Reklama

Reklama

Pozůstalí

(seriál)
  • USA The Leftovers
Trailer 3
Dráma / Fantasy / Mysteriózny
USA, (2014–2017), 26 h 58 min (Minutáž: 51–73 min)

Predloha:

Patrick Somerville (kniha)

Hudba:

Max Richter

Hrajú:

Justin Theroux, Amy Brenneman, Ann Dowd, Christopher Eccleston, Michael Gaston, Natalie Gold, Marceline Hugot, Emily Meade, Liv Tyler, Max Carver (viac)
(ďalšie profesie)

Série(3) / Epizódy(28)

Obsahy(1)

Když dvě procenta lidské populace náhle beze stopy zmizí, svět se usilovně snaží pochopit, co se stalo. Děj nového dramatického seriálu HBO z dílny Damona Lindelofa a Toma Perrotty se odehrává o tři roky později a vypráví příběh těch, kteří zůstali. Adaptace Perrottova bestselerového románu přináší originální pohled na fenomén biblického Nanebevzetí - není totiž zcela jasné, zda šlo skutečně o něj. Seriál se odehrává na malém newyorském předměstí a sleduje postavu Kevina Garveye (Justin Theroux), náčelníka policie a dvojnásobného otce, který se snaží udržet zbytky zdravého rozumu ve světě, v němž tento pojem dávno ztratil význam.

Dramatický seriál z produkce HBO od Damona Lindelofa (držitel ceny Emmy® za seriálový hit Ztraceni), natočený na motivy bestsellerového románu Toma Perrotty (spolutvůrce a výkonný producent), se soustřeďuje na obyvatele malého města, jejichž předsudky jsou rozmetány následkem globální události zvané Nanebevzetí, při níž dvě procenta světové populace zmizela beze stopy, zatímco ostatní zůstali. Ve druhé řadě, která se odehrává čtyři roky po osudném Nanebevzetí a rok po událostech zachycených v první sérii, se nyní již bývalý náčelník policie Kevin Garvey a jeho nově vzniklá rodina - dcera Jill, přítelkyně Nora Durstová (která při Nanebevzetí přišla o manžela i děti) a nemluvně Lily (jež bylo na konci předchozí řady odloženo před Kevinovým prahem) - stěhují z hořících trosek Mapletonu ve státě New York a zapouštějí kořeny v Jardenu v Texasu, desetitisícovém městečku, kterému se přezdívá Zázrak. Je to totiž jediné město na území Spojených států, ze kterého nikdo nezmizel. Kevin se zde spřátelí s afroamerickou rodinou Murphyových a doufá, že v tomto moderním ráji konečně najde klid a úlevu. Jenže i tady nakonec svádí boj s novými démony (a duchem Patti Levinové), neboť bolestně blízko jeho nového domova dojde k tragické události, jež nápadně připomíná Nanebevzetí. V New Yorku mezitím Kevinova bývalá manželka opouští Provinilý zbytek - ty tiché, bíle oděné nihilisty, kteří kouří jednu cigaretu za druhou - a přesvědčí svého syna Toma (bývalého chráněnce zesnulého léčitele Holyho Waynea), aby jí pomohl členy společenství zachránit a změnit k lepšímu, sem tam i k horšímu. (HBO Europe)

(viac)

Diskusia

patmull

patmull (hodnotenie, recenzie)

Eržik

Tady je to zase klasický Lindelof, který mi někdy pije krev :D U Leftovers se naštěstí dokázala nakonec držet na hraně -- možná i díky skvělým dalším tvůrcům (Perrota a spol.). Já měl na 100% za to, že víc v tom nebude, že si prostě jen chce navodit pocit blízkosti smrti, ale nakonec si to vždycky strhne. Ale Patti v S03E07 říkala něco v tom smyslu, že je tam pořád častěji a jako prezident Kevin říká, jak píšeš, že je pro něho čím dál těžší odejít. Takže co teď s tím... Já tomu nevěřím, protože mi to připadá jako ujeté, ale když v to někdo věřit chce, rozhodně to nějaké pevné základy má.

Jinak pořád čekám, kdy se hodnocení přehoupne alespoń na 77%. Pokud se někdo v komenářích přizná, že viděl jen první dvě epizody, mělo by být jěho hodnocení okamžitě smazáno a ještě by měl za to okamžitě dostat ban X-D

na príspevok reagoval Eržik

Uživateľ patmull zmazal svoj príspevok.

Eržik

Eržik (hodnotenie, recenzie)

Pfff

Myslím, že se tím dušením o to snažil, ale když ho Nora načapala, tak tuším řekl, že to stejně vždycky strhnul, takže se tam takhle asi nedostával, nevydržel to..

na príspevok reagoval patmull

Pfff

Pfff (hodnotenie, recenzie)

Ještě mi vrtá hlavou. Možná to je jasný, ale já jsem to nějak nepochytila. Když se Kevin dobrovolně dusil tím pytlem na hlavě tak to utíkal do onoho světa? Protože v S03E06 říká, že tam vlastně chce jít a že nemá strach, protože se nikdy necítil víc naživu a stejně tak v projevu prezidenta říká, že je pro něj čím dál tím težší odsud odejít, což se mi zdá trochu pochybné po těch jeho 2 zkušenostech z konce druhé řady.

na príspevok reagoval Eržik, patmull

Eržik

Eržik (hodnotenie, recenzie)

ingi

Neviděl jsem, ale umím si představit :-)

Měl jsem to štěstí, že jsem tam byl měsíc a skoro celou ji procestoval, včetně Tasmanie, odkud jsme jeli také nočním trajektem do Melbourne, ale ani boha ani orgie jsme tam nezažili :-)

V podobné bushi nedaleko Melbourne jsme pak měli víkendový camp out, což byl taky zážitek.

No a pak samozřejmě scuba na Great Barrier reef a mnoho dalšího.

Takže tahle série mě fakt hřála. Navíc mě neskutečně baví ausy angličtina.

Ale co jsem chtěl říct je, že většina australanů je neuvěřitelně přátelská, jsou štědří a milí. Myslím, že tam dokonce mají zákon, že když někdo zazvoní, že potřebuje na záchod, tak tě pustí :-) Ale nemusel by to být vůbec zákon, za ten měsíc jsme strávili asi jen dvě noci v hotelu, jinak jsme bydleli jen u místních...

na príspevok reagoval ingi

ingi

ingi (hodnotenie, recenzie)

Eržik

:D  ;)

Ach, ta svatba, ta byla parádní  :)  když mluvil o chybách a hříchu, ty korále, ... jop, to bylo moc pěkné  :)

V Australii jsem nikdy nebyla a jsem si jistá, že bych tam dopadla sejně jako Crocodile Dunphy  :D 

na príspevok reagoval Eržik

Eržik

Eržik (hodnotenie, recenzie)

patmull

Uf uf chlape, to je vyčerpávající rozbor. Začetl jsem se i do těch článků s Lindelofem, ještě si to více pročtu, je to hodně zajímavé a ne všechno jsem takhle po tom jednom shlédnutí pobral...

Nicméně ani se vším úplně nesouhlasím, tedy s tím co je na redditu. Ok, Nora říká a opakuje, že nelže, ale come on! Když se jí jeptiška ptá na Kevina, řekne ne. K Laurie taky není úplně upřímná. Nora je podle mě, plná strachu, výčitek a zlosti, proto na každého tolik vyjíždí a chce, aby si na nic nehráli, protože sama se tolik přetvařovala, nebo utíkala někam do bushe na konci světa... Její postava je tak plná konfliktů, že mě to hlava nebere a hrozně rád to sleduji, takže jsem si to prostě užil a výsledný pocit je moc příjemný. U mě se Lindelof zcela vykoupil. He is homeward bound :-)

Eržik

Eržik (hodnotenie, recenzie)

ingi

Vítej na druhé straně :-)

Je fakt, že jestli by někdo dokázal tou mašinou projít, a to hned dvakrát, tak je to právě Nora :-)

S tou jizvou je to fakt, taky dobrá analogie.

Myslím, že já jsem oči celou dobu suché neměl, ale to pro to, že se mi moc líbila ta ausy svatba, tam jsem se moc bavil i to bylo dojemné. Australani jsou opravdu výjimeční lidé, musím se tam někdy vrátit.

Takže zakončení seriálu parádní, člověk má nad čím přemýšlet a zároveň se necítí nijak podveden, fakt dobré.

na príspevok reagoval ingi

ingi

ingi (hodnotenie, recenzie)

Eržik

Titulky! :D

Bože, bylo to krásné, tak krásné (kupodivu jsem neplakala ani jednou), dokonalý konec.
Fakt jsem se bála, že ten konec splácají všelijak .. no, však víte .. Lost  ;) Ale jsem maximálně spokojená.

A teď k tomu jak píšeš: Buď jak buď, líbí se mi ten druhý pohled, že vlastně v té jiné realitě zmizelo 98% lidí.. To je teprve nářez.
Ano  o_o nářez. 
+ já jí to věřím, veřím, že fakt prošla skrz, 2x, a že ten jejich svět existuje. 

A dál: Laurie žije, to jsem si myslel, protože to jak se šla potápět jsem nebral jako sebevraždu.
Tady jsem byla překvapená ale moc ráda že žije. Její postavu mám ráda  :) 
Fakt jsem si myslela, že se zabila >> proto jsem jí taky čekala jako víceprezidentku.

A dál: Kevin, asi se snažili vysvětlit tu jeho nesmrtelnost tou kardio kondicí, ale podle mě tu schopnost prostě měl, dokázal se dostat do říše mrtvých. A stejně tak to asi dokázal ten "Bůh" - chlapík z mostu a baru... No a Kevin se tam už prostě nemohl vrátit, protože tam dobrovolně zemřel.
Když řekl, jestli chce vidět, Nora, jizvu, hned jsem si vzpomněla na klíč v srdci.
Vyndal si klíč, a v reálném světě onemocněl na srdce ...

na príspevok reagoval Eržik

Martas81

Martas81 (hodnotenie, recenzie)

Poslední díl paráda , top seriál a ani to nemusí mít milionový rozpočet , stačí dobrý scenář a soundtrack :-)

patmull

patmull (hodnotenie, recenzie)

Pfff

Možná, že věřil, na tom zase vlastně tolik nezáleží. Mi z jeho výrazu tváře přišlo, že nevěřil. Je to policajt, musí umět trochu poznat, když mu někdo lže, kór když je mezi nimi nějaká empatie a měl správný pocit ohledně toho, že je Nora naživu.

Pfff

Pfff (hodnotenie, recenzie)

Proč by Kevin neměl Noře věřit? Vzhledem k těm šílenostem, které zažil on? A osobně si myslím, že jemu to v té chvíli bylo tak nějak jedno. Hlavně chtěl být s ní a řekl by cokoliv, aby ho neposlala pryč.

na príspevok reagoval patmull

patmull

patmull (hodnotenie, recenzie)

SPOILERY!!!

 

Tak jsem to viděl finále a bylo to zvláštní. Nečekal jsem tak poklidný závěr - byla to vlastně nejpoklidnější epizoda ze všech - ale je to dobře, že to takhle skončilo. Nečekal jsem tolik odpovědí, bylo vidět, že Lindelof už nechce opakovat rozhořčení fanoušků u LOST a i když v každém rozhovoru říkal, že hlavní rozuzlení nenabídnou, on ho světediv se nabídl - NABÍDL, ne vyloženě vecpal. Je jasné, že ten Nořin příběh je typická výhybka, kdy je možné věřit dvěma různým variantám.

Já osobně spíše věřím té, že si to Nora vymyslela, protože tak to podle mě mysleli i scénaristé, i když ponechali přímé vysvětlení pro případ, že by někdo potřeboval vysvětlení klíčové záhady seriálu.

Je jasné, že klíčové na celé třetí sérii bylo to, jak všechny postavy nakonec přestaly věřit na nesmysly, či tíhnout k něčemu, díky čemu mohly uniknout ze světa a problémů - Mattova i Kevin sr. fanatická víra, Kevin utíkající do mezismrtného světa, Laurie která chce umřít, John a Evie; ta australská paní, které zmizely děti.... O tom ostatně byla i první scéna. Všechny postavy se nakonec od toho osvobodily. Až tehdy, když se setkali tváří v tvář k tomu, k čemu tíhnou.

Nora se plně osvobodila od toho, co se stalo až v průběhu dílu, jehož tématem byly malé lži, které nikomu neublíží - setra ji nejdříve řekla "Nesnažím se ti cin prodat, ale ten příběh je tak hezčí" a po té scéně, kdy Nora uviděla motorkáře, ji sestra řekla něco ve smyslu "No a co...". Nora do té doby - i v úvodní scéně stále mluvila pravdu. Teď se ale rozhodla, že uvěří tomu, že někde je druhý svět, ve kterém se lidi vlastně nemají tak špatně a už vůbec ne jejich děti a manžel. Proto se ji ty fyzičky pořády ptaly na ty stupidní otázky. Zabít 1 dítě a vyléčit rakovinu všem lidem je vlastně analogie ke světu 98% x 2%. Když se ptají n aobětování dítěte myslí tím obětování někoho ve větší dobro. Ve skutečnosti ale přístroj nefunguje, ale věří, že fungovat bude - opět téma víry - a otázka by se dala ve skutečnosti parafrázovat na "obětovali byste sami sebe, když to tak bude lepší pro všechny až přístroj začne fungovat". Chlap, který se upálil v poušti při testu neuspěl, Nora odpověděla správně, ale ta jedna fyzička měla pravdu, protože Nora tomu, co řekla sama nevěřila a nakonec to zastavila. Ve sutečnosti té historce,  že sama přešla na druhou stranu však nevěřila a žila stále v depresi. Až po té scéně s jeptiškou a symbolickou scénou s kozou v plotě Nora příběh přijala a osvobodila se.

 

Parádně vysvětleno je to na Redditu

Tady je zachycen přesně ten moment, kdy se rozhodne vymyslet si ten příběh, že se vrátila zpět, protože stejně - no a co, ji bude lépe a věčný smutek ji už stejně k ničemu nebude. Stejně jako ty 2% populace by mohly bát teoreticky šťastnější, když se jako komunita vyškrábali ze dna, i ona jako menšina ze své rodiny se konečně vyškrábala ze dna a řekla Kevinovi v emotivní poslední scéně ten svůj příběh. Kevin mu ve skutečnosti nejdříve nevěřil, ale nakonec si ryhcle uvědomil, že bude říkat, že mu věří.


http://i.imgur.com/KD8B6P0.jpg

 

Je to vlastně analogie na to, jak lidi vnímají posmrtný život. Pozůstalí si mohou vymyslet, jaký příběh chtějí. V tomto případě je dobré, když jde racionalita stranou, když to dokáže ztlumit bolest. My, co jsme tady zůstali, musíme totiž žít s tím, co nám zůstalo a užít si to tady, jak můžeme. Jde o to nevěřit něčemu fanaticky, ale není vůbec špatné si něčím iracionálním pomoct k přežití - ostatně naši předkové to tak dělali po staletí. Docela dobrá závěrečná pointa, řekl bych. Samozřejěm to ale můžeme vnímat různě.

 

Tady je ještě skvělý, neuvěřitelně podrobný článek o finále obsahující i 5 alternativních závěrů a plno různých věcí o tvůrcích seriálu a o zákulisí.

na príspevok reagoval Eržik

Eržik

Eržik (hodnotenie, recenzie)

Jinak sám teda spoilery nesnáším a dávám si na ně velký pozor, protože internet je jich plný :-) Osobně ani nemusím trailery, podle mě toho ukazují až moc, mě k rozhodnutí zda něco chci vidět nebo ne stačí synopse, někdy ani to ne, když znám tvůrce nebo je mi doporučeno. U seriálů je to pak hodně o pilotu a potenciálu tématu...

ingi

ingi (hodnotenie, recenzie)

dO_od

Zatím dobrý  ;)  a už mizím, v sobotu nashle  :)
Doufám, že se budete chtít, potom o tom ještě aspoň trochu bavit  ;) 

na príspevok reagoval Eržik

dO_od

dO_od (hodnotenie, recenzie)

ingi

to je teda dost riskantní číst diskuzi po skončení seriálu, když jsi ještě poslední díl neviděla :P já v pondělí na Facebooku Deadlinu zahlédl fotku z poslední epizody a málem jsem se rozbrečel, že mi to vyspoilerovalo zásadní informaci ;D

na príspevok reagoval ingi

m.abrams

m.abrams (hodnotenie, recenzie)

Apollyon09

Taky to nechápu! Stejně jako asi nikdy nepochopím, že někdo dokáže přeskočit kapitolu v knize, protože ho nudila, nebo si po nudném začátku přečte poslední kapitolu, aby zjistil, jestli to dopadne zajímavě a pak se zase vrátí na začátek.
I když si myslíš, že epizody fungují nezávisle na ostatních, tak se pleteš. Tušíš třeba, kdo byla ministryně obrany v reálném světě?

Eržik

Eržik (hodnotenie, recenzie)

Apollyon09

Nemůžu Ti nic z toho brát a ani nechci. Naopak je zajímavé vidět, že i takhle tento skvělý seriál dovede někoho oslovit.

Nicméně nemohu souhlasit s tím, že každá epizoda je zcela nezávislá, tohle není Black Mirror. Postavy se vyvíjejí, jejich charakter a motivy se postupně odhalují a mění. Takže i když nutně každá epizoda nezačíná tam kde ta minulá skončila, tak to je propojené. Třeba takový John Murphy, ten se změnil o 180°, Lauri také prošla velký vývojem. U Nory, zase postupně zjišťujeme jak moc je raněná a zoufalá, protože po většinu času má nasazenou statečnou a cool masku. No a Kevin neustále zápolí se svými démony, což je také zajímavé sledovat.

No a nakonec musím říct, že i když jsem se závěrečnou sérií velmi spokojen, tak stejně se mi více líbila druhá a první.

Apollyon09

Apollyon09 (hodnotenie, recenzie)

dO_od , dO_od , TheDarKnig , Eržik

Chápem vaše neblahé rozhorčenie, avšak porovnávať mainstreamové sci-fi typu Star Wars s komornou drámou typu Leftovers, uráža mňa. Keď HBO začalo pred rokmi propagovať tento seriál, tak som čakal, dajme tomu, niečo iného a vtedy ma za srdce moc nechytil. Po rokoch som si pozrel prvú epizódu novej tretej série a naskočil som na vlak. Chápem, že pre mnohých nepochopiteľné, ale pre mňa o toľko viac cenné, že tento seriál dokáže diváka strhnúť pri sledovaní každej jednej epizódy a za celý ten čas som nepostrehol žiadnu vatu.

Seriál si pravdepodobne pozriem celý, no napriek tomu si s radosťou pozriem akúkoľvek epizódu, pretože každá jedna z nich funguje samostatne a nezávisle na ostatných. 

na príspevok reagoval Eržik, m.abrams

Eržik

Eržik (hodnotenie, recenzie)

SPOILERy

Nevím, nevím. Podle mě si to Nora rozmyslela a nenechala se zradiovat a její příběh byl v podstatě její výklad a rozhřešení... Ale dost možná to byla pravda, protože nevím jestli ten proces vůbec šel zastavit. Buď jak buď, líbí se mi ten druhý pohled, že vlastně v té jiné realitě zmizelo 98% lidí.. To je teprve nářez. Takže já jsem s tímhle maximálně spokojený.

Laurie žije, to jsem si myslel, protože to jak se šla potápět jsem nebral jako sebevraždu.

Kevin, asi se snažili vysvětlit tu jeho nesmrtelnost tou kardio kondicí, ale podle mě tu schopnost prostě měl, dokázal se dostat do říše mrtvých. A stejně tak to asi dokázal ten "Bůh" - chlapík z mostu a baru... No a Kevin se tam už prostě nemohl vrátit, protože tam dobrovolně zemřel.

Alespoň takhle si to vysvětluji já, ale jsem zvědavý na jiné teorie, výklad autorů a na to jak to budu chápat při dalším shlédnutí.

na príspevok reagoval ingi

Eržik

Eržik (hodnotenie, recenzie)

Apollyon09

Za 1) Nevěřím Ti, že jsi neviděl první dvě série a začal jsi až třetí.

2) A pokud ano, tak jsi podle mě přišel fakt o hodně, a to i ve smyslu toho, že o to silnější bylo vše v této poslední.

na príspevok reagoval Apollyon09

Alena77

Alena77 (hodnotenie, recenzie)

anderson

Carrie se nemá za co stydět- krásná žena.

SPOILER

Takže pokud jsem to dobře pochopila, tak zmizelí byli v nějaké jiné dimenzi na tom samém místě? Nora tam byla pár let taky, než se byla schopna dostat zpátky?

A co tam Kevinova nesmrtelnost....

Uf, mám v tom trochu zmatek.

anderson

anderson (hodnotenie, recenzie)

Záverečný rozhovor Nory a Kevina je - pre tých čo sledovali celý seriál - úplná bomba. --- A ešte ja osobne chcem poďakovať tvorcom, že sa nebáli opäť potvrdiť, že CARRIE COON má skvelú figúru. :-)

na príspevok reagoval Alena77

Eržik

Eržik (hodnotenie, recenzie)

Přiznám se, měl jsem trochu obavy.. přece jen zklamání z Lost je stále živé, ale tam se dostali do kouta už dříve v průběhu seriálu, tady mi přijde, že celou dobu přesně věděli co a jak vypráví a bylo to skvělé! Nejsilnější momenty této série se odehráli ve dvou lidech u stolu (a že jich bylo několik, skoro v každém díle), to mnoho seriálů opravdu nemá.

"Rozuzlení" jako takové si myslím, že je vynikající, žádné přehnané snahy to vysvětlit a zodpovědět, prostě jiný pohled a closure.

Tleskám, bude mi smutno a určitě se ještě někdy podívám 

na príspevok reagoval ingi

Súvisiace novinky

Tvůrce Watchmenů údajně chystá Star Wars

Tvůrce Watchmenů údajně chystá Star Wars

17.03.2022

Zatímco do premiéry seriálového Obi-Wana už fanoušci odpočítávají pouhé týdny, na filmové frontě Lucasfilm nadále podezřele mlčí. Loni byl akorát odložen Rogue Squadron režisérky Patty Jenkins, jak… (viac)

Nejlepší seriály posledních deseti let?

Nejlepší seriály posledních deseti let?

01.11.2019

Konec roku se pomalu ale jistě blíží a s ním pochopitelně brzy dorazí i nejrůznější filmové a seriálové žebříčky. Ty nás teď ale nezajímají. Místo toho se podíváme na žebříček, který se ohlíží rovnou… (viac)

Poslední Mohykán míří do televize

Poslední Mohykán míří do televize

14.04.2019

Oceňovaný tvůrce Cary Joji Fukunaga se spojil s režisérkou a jednou z tvůrkyň Pozůstalých a Westworldu Nicole Kassellovou a společně nyní připravují televizní adaptaci knižního románu od Poslední… (viac)

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

31.12.2017

Hrstka nejoblíbenějších uživatelů ČSFD.cz tradičně vybrala osobní trojku nej filmů, uvedených do české a slovenské distribuce nebo na filmových festivalech v roce 2017. A někteří dali hlasy taky svým… (viac)

Reklama

Reklama