Reklama

Reklama

Paríž 1991. Mladý detektív Charlie rieši svoj prvý prípad -  vraždu mladej ženy. Pri skúmaní podobných prípadov odhalí niekoľko podozrivo podobných úmrtí. Počas ôsmich rokov  je jediným, kto uverí v existenciu sériového vraha. Vrážd pribúda, intervaly medzi nimi sa skracujú a Charlie sa stáva architektom jedného z nejkomplexnejších pátraní v histórii prípadov francúzskej polície. Film, inšpirovaný skutočným prípadom zabijaka Guya Georgesa, sleduje desať rokov usilovného vyšetrovania. (Film Europe)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (99)

Anderton 

všetky recenzie používateľa

O prípade som si vopred nič nezisťoval a asi najmä preto som bol prekvapený, akým smerom sa dej vyvinie a kam vlastne po celý čas smeruje. Než o prekvapivé zvraty skôr ide o kriminálku v štýle Dobrodružstiev kriminalistiky kríženej s Dead Man Walking, ale to neberte ako možný spoiler, ako to v skutočnosti bolo zistíte až na konci. Neviem, nakoľko práve tento prípad napomohol vo využívaní DNA pri usvedčovaní vrahov nielen nedávnej minulosti, ale podľa záverečných titulkov výrazne. K dokonalosti mi predsa len niečo chýbalo. Nie nadarmo vidíme v jednom zábere na policajnej stanici na stene mená, ako Alain Delon či Jean Gabin... ()

classic 

všetky recenzie používateľa

Pozoruhodný francúzsky krimi - thriller, ktorý má jednu chybičku krásy, a to, že hneď od úvodu, predstaví podozrivého páchateľa, čo znemožňuje sa viac vcítiť do príbehu, lebo ak by som dopredu v podstate nič nevedel, tak o to zaujímavejšie to mohlo byť, k tomu sa ešte film sústreďuje na dve časové roviny, jednak Guya Georgesa ukazuje potom, čo ho chytili, ( t.j v roku 1998, v súdnej sieni, v roku 2001 ), pritom už vyšetrovatelia mali o ňom vedomosť, a pustili ho, on na oplátku, zavraždil ďalšiu mladú krásnu ženu. Vlastne, odkedy ho dolapili, odvtedy sa nachádza vo vyšetrovaciej väzbe + v súdnej sieni, kde zaň bojujú horkokrvní obhajcovia, pritom, zatiaľ Guy odmieta priznať vinu. Prvé dejstvo sa venuje dobovému Parížu, od roku 1991 a nasadenie polície + nádejný vyšetrovateľ Charlie, ktorý sa pustí do týchto prípadov - mladých, krásnych zavraždených žien, týmto pádom sa film prelína s druhou časovou rovinou, keď je Georges v súdnej sieni, a to je pre mňa - rušivý element, lebo sa zapozerám do retro štylizácie, t.j do vyšetrovacieho tímu, potom to občas tvorcovia prepísknu a strihnú to, to ma hnevalo. SK 1 v názve filmu - znamená sériový vrah. Guy Georges, prezývaný - Beštia z Bastille, bol zvrátený jedinec, ktorý sa zameriaval na mladé, atraktívne ženy, tie prepadával, znásilňoval, nakoniec ich dobodal, takto má na svedomí - 7 vrážd. Film samotný neukáže ani jednu akciu šialeného vraha, síce, áno, ale obeti sa podarí újsť, zavraždené ženy predstavuje obyčajným strihom, že ich vidím v nepríjemnej polohe, fotografie si prezerá detektív Charlie, ktorý sa zakúsol do prípadu, kde mu mierne preskakuje z ohavných činov, ktoré terorizujú Paríž. Film je takmer výborný, výborní herci v hlavných úlohách, jednak predstaviteľ Charlieho - Raphaël Personnaz i Adama Niane, ako Guy Georges, sú excelentní, zatiaľ čo Raphaël má dostatok hereckého miesta, Adama ho má málo, nezaujíma ma, že je v súdnej sieni, chcel som ho vidieť počas toho, keď to robil, nemuseli to ukázať v explicitných záberoch, aspoň náznakovo, takto prídu ako na bežiacom páse. Trochu mi to pripomína Se7en, Davida Finchera, ale Kevin Spacey, bol koľkokrát zoči - voči, húževnatým detektívom, takto strhávam plusové body ! Mali sa zamerať IBA na pátranie po Georgesovi, pridať ďalších 30 minút, rozšíriť hlavnú zápletku, nevenovať sa dolapeniu v úvode, potom by bol výsledok lepší... ()

Reklama

Happens 

všetky recenzie používateľa

Stará škole detektivek, nicméně po shlédnutí spíš zanechává dokumentární pachuť. Znechucen primitivností sexuálních pudů individuí, kteří jsou mezi námi a trochu zklamán prací kriminálního oddělení, které nechalo skoro dekádu volné ruce vrahovi, kterého mimoděk dopadli a pustili zaslepeni nesprávnými indiciemi. ()

angel74 

všetky recenzie používateľa

Zdá se mi šílené, že film vychází ze skutečných událostí, brutalita vražd mě totiž docela šokovala. Jinak ale Případ SK1 ničím nevybočuje z běžného standardu obdobně laděných kriminálek. Další problém vidím v tom, že ústřední postava detektiva pátrajícího po sériovém vrahovi žen je dost nevýrazná, a to i přes jistou podobu s Alainem Delonem. Za zmínku snad jedině stojí Adama Niane, který podal vynikající herecký výkon v roli zabijáka Guye Georgese. (65%) ()

Morholt 

všetky recenzie používateľa

Na mě až příliš pomalé a příliš procedurální. Film si sice zaslouží ocenění, za pravděpodobně věrnou rekonstrukci honby na Bastillskou bestii, ale z mého pohledu to bylo na úkor zábavnosti. Nehledě na to, že škodil i styl vyprávění o dvou liniích. Tvůrci pravděpodobně předpokládali, že divák je s případem obeznámen, což možná platí pro Francii, ale zbytek světa o Georgesovi zase tolik neví, takže představení vraha hned na začátku filmu mi přišlo jako mizerný tah. Celkově se sice nejedná o špatný film a chápu ty, co ho označují za výborný, ale mě to příliš nesedlo. 55% ()

Galéria (16)

Zaujímavosti (11)

  • Režisér Frédéric Tellier chcel čo najviac využiť skutočné kulisy súvisiace s prípadom. Vo filme sa objavuje teda ten istý porotný súd, kde bol súdený Guy Georges: „Všetko bolo také skutočné a z dobrého dôvodu, jednoznačne sme sa chceli vyhnúť dramatizácii. Tá veľká slávnostná miestnosť s presklenou klietkou pre obžalovaného vzbudzovala u nás úprimnosť.“ (Arsenal83)
  • Na ilustráciu desiatich rokov, ktoré počas filmu ubehnú, využil Frédéric Tellier zmenu obrazu. Staršie zábery sú ešte "zrnité", charakteristické pre deväťdesiate roky. Ako čas plynie, je obraz stále jasnejší, pretože sa objavilo už HD. (Arsenal83)
  • Frédéric Tellier pred napísaním scenára strávil asi šesť rokov len výskumom prípadu (svedectvá, zápisnice). Písanie scenára mu potom trvalo ešte ďalšie tri roky. (Arsenal83)

Reklama

Reklama