalo tento prvoplánový kalkul, keby na to šlo pozerať s vážnym xichtom aspoň ako na drsnejšiu mafiánku, ktorá funguje aj pre cezpoľného diváka a v ktorej by bola podobnosť so skutočnými postavami naozaj čisto náhodná. Ako trillerová žánrovka pre nezasväteného je to ale povrchné, nezáživné a na efekt a pozornosť udržuje len to, že si to domorodec dáva do súvisu s postavami a udalosťami, ktoré ma ešte v pamäti... Mal som dojem, podobne ako pri Únose, že nevidieť tú spojitosť a nebyť vopred zasvatený trošku, tak to vypínam v polovici.... Plytký, povrchne roztrusený a skratkovitý dej, ktorý toho chce vykričať strašne veľa naraz skrz postavy občas až karikatúrnych rozmerov, ktoré sú na smiech tým viac, čím viac to hrotia a kričia a nadávajú. Chcelo to byť podobne nekomromisné, ako keď sa poliaci obuli do cirkvi vo výbornom Kler, no tomu našemu Vajdovi a celému tomu obludnému panoptiku som proste neveril ani nos medzi očami. Prizemný primitívny film, ktorým chcel niekto ukázať, akí prizemní primitívi sú u nás na čele republiky. ()

Reklama

MM_Ramone odpad!

všetky recenzie používateľa

Arpád Soltész je známy tým, že zúrivo nenávidí všetko národné a slovenské. V minulosti sa prezentoval tým, že hrubo urazil všetkých Slovákov: „Slovaci sú čvarga v východnej Európy ako Poliaci a Maďari. Tí čo furt otŕčali dlaň, ale odmietali čokoľvek dávať. Fuj, však to sú už prakticky Rusi, to je horšie než Sýrčania a Eritrejci dokopy“. Soltész prejavil aj nenávisť k celej bielej rase: „Nie som rasista, ale vážne nemôžem vystáť bielu spodinu“. O každom človeku, ktorý nesúhlasí s jeho pokriveným svetonázorom hovorí, že je "čvarga, chamraď, chrapač, svoloč, lúza, spodina, zberba". Svojím agresívnym a nenávistným vystupovaním robí hanbu nielen liberálnej scéne, ale aj rodičom zavraždeného novinára Jána Kuciaka, po ktorom pomenoval svoje pseudo-investigatívne centrum. No a na základe literárnej predlohy tohto kaviarenského primitíva bol v roku 2020 natočený film "Sviňa". Podľa názvu som predpokladal, že to bude jeho autobiografia. Zhliadol som však len akýsi zmätený, manipulatívny, podradný, angažovaný, politicko-výchovný thriller. Z odpadu sa vyprodukoval iba odpad! ()

T2 

všetky recenzie používateľa

Rozpočet $-miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo $2,861,102▐ Kde bolo, tam bolo... Pekne sa ukazujeme svetu ako krásne sociálne vieme vládnuť. No veru máme tu veľmi pôsobivý námet, ktorý sa odráža od skoro všedného života v našej utešenej republike a je len na každom čo si z toho zoberie ako reálne čo zapôsobí, ako čo funguje v zákulisí politiky. Hneď od úvodu to slušne upúta, prichádza jeden dobrý chod za druhým. Mariana Čengel Solčanská to tento krát na politickú notu zvláda dosť dobre. Nie je to nejak zbytočne rozklieštené, rozhárané, príliš zmatečné. Herci to prevažne ustoja, zvládajú svoje party. Najviac sa ukáže Jozef Vajda, ten sa teda priam dokonale zhostil svojej postavy Wagnera (Kočnera). Malé výhrady mám len k buranskému vyjadrovaniu niektorých postáv, niekedy tých nadávok aj cez príliš. Ináč som bol až nečakane dosť spokojný. /65%/ ()

Lacike 

všetky recenzie používateľa

Tak som si to v TV od našich bratov konečne pozrel a mám z toho zmiešané pocity. Po roku od vzniku a od volieb sa ukazuje, že všetko, čo je tu zobrazené, je len slabý odvar skutočných udalostí za posledné roky počas ktorých nám vládla mafia Smeru. Lenže štýl filmu je tak prehnaný, že som mal pocit, že sledujem celovečerný videoklip k pesničke od Zóny A - Chleba. Samý kokot, piča, piča, kokot, kurva, piča, kokot. Aj na satiru to je príliš WTF. Skoro všetky tie postavy mi pripadali trápne a Ficko tu bol za takého chudáka, že som ho mal skoro chuť ľutovať. Čo je to posledné, čo by som chcel. Jediný, kto ma bavil bol Vajda, ktorý išiel na takú hranu, že to bolo miestami aj vtipné. Dvakrát nadšený z formy filmu teda nie som (technická stránka je ale prvotriedna), ale aj tak by ma zaujímalo ako by vyzeralo pokračovanie v ktorom by ukazovali jak zatvárajú jedného vysoko postaveného šéfa polície za druhým do basy a Bobo sa snaží s novým Hlasom mafie vyvolať predčasné voľby, lebo sa bojí, že skončí v base. 3/10. ()

Galéria (15)

Zaujímavosti (8)

  • Vytvoriť titulnú skladbu k filmu oslovili tiež Katarínu Koščovú. Tvorcovia nakoniec vybrali skladbu od skupiny Hrdza. (giaruj)
  • Film se natáčel v Trenčíně, Bratislavě, Nitře, Šamoríně a v jejich blízkém okolí. (Duoscop)
  • Titulnú pieseň k filmu naspievala skupina Hrdza, ktorej repertoár tvoria najmä ľudové piesne v modernom šate. Titulnou piesňou sa stala "Slovensko moje, otčina moja", ktorej najznámejšiu úpravu poznáme od skladateľa a kňaza Jozefa Strečanského, ktorého prenasledovali v období komunizmu. (giaruj)

Reklama

Reklama