Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavním hrdinou filmového podobenství zpochybňujícího nadřazenost lidské rasy je pes Hagen, který je řízením osudu oddělen od svojí milující paničky, třináctileté Lili, a musí se naučit přežít na ulicích Budapešti. Tam mu ze strany lidí stále hrozí nebezpečí, přesto se Hagenovi podaří získat psí společníky a přežít, aby se ve strhujícím finále postavil do čela dvousethlavé smečky psů a vrátil svým trýznitelům vše i s úroky. (Artcam Films)

(viac)

Videá (5)

Trailer 1

Recenzie (69)

Khalesi 

všetky recenzie používateľa

Citát na začiatku filmu hlása " všetko strašné túži len po láske", akoby láska bola odpoveďou na všetky problémy sveta- a ja súhlasím. Dlho som už nevidela nič podobne posobivé a nechápem nízke hodnotenia užívateľov, ktorý evidentne nemohli pobrať o čo vlastne vo filme išlo. Uvedomujem si, že je dosť nepravdepodobné, že dvesto psov by mohlo terorizovať celú Budapešť, alebo cielene vykonávať akúsi vendetu, ale o to práve ide. Myslím, že tento scenár zobrazuje situáciu, ktorá by eventuálne mohla nastať, keby boli psy také pomstychtivé, krvilačné a zlé, ako ľudia. Na konci, keď im však Lilly zahrala, ukázalo sa, že sú krotké a majú dobré jadro, na rozdiel od ľudí, ktorí dokázali celú situáciu riešiť zase len zabíjaním. Myslím, že hudba bola použitá ako niečo krásne, niečo čo je schopné ukázať správnu cestu k zmiereniu a harmónii. Taktiež je tu plno ďalšej symboliky. Netreba brať všetko ako akčný trhák a občas sa nad dejom nezaškodí zamyslieť. Jediné, čoho je mi ľúto je fakt, že psíky, ktoré vo filme účinkovali, boli z útulkov a určite len málo z nich našlo skutočne dobrý domov. Každému z nich by som priala dlhý, krásny život plný radosti a lásky. ()

JohnMiller 

všetky recenzie používateľa

Upozornenie!!! Rozhodne neodporúčam milovníkom zvierat. Nie, že by sa tu zaobchádzalo počas natáčania zo zvieratami nejako neadekvátne, zle a trpeli by ale príbeh túlavých psov je naozaj emotívne silný a dokonca sa mne tlačila nejaká slzička von, keď som videl ako hrôzostrašne krutý dokážu byť ľudia voči zvieratám. Maďarský film Biely Boh má v sebe dve dejové linky. Zaujímavé je, že sa snímka začína jednou, ktorá sa po čase rozdelí aby sa až v samotnom finále spojili a tak splynuli do pevného jednoliateho celku. Ako hlavné postavy tu máme 13 ročné dievča Lilly a jej psa, miešanca Hagena. Dievča má rozvedených rodičov a býva u matky. Zhodou okolností jej mama musí vycestovať za prácou do zahraničia bez nej, takže pár mesiacov musí zostať aj zo svojim psom u svojho otca. Ten sa po dni rozhodne, že sa psa zbaví, pretože nejde o čistokrvné Maďarské plemeno a musel by zaňho platiť smiešnu "daň". A tak ho surovo ho vyhodí na ulicu. Dievča je z toho zronené a tak sa začne flákať po vonku, navštívi diskotéku, opije sa, policajti u nej nájdu drogy a tak ďalej. Príbeh psa je však ešte zaujímavejší. Hagen, ktorý bol vždy navyknutý na rozmaznávanie od svojej paničky sa stretáva s krutou realitou sveta ľudí. Najprv naňho začnú poľovať zamestnanci útulku, je nádherne vidieť aké pocity pociťuje pes. Nemá ani len potuchy, že by sa mu chcelo ublížiť. Nakoniec si ho na silu privlastní jeden bezdomovec a predá ho chlapíkovi, ktorý ho nasledovne predá na psie zápasy. Tréning ktorý urobí z mierumilovného hafana vraždiaci stroj, je veľmi krutý a silne emotívny. Nakoniec sa psovi podarí ujsť ale jeden krvavý zápas z pitbullom však absolvuje, kameramansky je to perfektne zvládnuté. Aj tak sa nakoniec dostane do útulku a tu to začne byť ešte zaujímavejšie. Nasledovná časť je vyslovene metaforická. Pes, ktorý sa naučil žiť z ľudmi v ich svete začne premýšľať ako človek a tak sa začne aj chovať. Podarí sa mu oslobodiť z útulku a vypustiť asi 200 bojových plemien. Na čele tejto armády začne terorizovať a systematicky napadať obyvateľov mesta. Znie to čudne ale hovorím vám. nahrať 200 psov, ktorý utekajú mestom rovnomerne a napádajú ľudí, bez CGI efektov musela byť kameramanská makačka. Niektoré zábery na psov boli monumentálne, klobúk dole. Zaujímavý projekt. Že vraj všetky psi ktoré sa v snímke objavili boli vybrané z útulkov, asi žiadne cvičené... ()

Reklama

Bebacek 

všetky recenzie používateľa

Tento žánrový experiment, jak jej sám režisér Kornél Mundruczó označil, fascinuje tím, jak bezchybně funguje i přes množství zdánlivě nespojitelného. Jen si to představte: v hlavních rolích ztracený pes á la Lassie a jeho trápící se majitelka – třináctiletá holčička. V alegorickém příběhu ze současné Budapešti Mundruczó přepíná mezi syrově realistickým zpodobněním, jímavou sentimentální pohádkou a šokujícím hororem s takovou nepředvídatelností, jaká je jen zvířeti vlastní. A celou dobu si lámete hlavu nad tím, čím to, že mu to drží pohromadě. Tomu se říká tvůrčí genialita. ()

Madsbender 

všetky recenzie používateľa

Fehér isten je delikátnym vo svojej schopnosti klamať telom, nastaviť zrkadlo súčasným filmovým trendom a s talentom skúseného obchodníka predať obohrane univerzálnu tému funkčnou, esteticky ľúbivou a divácky atraktívnou formou. Kornél Mundruczó je ešte stále veľmi čerstvou krvou, prúdiacou v žilách maďarského filmu. V uliciach hlavného mesta rozohráva s pár bábkami veľké divadlo, ktoré sa vysmieva kritickým snahám o zaraďovanie do škatuliek "art" či "mainstream". V časovom horizonte niekoľkých dní sa roztáča kolotoč lásky, nepochopenia, zrady, rasovej nenávisti a pomsty. Mundruczóov konfliktný svet, hraničiaci s antickou alegóriou zla, stojí na dvoch pilieroch. Lili je predstaviteľkou dospievajúcej rebelujúcej generácie - mladé dievča z rozvedenej rodiny, ktoré len ťažko nadväzuje vzťah s otcom v komplikovanej sociálne situácii, vzpiera sa autorite v podobe učiteľa hudby a okrem vášne k hre na trúbku sa utieka k jedinej láske, svojmu psovi Hagenovi. Podstatnejším protagonistom je samotný Hagen, miešanec, ktorý je neustále konfrontovaný s nepriateľskými ľuďmi, nečakane odvrhnutý a napokon zanechaný na pospas vlastnému osudu._____Striedaním oboch rovín dochádza vo filme k početným štýlovým a naratívnym ozvláštneniam, ktoré sa prispôsobujú fokalizovanému pohľadu ľudského a psieho hrdinu. Spektrum trinásťročnej Lili je obmedzené na surový realizmus, rodinné väzby, kamarátstvo a marginalizovaný sociálny kontext, podaný s napoly dokumentárnou civilnosťou. Skrz prizmu oddaného a vydeseného zvieraťa (ostrým strihom z ľudskej perspektívy kamera často preberá jeho "prízemný" podhľad) sa naopak dočkáme v závislosti na emóciách pestrých žánrových variácií od thrilleru cez western až po slasher, s ľudskými charaktermi miniaturizovanými na prosté symboly (rovnako dobre by mohlo ísť o vzdanie holdu starým majstrom maďarského filmu, ale túto oblasť nemám naštudovanú) a napĺňajúcimi schémy a klišé. Záverečné prepojenie línií, v ktorom hrá špecifickú rolu hudba (obkolesujúca diváka od prvej do poslednej minúty, nie však ako prvok (s)prosto a lacne efektný, ale predpovedajúci svoj význam a jeho dôležitosť v očiach hlavnej dvojice) hádže jasné svetlo na jednoduché podobenstvo ako groteskne štylizovanú love story dvoch druhov, svojho druhu modernú verziu nesmrteľného príbehu o Kráske a zvierati v kulisách súčasnej Budapešti. Podobenstvo funguje dvojplánovo - síce poukazuje na dištinktívne znaky druhov (psie oči, uši a tesáky, ľudský jemnocit, vzťahy a nevysvetliteľnú krutosť), ale napokon smeruje k tomu, čo máme spoločné._____S pokojným svedomím môžem Mundruczóovi odkývať všetko, od technického zázemia cez neagresívnu dejovú experimentáciu až po obsadenie a prácu so zvieratami bez toho, aby som pociťoval nutnosť obviniť ho z plochej spektakulárnosti a prvoplánovosti. Fehér isten sa totiž nielen že nevyhýba neduhom žánrového rozprávania, ale dokiaľ nenarúšajú plynulý chod filmu a všetko do ladne seba zapadá, pousmieva sa nad kritikmi, ktorí na tieto domnelé slabiny podnikajú neúspešné výpady a vyžadujú originalitu bez kompromisov. V niektorých polohách by som však predsa uvítal viac ráznosti či dôslednejšieho rozvedenia (pôdorys zmeny chovania otca či Lilin vzťah k spolužiakom). 75% () (menej) (viac)

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Mám dilemu, ako pristupovať k filmom ako Biely Boh. A nezľaknite sa, ďalej ako napr. Avatar, alebo rôzne zombie filmy. Kód je jasný, psy tu zastupujú niekoho iného (ale nie je to pre diváka nutnosť), mimozemšťania sú indiáni z dôb kolonizácie a zombíci sú obrazom tupého konzumného stádá. Napríklad. Baví ma potom sledovať film a v jeho priebehu si predstavovať namiesto psov práve menšiny a ako sa to bude metaforicky presne prekrývať s práve prebiehajúcim dejom. Biely Boh toho ponúkne však aj viac, vzťahy v rodine a ich porovnávanie so vzťahmi psov, vedľajších postáv a upozornením na motív dospievania a iné motívy, ktoré sa vyskytnú v pravý čas, mu pridávajú na intelektuálnosti. Stále však proste neviem, či je možné takýto film brať ako art, alebo či je Biely Boh vďačným diváckym sústom. Bez toho násilia by tento scenár super fungoval aj ako vážnejšia animovaná disneyovka. 70%. ()

Galéria (66)

Zaujímavosti (5)

  • V snímke vystupuje 274 psov, čo bol v tom čase svetový rekord v počte psov použitých v celovečernom filme. (ambron)
  • Všetky psy, ktoré sa vo filme objavia, sú zmiešané plemená vybrané z rôznych útulkov. (ambron)

Reklama

Reklama