Recenzie (1 670)
Příběhy z Krkavčího lesa (2022) (TV film)
Podmanivě vizuální stránka filmu jedinečným způsobem vystihuje charakteristický půvab české krajiny. Pohádkově pojaté vyprávění pak dodává tomuto zdařilému dílku zvláštní kouzlo a tajemný nádech. (90%)
Záhada v Saint-Tropez (2021)
Další z mnoha francouzských komedií, ve kterých hraje jednu z hlavních postav Christian Clavier. Bohužel však humor aby tu divák pohledal. A když už nějaký najde, tak má poměrně přízemní charakter. Nehledě na to, že sledovat třeba takového obtloustlého Gérarda Depardieu, kterak se pokouší vydolovat poslední zbytky svého šarmu a charismatu, není moc k smíchu, ale spíš k pláči. (30%)
Betlehemské svetlo (2022)
Svěrákovic Betlémské světlo rozhodně není špatný film. V jednotlivostech je místy dokonce velmi trefný, ale jako celek krapet pokulhává. Spojit několik povídek dohromady, aby fungovaly ve vzájemné harmonii, má svá úskalí, což se projevuje především v druhé půlce tohoto tragikomického snímku. Nicméně stále ještě se jedná o nadprůměrný počin, který oplývá laskavým humorem, přirozeným herectvím a krásnou hudbou. (65%)
Godzilla vs. Kong (2021)
Vzhledem k tomu, že od tematicky podobně laděných snímků nelze čekat nic extra duchaplného, budu ve svém hodnocení trochu shovívavější. Když pominu ten tradičně stupidní scénář a nevýrazné herecké výkony, tak jde alespoň o obrazově poutavou podívanou. K dobré náladě při sledování filmu pak určitě přispívá i hudba. Mám na mysli písně, které naznačují pohodové duševní rozpoložení Konga. (50%)
Toto je koniec (2021)
Kdyby mezi ústřední dvojicí zafungovala vzájemná chemie, mohl to být docela obstojný film. Jenže ti dva se k sobě absolutně nehodili, proto nefunguje ani romantická linka. Kdo snad čeká rozvernou komedii, bude nejspíš zklamán. Tedy alespoň mně nepřišlo k smíchu vůbec nic... Celkově to však není zase takový průšvih, jak se může na první pohled zdát. (40%)
Snežné peklo (2011) (TV film)
Začátek vypadal poměrně slibně. Jakmile však z nebe začaly padat sněhové granáty, věděla jsem, že to nebude nic pro mě. Ovšem takovou blbinu jsem teda nečekala. Kdyby to aspoň bylo napínavé. (15%)
Nikto (2021)
Nikdy bych nevěřila, že i akční film může být sexy. A ejhle, ono to jde. Stačí k tomu nápaditá zápletka, sympaticky působící hlavní hrdina, našlapaný písničkový soundtrack, výživné a dynamické scény. Není toho zrovna málo, ale pokud tohle všechno podáte s dostatečným nadhledem a humorem, máte o úspěch skoro jistě postaráno. (80%)
Buko (2022)
Tvorbu Alice Nellis mám ráda a s radostí mohu říct, že ani tímto filmem mě nezklamala, ba právě naopak. Hned úvodní zápletka týkající se dvou závětí vás okamžitě vtáhne do děje. Vzápětí se začne odvíjet poetický příběh o překonávání strachu, objevování sebe sama a hledání nového smyslu života po ztrátě milovaného partnera. A celé je to neskutečně věrohodné, parádně natočené, vtipné i smutné zároveň. Hereckým výkonům se také nedá nic vytknout. Největší pozornost na sebe přirozeně strhává zkušená představitelka hlavní role Anna Cónová, které uvěříte snad každé gesto. V těsném závěsu za ní se drží přesvědčivá Martha Issová, jež zde hraje ženu s autistickou poruchou. (85%)
Slon (2022)
Debutující scenárista a režisér Kamil Krawczycki natočil poměrně zdařilé drama z prostředí polského venkova s queer tematikou, kterému vévodí skvělé herecké výkony představitelů ústřední dvojice Jana Hrynkiewicze a Paweła Tomaszewskiho. Jedná se spíše o pocitový než dějový snímek, jenž ničím extra nepřekvapí až na ten velice hezky pojatý konec. (75%)
O plotech a lidech (2023) (študentský film)
Povětšinou neutěšené obrazové výjevy se tady střídají jeden za druhým sice jenom dvanáct minut, ale stejně se mi to zdá dlouhé. Bohužel se zde najde i pár záběrů, které postrádají jakýkoli smysl. (35%)