Reklama

Reklama

Westworld

(seriál)
  • Česko Westworld (viac)
Trailer 4
Sci-Fi / Thriller / Western / Dráma / Mysteriózny
USA, (2016–2022), 35 h 28 min (Minutáž: 48–91 min)

Tvorcovia:

Lisa Joy, Jonathan Nolan

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrajú:

Anthony Hopkins, Jeffrey Wright, Sidse Babett Knudsen, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandiwe Newton, Ed Harris, Shannon Woodward, Luke Hemsworth (viac)
(ďalšie profesie)

Série(4) / Epizódy(36)

Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)

(viac)

Diskusia

Rewol

Rewol (hodnotenie, recenzie)

Jediná hviezda je za vizuál. Zvyšok VŠETKO ZLE... Prečo mám dojem, že s pribúdajúcimi časťami týchto pseudopopulárnych seriálov scenáristi postupne zvyšujú počet vyfajčených jointov a v niektorých prípadoch sú tam viditeľné aj oveľa tvrdšie drogy.. Patetické žvásty, z ktorých by sa vyzvracal aj Jimi Morrison v totálnom rauši, že by nevedel o svete. Čo si má potom o tej "katastrofe" myslieť bežný divák... 

Taký The Lost bol oproti tomu esenciou logiky a smysluplnosti. Ten seriál mi napadol ešte predtým ako som pozrel do diskusie a vidím, že nie som sám. A ako vidím, tak celkové hodnotenie seriálu išlo v druhej sérii totálne dole, opäť nie som sám... Je veľmi ťažké natrafiť v dnešnej dobe na také seriály ako The Lost, Fringe, Perníkový táta, Mafie v Atlantik City atď. Ja viem, že sú to žánrovo iné kúsky, ale keďže drogám neholdujem, tak aspoň základy logiky a zmysluplnosti sú pre mňa dôležité. V tomto prípade je druhá séria absolútna katastrofa. No a v prvej toho tiež veľa nebolo, len sa to snažili rozohrať čo najviac "do šírky" aby si pripravili ihrisko pre svoju hru...

Jarin69

Jarin69 (hodnotenie, recenzie)

První serie celkem fajn, ale druha jako z jineho světa. Akorát natahovaná nuda :o(

antonionifan

antonionifan (hodnotenie, recenzie)

Uff, druhá série dokoukána. OK, budu dělat, že to byla neoficiální 7 série Lostu a s Westworldem to nemělo nic společného. Nechce se mi snižovat hodnocení na odpad!...

Petike

Petike (hodnotenie, recenzie)

Asi som zvláštny, lebo s 2. sériou som nemal väčší problém. Občas trochu zameandrovali, ale nie viac ako v prvej sérii. Nečakal som ďalšiu 1. sériu, čakal som niečo iné. Sklamanie sa preto nekonalo.

Holubicqa

Holubicqa (hodnotenie, recenzie)

Se mi ulevilo, že v tom nejsem sama. První série nabitá nápady, viděla jsem ji dvakrát a bavilo, nadchlo.. ale co udělali s tou druhou, to nechápu. Jsem zmatená z toho, co se kde vlastně děje, kdy se to děje a občas i proč? Smutný :( 

st.ranger

st.ranger (hodnotenie, recenzie)

Druhá řada je hrozná nuda. Osvobozená Dolores je magor, většina linií je zbytečná a žádné překvapení se nekoná. Na třetí řadu již koukat nebudu.

Apollyon09

Apollyon09 (hodnotenie, recenzie)

dragon94

No ja som nad tým tiež nemal ani chuť premýšľať, pretože som každý týždeň čakal, že už príde epizóda, kedy sa tie linky spoja a konečne to začne dávať. Zmysel. Ale prešla 7 epizóda a dej sa ešte viac kľukatil, prišla indiánska osmička, ktorá bola síce fajn sólovka ale dej neposunula nikde... potom nezmyselná deviatka a desiatka, ktorú Dolores odlaserovala niekde do druhej galaxie. :D

dragon94

dragon94 (hodnotenie, recenzie)

Apollyon09

Naprosto s tebou souhlasím jen jsem po tom finále už tak nějak ani neměl sílu o tom nějak hlouběji přemýšlet, protože těch pitomostí je tam opravdu neuvěřitelné množství. Jestli seriál bude takhle pokračovat tak to nejspíše přestanu sledovat. Ačkoliv nějaké scény byli dobré, ale všechno víceméně hodně bylo do očí a to vyústění takhle do ničeho, protože další série se nejspíš vůbec nebude odehrávat v parku, mě akorát tak nasralo.

Kdyby to, alespoň bylo zajímavě zpracované jako Legion, u kterého ani herci nevědí co se tam děje a proč vlastně zrovna tohle :D. Ale člověka to baví, protože tam je pořád nějaký nový nápad atd... Ačkoliv i ta druhá série ztrácela dech. Ale toto je extrém. Protože ta snaha tvůrců vše zamotat a za každou cenu šokovat a na sílu tam tlačit různé uměle vykonstruované konflikty mezi postavami, aby mohli vzniknout přestřelky atd.. Je to už tak do očí bijící, že si to člověk už ani trošku neužívá a spíše ho to obtěžuje.

na príspevok reagoval Apollyon09

Apollyon09

Apollyon09 (hodnotenie, recenzie)

Gedes

Dolores aka Hale odletela z "Westworldu" a odišla do Arnoldovho domu, ktorý si postavil pre svoju rodinu. Pravdepodobne ho nikdy nedostaval, ale Ford ho využil ako útočisko pre Halores a Bernarda vo svete ľudí. Halores vytvorila Bernarda ajoriginálny koncept Dolores v jednej z tých "tlačiarní", ktoré tam Ford nechal nachystané.

To všetko aj dáva ako tak zmysel. Mojou otázkou však ostáva, ako to všetko Dolores mohla vedieť?! Ako mohla vedieť kde presne ísť, čo robiť a koho potrebuje? Nezdá sa, žeby jej to Ford povedal a vycucať si to z prsta nemohla. A kde "odoslala" ostatné výtvory? Či Ford aj predpokladal, že Bernard zradí Dolores, aby si potom uvedomil, že ju zradiť nemal, a tak si poprehadzoval spomienky aby nedoviedol Haleovu do "Vyhne", ktorá sa tam nakoniec aj tak musela dostať, aby tam priniesla laserový "odpaľovač" a odoslala s ním zhromaždené dáta o hosťoch do...... Tak to je Ford asi Nostradamus.

Otázkou ostáva prečo sa Tereza snažila v minulej sezóne odoslať Dešifrovací kľúč k databáze ku ktorej Ford nemal prístup. Ford nemal prístup k Williamovmu projektu, ktorý svoje tajné zariadenia nezmyselne roztrúsené po celom parku pravidelne navštevoval. Prečo si teda ten super dôležitý dešifrovací kľúč neodniesol rovno a Tereza musela spriadať zložité intrigy aby ho odoslala cez družicu do Delosu, čo by im aj tak bolo k ničomu, keďže dáta, ktoré potrebovali boli vo "Vyhni". A prečo si to vlastne neodoslali rovno z tých "hi-tech" zariadení? :D

...

Druhá sezóna úplne podkopala celú prvú sezónu a motiváciu všetkých postáv. Linka Maeve bola úplne bezúčelná, tak ako linka Dolores, ktorá zabíjala výtvory pretože si z nejakého dôvodu "nezaslúžili" ísť ďalej. A keď čírou náhodou natrafila na jej otca, čo sa nezdalo, žeby to plánovala, tak pomocou Bernarda zistila, že má v sebe nejakú databázu, ktorá sa ukázala byť kľúčovým prostriedkom k veľkému finále.

Rád by som sa raz dostal k čistému a lineárnemu scenáru, ktorá ešte nebol zostrihaný do "mind-blowingovej" podoby, pretože to muselo, ako pičovina, vyzerať už na papieri, no povedali si, že keď to zostrihajú do nič nehovoriacích sekvencií, tak v tom diváci nájdu nejaký vyšší zmysel. NONSENS. 

na príspevok reagoval dragon94

Uživateľ Apollyon09 zmazal svoj príspevok.

Uživateľ Apollyon09 zmazal svoj príspevok.

starpep

starpep (hodnotenie, recenzie)

Já myslel, že Bernieho tělo si tam vytvořila a to jeho vědomí měla v brašně ne ? :D

dragon94

dragon94 (hodnotenie, recenzie)

Gedes

Očividně jsme na tom zcela stejně. Ten konec byl vskutku debilní a podlě mě totálně pohřbil celou druhou sérii. Už jen tím, že třetí sérii na ni pravděpodobně vůbec nebude navazovat.

Gedes

Gedes (hodnotenie, recenzie)

Vůbec jsem ten závěr nepochopila...a asi se za to ani nestydím :D. Nepochopila jsem ten konec, ani ten konec potom konci a už vůbec ne ten konec po konci toho konce... No připravili si půdu pro třetí řadu to beze sporu... Ale prostě jsem nepochopila proč se tam na závěr zase objevila Dolores dvakrát.. a jak to, že tam zas byl Bernard? A kde to byli? A jak může jejich druh přežít, když jsou uměle vytvořeny? Předpokládám, že se nemůžou rozmnožovat jako lidi.. chování mají naprogramované, sic ho asi do jisté míry některé unikáty mohou asi nějak změnit. Ale prostě to nechápu. Co je cílem toho všeho.

na príspevok reagoval dragon94, Apollyon09, Apollyon09, Apollyon09

dragon94

dragon94 (hodnotenie, recenzie)

No nic po druhé řadě snižuji na 4* a pořád nějak nevím co si vůbec mám myslet o tom finále druhé série a ani se mi nad tím nechce moc přemýšlet.

Apollyon09

Apollyon09 (hodnotenie, recenzie)

Petike

Máme spoločný dojem. Avšak Bernard dolores netvoril lebku, aby z nej vybral pamäťovú jednotku. Takže neviem ako ju preniesol, aj keby jej pamäťová jednotka nebola poškodená. A možno raz uverím, že Bernard sa prvý raz zastrelil tak, že si nepoškodil svoju pamäťovú jednotku. Ale aby sa všetci strelili do hlavy bez toho, aby si vyradili riadiacu jednotku, tak to už mi príde ako samoúčelný zázrak. Obzvlášť pri Dolores, ktorej, ako sa zdá, vôbec nevadí keď do nej niekto strieľa guľky.

Ale to už je scenáristické zlyhanie s cieľom vytvoriť šokujúce odhalenia.

Petike

Petike (hodnotenie, recenzie)

Apollyon09

Tak, aj Teddy si strelil do makovice a jeho procesor+pamäť prežili, hoci on nie. Schránka vnútri lebky hostiteľa je asi dosť pevná na to, aby zamestnanci parku neprišli o to zariadenie v nej. Minimálne u významnejších "hercov" z parku. Teddyho jednotka sa zachovala, Doloresina jednotka sa zachoval... CR4-DL je síce v ťahu, ale kým prežijú tie guľôčky, dovtedy sa z nich dajú vyťažiť dáta konkrétneho jednotlivca. Bernard sa tým záležitostiam s dátami hostiteľov rozumel viac ako väčšina iných zamestnancov, takže mňa nejak neprekvapuje, že to bol schopný vyriešiť. Teddyho Dolores nahrala do tej simulácie s ostatnými, takže fyzicky už nemá kontinuitu. Potom zdrhla z parku v novom tele, do ktorého ju Bernard nahral, a vonku sa pustila do konštrukcie vlastnej repliky a Bernardovej repliky, do ktorých by potom presunula ich dáta. Aspoň to bol môj dojem.

na príspevok reagoval Apollyon09

Apollyon09

Apollyon09 (hodnotenie, recenzie)

Pochytil tu niekto ako Bernard za pol dňa vytvoril Haleovu a napchal do nej Dolores, keď CR4-DL bola zničená a Dolores mala vystrelený "mozog" z hlavy? Nehovorila náhodou Haleova v 7. epizóde, že bez Kostry nebude žiadne oživovanie?

A ako sa Bernard nepozorovane dostal do Messy a potom sa z nej vytratil na pláž kde si "poprehadzoval" spomienky? Možno to niekde v tom guláši je vysvetlené. Bol by som rád, keby tento seriál neupadol do samoúčelnej bezvýznamnosti, kde sa proste môže udiať čokoľvek, aby to na diváka zapôsobilo, ja mám však opačný dojem.

na príspevok reagoval Petike

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

Badmaniak

Badmaniak (hodnotenie, recenzie)

Lost byl pravý opak. Zatímco Lost se z reality dostával do chaosu díky tomu, že vše bylo v duchovní rovině, Lost se naopak zabývá zracionalizováním podtsaty Stvoření a čehokoliv duchovního a chaos je tam jen díky tomu, že je to natočeno stylem dvou souběžných dějových linií, které se stmelí na konci. Ve výsledku tam není rozdíl od první serie, kde ale byl větš časový rozestup nějakých 30 let a na konci to bylo pro průměrného diváka jednodušší si rozdělit a posadit za sebe dva rozdílné příběhy. Tady když se vše děje v období pár dnů až týdnů a celkově to vypadalo jenom tak, že Bernard je magor nebo dvojník, tak vlastně stejně jako v první sezoně se na knci ukázalo, že se jedná jen o dvě navazující dějové linky.

Samozřejmě, mohli to natoči postupně, ale to by pak byl průměrnej kýč, když by v pátým díle umřela Dolores, pak tam byla najednou jako černoška a maskovala se do posledního dílu, nemyslíš? :)

barrahir

barrahir (hodnotenie, recenzie)

Dost lidí nad tím slintá, ale je dost možné, že seriál se jen tváří, jak je promyšlený. U Abramsovi produkce by to nepřekvapilo. Však na konci uvidíme.

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

highsmith

highsmith (hodnotenie, recenzie)

V 3 sezone asi pojdem na jednu hviezdu, len neviem kde pojdem s hodnotenym v 4, 5, 6.... To nakoniec tak dodrbu ze lost bude pri tom vyzerat ako scenaristicka genialita...

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

Uživateľ zmazal svoj príspevok.

dragon94

dragon94 (hodnotenie, recenzie)

Badmaniak

Nechci to odfláknout jen pohou informací, že tohle probouzení vědomí u robotů, a celkově všechno, začalo u Karla Čapka v R.U.R, podle kterého se pak inspirovalo všechno ostatní. Nejvíce asi Já robot s Willem Smithem. Rád bych tedy napsal, že tvé poznámky jsem si přečetl. Přijdou mi zajímavé, ale tak nějak nemám co bych k tomu dodal nebo jak to téma dál rozvíjel.

Bohužel já jsem u Blade Runnera nepochopil asi vůbec, ale vůbec nic. Totálně mě to nezaujalo. Přišlo mi jakoby se tam nic nedělo. Ještě to celé bylo tak nudné, zdlouhavé, nezajímavé a takové nepředstavitelné i co se chování postav a celkově týče, že mi to prostě absolutně nesedlo stejně jako ostatním, se kterými jsme se na to dívali.. první dva to vzdali asi po 25 minutách... Kamarád pak po hodině.. a já po hodině a 12ti minutách.. Protože jsme na tom nenašli nic, ale prostě vůbec nic co by nás zaujalo. Navíc jsme na to hleděli jako na věc, u které jsme vůbec nechápali co se děje a proč se to děje, a kolikrát taky jestli se vůbec něco děje. :DTakže asi tak..

Badmaniak

Badmaniak (hodnotenie, recenzie)

dragon94

Tak bylo tu toho hodně, ale každé z jiného odvětví. Mě třeba vůbec nepřitahuje Star Trek a Návrat do budoucnosti. Ano, v té době je to super, ale efekty na dnešní poměry šílený a děj průměrnej.

A každý vlastně otevřelo novej žánr. Cestování v čase, vesmírné války, Blížící se apokalypsa a "roboti"...

 

A Blade Runner byhc řekl, že nezapadá pod nic z tohohle. Je to zas další žánr. Žánr GENESIS. Nejblíž to může mít asi k Terminátorovi. Kdy Stvoření nabralo vědomí a obrátilo se proti pánovi. Proto třeba Blade Runner je hodně blízko právě Westworld.

 

Ale chápu, že se to nemusí líbit, je to spíš takové idylické. Dlouhé záběry na postmoderní ponurý svět, technologie, přemrštěná urbanizace (což třeba vykrasl Pátý element a díky lepším efektům to vypadá líp, ale nedokáže to vytvořit tu atmosféru, zvlášť v kombinaci s humorem)...

Vlastně je to taková Vesmírná odyssea, která podle mě byla ale tak natahovaná, až je z toho pro mě taky odpad. Vlastně bych řekl, že se i v ní částečně inspiroval, stejně jako Terminátor. Jenže Odyssea je tak pomalá, že tu atmosféru pro mnoho lidí zkazí. Zatímco Blade Runner si mohl díky pokročilejší době měnit častěji pohledy, vykreslit to lépe než modelem z umakartu a namalovanýho plátna.

Nejsem fanouškem Blade  Runner (jen Vangelise a díky tomu to u mě má plus navíc), ale chápu, proč to pro někoho je hit. Spojuje to zajímavý děj a myšlenku Stvoření a vlastní mysli, změna emocí ze zla na dobro, atd atd.

I když ten konec taky mohl být lepší a ten akční prvek byl nic moc. Stejně jako v novém Blade Runnerovi, kde vlastně udělali jen remake s lepšími efekty a více akce, protože se nikomu nechtěla vymýšlet filozofická podívaná...

na príspevok reagoval dragon94

dragon94

dragon94 (hodnotenie, recenzie)

NightPorter , Badmaniak

Tak u farga souhlasím, že původní adaptace je velice slušná.

Badmaniak: Co se té doby týče tak to mě zaráží nejvíce, protože plus mínus 3 roky kolem toho jsme tu měli Indiana Jonese, Návrat do budoucnosti, E.T. - mimozemšťana, Terminátora, Krotitele duchů, již zmíněné Star wars a další.

A všechno je dost super (Fanda star wars nejsem). A pak tu máme blade runnera, na kterého jsem koukal se třemi dalšími lidmi a to ještě v remasterované verzi a vypadá jak nějaký výblitek.

Ten styl vyprávění, né jenom že je velice zmatený, ale ještě tak utahaný a nezajímavý, že jsme to prostě nezvládli dokoukat a půl hodinu před koncem to vypli. Což mě se skutečně nestává. Já když s něčím začnu, tak to obvykle dokoukám, ale tady jsme se k tomu opravdu hodně nutili celou dobu stopáže. Po pár dnech jsem se rozhodl, že to zkusím nějak dokoukat, ale nedostal jsem se dál než o dalších 5 minut.

Jo kdyby ten film vznikl ještě 20 let do zadu, v době kdy vznikali první Bondovky nebo Star treky, Tak k tomu přistupuju mnohem jinak a to slintání nad vizuálem a efekty chápu, ale takhle opravdu ne.

na príspevok reagoval Badmaniak

Badmaniak

Badmaniak (hodnotenie, recenzie)

dragon94

Blade Runner asi kvůli tomu, jak předběhl dobu. To je stejný jak starý Star Wars. Lidi to baštěj a přitom drtivá většina z toho je totální kravina. Ale prostě to bylo in, protože to dokázalo oslovit. Stejně tak právě Blade Runner, kde zazářil Vangelis s hudbou a efekty byly na tu dobu o dost dopředu. A příběh taky není k zahození. To až dneska je podobných filmů tuny.

na príspevok reagoval dragon94

Súvisiace novinky

Jason Bateman natočí netradiční western

Jason Bateman natočí netradiční western

31.01.2023

Žánr sci-fi westernů proslavil filmový Westworld z roku 1973, nutno ovšem podotknout, že od té doby se objem filmů v tomhle žánru příliš nezvětšil, v 2011 navíc fandové dostali obří facku v podobě… (viac)

Seriál Westworld byl nečekaně zrušen

Seriál Westworld byl nečekaně zrušen

05.11.2022

Přestože měli tvůrci seriálového Westworldu Jonathan Nolan a Lisa Joy potvrzenou pátou a finální řadu jejich sci-fi seriálu, HBO od plánů nakonec upustila a projekt tak byl oficiálně zrušen. Popravdě… (viac)

Seriálový Last of Us až v roce 2023

Seriálový Last of Us až v roce 2023

17.02.2022

Špatné zprávy pro fanoušky herní série The Last of Us. Šéf programu HBO Casey Bloys totiž čerstvě upřesnil, kdy si myslí, že diváci uvidí očekávanou seriálovou adaptaci od Craiga Mazina (Černobyl) a… (viac)

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

09.01.2022

Jonathan Nolan, bratr slavnějšího Christophera Nolana a zároveň zkušený televizní veterán, jenž má na kontě věci typu Lovci zločinců nebo v titulku zmiňovaný Westworld a rovněž pomáhal psát scénáře k… (viac)

Reklama

Reklama