Tvorcovia:
Larry GelbartHrajú:
Alan Alda, Wayne Rogers, Mike Farrell, McLean Stevenson, Harry Morgan, Loretta Swit, Larry Linville, David Ogden Stiers, Jamie Farr, William Christopher (viac)VOD (4)
Série(11) / Epizódy(256)
-
Season 1 (1972) - 24 epizód
-
Season 2 (1973) - 24 epizód
-
Season 3 (1974) - 24 epizód
-
Season 4 (1975) - 25 epizód
-
Season 5 (1976) - 25 epizód
-
Season 6 (1977) - 25 epizód
-
Season 7 (1978) - 26 epizód
-
Season 8 (1979) - 25 epizód
-
Season 9 (1980) - 20 epizód
-
Season 10 (1981) - 22 epizód
-
Season 11 (1982) - 16 epizód
Obsahy(1)
Na slovenské obrazovky sa vracia M*A*S*H, kultový seriál o živote osadenstva vojenskej poľnej nemocnice v období Kórejskej vojny. Divákom dáva jedinečnú možnosť nahliadnuť do každodenného života lekárov, sestier a vojakov. Postavy seriálu čakajú v prostredí vojny mnohokrát aj veľmi dramatické momenty, aj napriek tomu ich však dokážu prežiť s nadhľadom a humorom. (TV Markíza)
(viac)Recenzie používateľa Colour k tomuto seriálu (2)
M.A.S.H. (1972)
Je to jediný počin, ktorý je posadený na smútku (vojna, smrť), a pritom sa na tom človek smeje ako divý. Všetky postavy a ich konania sú tak hrabnuté nie vďaka tomu, že sú takí naozaj, ale vojna ich zničila natoľko, že od zúfalstva perlia neskutočné hlášky a robia ohromné hlúposti, aby sa od nudy nezbláznili nadobro ("Myslíš, že bude podozrivé, ak ho v sprche zrazí džíp?"). Z toho vyplýva aj hlavná myšlienka celého seriálu: skutočne existuje potrebná vojna? To povedzte tým padlým mladým mužom. Žiadna vojna by nebola potrebná, keby ľudia nie sú také svine. Postavy sú bezchybne vykreslené, aké som v seriáli nikdy nevidela. 1* je pre scenár málo. Hlavní hrdinovia sú charizmatickí (Alan Alda vedie). Nechápem tých, čo tvrdia, že seriál nie je dobrý, lebo je málo vtipný. Keďže podklad je vážny, humor nemôže byť vždy. 95% ()
Dovidenia, zbohom a amen (1983) (S11E16)
Bez sentimentu treba uznať, že záverečný celovečerný diel je jedným z najslabších. Na 120 minút to na mnohých miestach už pripomínalo len varenie z vody. Sarkastický humor sa vytratil, zostala už iba neznesiteľná horkosť. Treba uznať, čo zaostalo na humore, sa rozvilo v dramatickej úrovni - Charlesovi muzikanti, ktorí skončili, ako skončili, pribúdajúce množstvo utečencov, ostreľovanie tábora, Mulcahyho ohluchnutie, Hawkeyho zrútenie. Tu sa musím pozastaviť, Hawkeyho postihnutie v záverečnom diely mi prišlo silené, akoby sa len snažili natiahnuť stopáž. Čím bližšie bol koniec, tým viac z postáv sálala únava a na nás padala nostalgia. Záverečné GOODBYE hovorilo za všetko. ()