Reklama

Reklama

Riaru Onigokko

Trailer

Obsahy(1)

Mitsuko je jediná žiačka z dievčenskej triedy, ktorá počas školského výletu prežije útok záhadnej sily, ktorá zmasakrovala všetky jej spolužiačky. Alebo nie? Že by to bol všetko iba sen? Existuje niečo ako paralelný svet, v ktorom niekto, niečo, v rovnakom čase ako my, opakuje rovnaké úkony ako my, pričom môže byť náš osud spečatený odlišným spôsobom? Alebo je to všetko iba v našich hlavách, ktoré môžu v stresových situáciách obsahovať choré myšlienky, pričom nedokážeme rozpoznať, čo je realita a čo sen? Dáva ženská logika zmysel? Je možné, že by ženy ako také mohli disponovať väčším množstvom charakterových čŕt ako muži, pričom práve z tohto dôvodu im nedokážeme porozumieť? Odpoveď možno nájdete práve v tomto surrealistickom filme od režiséra Šiona Sona. Ten sa rozhodol zamyslieť sa nad citovým vnímaním a samotným chápaním nášho nežného pohlavia, pri inak zdanlivo bežných situáciách, kedy musia dospieť k rozhodnutiu, akým smerom sa budú v živote uberať. (*CARNIFEX*)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (50)

misterz 

všetky recenzie používateľa

Toto bláznovstvo plné krvi a vizuálnej nádhery je len ťažké opísať. Aj napriek tomu, že tu nosné témy ostávajú podobné ako pri iných Sonových filmoch, formou však ide o totálne uletený surrealistický megaúlet. Takže je to typický Sono no zároveň aj nie. Jediné čo ma napadá sú len také výkriky v tme ako napr. dlhé scény bez mužov (teda striktné delenie na mužský a ženský svet/princíp)... neustály boj o prežitie v podobe troch hlavných postáv (Mitsuko, Keiko a Izumi)... útek pred zbabelcami... spoločenský útlak na základe pohlavia.... mužská snaha ženy ovládať (metafora počítačovej hry Tag) a konečne je tu aj akýsi rituál prechádzania do dospelosti. Čiže ide hlavne o spoločenskú kritiku a japonského sociálneho systému, aj keď veľmi bizarnou formou. Na druhú stranu ale neslúži ta bizarnosť ako výborný priamočiary útok, ktorý vystihne problém dokonale a hlavne jednoducho? Akoby ste dostali päsťou do oka. Proste keď sa vo filme poukazuje na problematický vzťah medzi žiakmi a učiteľmi, tak učitelia dostanú do rúk guľomety a pod. Škoda, že sa dokonalé vychutnanie filmu nezaobíde bez poznatkov z oblasti japonskej kultúry a súčasného spoločenského prostredia. Sono je skrátka vlastenec. 85/100 ()

sniper18 

všetky recenzie používateľa

Po Tokyo tribe, ktoré ma dosť sklamalo a fakte, že sa teraz Sono rozhodol točiť filmy ako na bežiacom páse som sa začal veľmi obávať, ako to ovplyvní tvorbu môjho najobľúbenejšieho režiséra, ale zatiaľ ani nebolo treba, keďže toto sa mu nadmieru vydarilo. Po perfektnej úvodnej fáze ma to síce na pár minút prestalo výraznejšie baviť, tie dialógy medzi skupinou kamarátok ma vôbec nezaujímali a pritom inak mám filmy z japonského školského prostredia rád, ale našťastie to netrvá dlho a po chvíli sa to zase naplno rozbehne a už sa to prakticky nepokazí. Dejovo to síce nie je až tak originálne, nápadité a inteligentné, ako jeho najlepšie filmy, ale aj tak ma to čoskoro dokázalo úplne nadchnúť a už nepustiť. Očákávane je to perfektne uletené, ako to mám nielen v režisérovej tvorbe, ale aj v mnohých iných prevažne japonských filmoch veľmi rád, hlavne sa mi páčil ten častý kontrasť, keď úplne mierumilovná a roztomilá sekvencia v zlomku sekundy prešla doslova do absolútneho masakru, čo ma vždy dostalo, ale aj inak je to mimoriadne zaujímavé a záhadné, v priebehu sa tu pokladá mnoho otázok, pri ktorých som prakticky každú chvíľu menil svoje očakávanie na záverečné vysvetlenie, pričom ma ale mrzelo, že to bolo tak krátke, veľmi ma to bavilo a tak by som určite uvítal aj tie dve hodiny. Skutočne už dávno som sa tak veľmi netešil na pointu, ako v tomto prípade, tak to dokázalo vyvolať zvedavosť. No práve to dopadlo najrozporuplnejšie. Vysvetľovacia fáza je dlhá, zaberie prakticky celú záverečnú dvadsaťminútovku, kedy sa tajomstvo postupne odhaľuje a síce to bolo zaujímavé a určite nečakané, ale nemyslím, že najlepšie podané. Jednoducho je mi jasné, čo sa tým chcelo povedať, ale pri spomenutí si na všetky tie detaily z priebehu mi práve takéto vysvetlenie úplne nesedí a ani tak moc nevyhovuje. Prial by som si radšej niečo iné. Po akčnej stránke si tu určite nemôžem sťažovať, síce efekty a gore sú viditeľne digitálne, ale to mi v tomto prípade vôbec nevadí, hlavne, že všetky tie akčné sekvencie sú svojou absurdnosťou a uletenosťou prakticky na najvyššej úrovni, kedy sympatické dievčatá brutálne umierajú po desiatkach, tu evidentne nebolo žiadnych hraníc a tak som sa v akcii nesmierne bavil. Celkom mi sadlo aj obsadenie, je prakticky výhradne ženské, ale hlavná hrdinka je veľmi príjemná, pričom aj predvádza celkom obstojný výkon, rovnako aj väčšina vedľajších postáv mi prišla dosť sympatických, takže tu si nemôžem moc sťažovať. A samotný Sion Sono si rozhodne zaslúži veľkú pochvalu, nielen, že sa kvalitou dokázal aspoň priblížiť svojim najkvalitnejším filmom, ale len priblížiť, vyrovnať určite nie a zachovať si svoj neopakovateľný štýl, ale tentoraz to má aj vizuálne kvalitnejšie zvládnuté. Ešte nikdy som si pri jeho filme tak nevychutnával kameru, ako práve teraz. Takže celkovo som veľmi spokojný, Sion Sono konečne zase späť vo forme a pri lepšej pointe by som neváhal s plným hodnotením. Ale aj takto je to skvelá zábava, ktorú si v blízkej dobe určite ešte zopakujem. 80% () (menej) (viac)

Reklama

EvilPhoEniX 

všetky recenzie používateľa

Šion Sono je pro mne podivínem, většinu jeho filmů jsem ohodnotil třemi hvězdy a níže, výjimkou jest Cold Fish a pochválit jej musím i za Tag. Je zde výrazně vidět vyšší rozpočet, kvalitnější kamera, žádné ošklivé a levně vypadající digitální záběry, které jsou v Japonské produkci zcela běžné a normální zde naštěstí nejsou, pouze story je příliš confusing. Celou hodinu divák netuší, na čem je a Sonovi se daří diváka neustále šokovat nečekanými brutálními útoky( Klidná situace se během sekundy promění v brutální masový masakr se spoustou mrtvých) a gore byť je praktické/digitální tak je místy mňamkozní a není ho málo! ( Svatba, škola highglight). Mínusem pro mne bylo nezodpovězení určitých otázek a na to, jak film šlape 60 minut vkuse, tak posledních 20 minut film docela stagnuje, ale přesto je Tag velmi slušnou, originální, snovou, brutální a jak už zmiňuje kolega Cedr alegorií. Každému to, ale nesedne. 75% ()

tombac 

všetky recenzie používateľa

Nejdříve jsem se domníval, že Sono až příliš koukal na jeden posmívaný flák od Shyamalana. Posléze zazněla hudba od Mono, mých japonských oblíbenců. Samé překvapení. Sono umí překvapovat a já jsem za jeho nevyzpytatelnost rád. Je mi jedno, že Tag nedává smysl, jelikož v několika scénách, během kterých samozřejmě hrálo Mono, intenzita mého prožitku atakovala maximální hranici. Škoda, že jich tu není víc. Pecka ranku Love Exposure a Suicide Clubu se u mě tedy nekonala, ale tuhle kvalitní výstřednost jsem si stejně užil. ()

Jirka_Šč 

všetky recenzie používateľa

Myšlenky, které se honí v Šion Sonově hlavě, jistě nejsou zcela normální. V Tagu se je rozhodl využít, přiznat a rozpitvat. Mitsuko zažívá něco tak bizarního, že i my pochybujeme, zda je to realita. Šion Sono používá entitu Mitsuko (doslovně a perfektně) jako diváka svých představ (a nestydí se za to). Nedovedu se rozhodnout, jestli je film jako celek odfláknutý nebo geniální. Možná obojí. Možná se už Sono vykašlal na diváka a točí filmy pro sebe. Teda, on to už asi dělá dávno. ()

Galéria (36)

Zaujímavosti (1)

  • Ve všech třech scénářích se objevují stejné herečky v pozadí jako studenti, svatební hosté a účastníci maratonu. (HanzoBureshi)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bolo zmenené